Lang stilstaan Volvo 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2006 14:42 #636236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lang stilstaan Volvo 360
Eej Noud,

Ik woon op het hoekje Coenderstraat/Buitenwatersloot. In het bolkhuis (dat grote witte huis met DE BOLK er op).

Das inderdaad ongeveer op de hoek bij jou!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2006 14:49 #636237 door V300 register
Haha, ok dan! Nooit geweten dat ik tussen TWEE volvo300club-leden woonde! Van Siebren wist ik het wel. Let wel: ik heb daar tot voor kort gewoond. Nu woon ik dus vlak achter de grote brug over de Schie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2006 16:00 #636238 door V300 register
Ergens in Tanthof bedoel je? Of die andere brug, in het noorden richting Rijswijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2006 16:16 #636239 door V300 register
neenee, je zit helemaal fout Als student ga je toch niet in Tanthof zitten... De brug naar de TU-wijk bedoel ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2006 13:33 #636240 door V300 register
ow DIE brug...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2006 00:46 #636241 door V300 register
Even een update rond de gratis verkregen 360.

De auto is afgelopen donderdag overgeschreven. Afgelopen vrijdag en zaterdag aan het klussen geweest. De vrijdag was een 'verkenningssessie' van hoe de auto er nu in het daglicht eruit ziet. Valt eigenlijk helemaal niet tegen! Vrijdag hebben we hem ook aan het lopen proberen te krijgen, maar dit lukte niet; we dachten door de zwakke, in slechte staat verkerende accu van m'n volvo 340 en dit bleek later idd ook het geval te zijn).

Zaterdag een echte klusdag gehad. We probeerden de auto startend te krijgen d.m.v. een donoraccu. En ja hoor, de startmotor draaide nu wel gewoon lekker. Toch wilde de motor niet starten. Goed, af en toe sloeg hij aan (en bijna direct ook weer af), maar dit dan alleen met behulp van Valma Quick start. Toen wat nieuwe peut erin gegooid, want we dachten dat de auto misschien te weinig benzine had. Ook dit bleek niet het geval te zijn. Toen we het brandstoffilter ontkoppelde van de slang en de motor probeerde te starten, hoort er uit het slangetje wat peut uit te komen, maar dit gebeurde ook niet. Hierdoor wisten we dat het of aan de elektronica lag, of aan de brandstofpomp onder de achterbank. We hebben gemeten en er bleek nog wel spanning op de brandstofpomp te staan. Dus hebben we vervolgens de brandstofpomp eruit gehaald en er 12v doorheen laten lopen. De conclusie: de brandstofpomp staat vast. Af en toe deed hij nog wel wat, maar dan heel moeizaam, en iig niet zoals het hoort. Aangezien de pomp helemaal is dichtgelast, valt hij niet te reviseren o.i.d. Er moet dus een nieuwe brandstofpomp in komen.

En wat staat er nu te gebeuren m.b.t. de 360?
De komende week moet er een nieuwe brandstofpomp in geklust worden. Dan daarna direct verzekeren en nog met de oude distributieriem naar een APK-station rijden. Daar laten keuren en vragen wat er allemaal aan mankeert. Op deze manier is hij iig uit de garagebox, en staat hij tenminste voor m'n eigen deur! Tijdens deze rit naar de keurmeester maar hopen dat de distributieriem niet knapt. Maar ik heb ergens gelezen dat de 360 een "vrije" motor heeft: als de riem knapt dan is er niet zo veel schade. Klopt dit?

Foto's 360

En wat staat er binnenkort te gebeuren m.b.t. de 340
De huidige 340 (de blauwe op de foto) gaat zeer binnenkort naar de sloop. Het is niet rendabel meer om de onderkant voor de zoveelste keer te lassen en bovendien verschijnen er nu wel heel veel kleine mankementjes. Hij maakte eergisteren al een soort geluid van een tractor, maar gisteravond transformeerde dit geluid ineens in een Harley. De uitlaat is net voor de middendemper compleet door midden. Het is niet meer de moeite waard om echt dingen te verkopen, aangezien het een 340 Winner betreft met werkelijk niets aan opties. Bovendien is de auto nu echt gaar geworden. Ik hoop dat ik hem gratis op de sloop mag zetten. Motor loopt overigens nog wel prima (182.000km).

Foto's kapotte uitlaat 340

(Bericht gewijzigd door barkruk op 6 maart 2006)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2006 00:50 #636242 door V300 register
Enkele vraagjes even kort op een rijtje

1) Wie heeft er nog een brandstofpomp (een elektronische, dus geen mechanische) voor een 360 B200 injectiemotor uit ’86 liggen of waar kan ik zoiets het beste kopen? Wat zijn hiervan ongeveer de kosten? (nieuw niet te betalen!)
2) Ik heb ergens gelezen dat de motor van een 360 een “vrije motor” is. Als de distri-riem knapt, dan is er niet zoveel aan de hand. Klopt dat? (hierdoor zou ik het risico kunnen nemen om de auto eerst APK te laten keuren)
3) Zijn er onderhuids onderdelen uitwisselbaar tussen een 340 Winner uit ’84, en een 360 uit ’86? (Ik verwacht eigenlijk van niet)

gr.

Noud

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2006 09:01 #636243 door V300 register
1?

2; nee. eerst die riem controleren.

3; weinig. interieur etc wel, maar of je dat wilt.

ik zou trouwens als ik jou was zeker de achterlichtunits demonteren voor je m naar de sloop brengt; dat zijn andere als de nieuwe uitvoering en moeilijk te vinden. er zijn wel liefhebbers voor.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 11:15 #636244 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Lang stilstaan Volvo 360
Op de advertentiesite op de homepage staat een brandstofpomp.

www.volvo300club.nl/advertenties.php?menu=advertenties&adid=58

Alleen bepaalde type B200 motoren zijn vrijlopers. Ik zou niks voor het onzekere nemen. Ik zie dat je 360 uit 1986 komt. Dan weet ik bijna zeker dat het geen vrijloper is. Bekijk de riem eens een keer zou ik zeggen. Zie je haarscheurtjes onstaan en begint de riem te glimmen dan is hij verouderd. Het was bij mij ook en ik heb er nog een tijdje mee rond gereden. Maar daarna ook snel vervangen.

(Bericht gewijzigd door randomhero op 6 maart 2006)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2006 12:35 #636245 door V300 register
Trek die benzinepomp anders van een sloper...zijn er altijd zat van te vinden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC