Lang stilstaan Volvo 360
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 20:58 #636226
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lang stilstaan Volvo 360
Hoi Noud,
Gezellig, weer een Delftenaar er bij op het forum!
Waar ergens in Delft woon je?
En ik zou idd distri riem vervangen, en eens goed kijken wat je bij Jeroen vandaan kunt scoren.
Verder ff goed inventariseren wat er nog voor verkoopbaars aan je te slopen 340 zit, en kijken of er hier of op marktplaats interesse voor is.
Kan je stiekem nog best wat op verdienen.
Tot slot nog een klein tipje: Als je lid wordt kun je technische documentatie bekijken/krijgen (naast alle gezelligheid en de toertochten enzo). Overigens doet een Haynes of een Kluwer vraagbaak ook al wonderen, kan je kleine of grotere reparaties (afhankelijk van je handigheid) zelf uitvoeren. Scheelt weer garagekosten.
Gezellig, weer een Delftenaar er bij op het forum!
Waar ergens in Delft woon je?
En ik zou idd distri riem vervangen, en eens goed kijken wat je bij Jeroen vandaan kunt scoren.
Verder ff goed inventariseren wat er nog voor verkoopbaars aan je te slopen 340 zit, en kijken of er hier of op marktplaats interesse voor is.
Kan je stiekem nog best wat op verdienen.
Tot slot nog een klein tipje: Als je lid wordt kun je technische documentatie bekijken/krijgen (naast alle gezelligheid en de toertochten enzo). Overigens doet een Haynes of een Kluwer vraagbaak ook al wonderen, kan je kleine of grotere reparaties (afhankelijk van je handigheid) zelf uitvoeren. Scheelt weer garagekosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 20:59 #636227
door V300 register
Als je snel bent, kun je nog shoppen in Delft. Je weet mij te vinden.
Gr. Siebren
Gr. Siebren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 21:03 #636228
door V300 register
Deze auto had ook 5 jaar stilgestaan:
www.w116.nl/phpbb/viewtopic.php?t=728&sid=4 aa2c3dd356803777452aeeaaed714d6
Google
www.w116.nl/phpbb/viewtopic.php?t=728&sid=4 aa2c3dd356803777452aeeaaed714d6
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 21:05 #636229
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 21:47 #636230
door V300 register
Dank voor de tips, schrijf ze allemaal op
@Thomas de Wit: ik heb idd een adresje in Delft waar ik de auto idd van tevoren al even kan keuren. Zij zeggen dan wat er allemaal vervangen moet worden en 2 weken later kan hij er dan doorheen komen. En dat voor 40e (als hij er dan doorheen is).
@Jeroen van Bodegom: je krijgt t.z.t. wellicht PM
@Frans Pannekeet: het is idd een kekke mintgroene! En kijk, ik wil er in eerste instantie niet al te veel aan kwijt zijn. Aan de andere kant: als ik nu even goed investeer, dan heb ik wellicht een auto die de komende 3 jaar weinig onderhoud behoeft. Ik zit alleen in over die bodem. Bij m'n vorige 340 was die zo gaar als een rieten mandje Wellicht bij deze ook, ook al heeft deze auto waarschijnlijk wel een stuk vaker binnen gestaan. Foto's komer tzt ook zeker!
@Diede van Abs: Ik woon sinds kort in de Piet Heinstraat, dus vlakbij de Julianalaan. Lid worden gebeurt zeker! Echt handig ben ik (nog) niet, maar daar wil ik, mede door deze 360, verandering in brengen. Ik doe idd aan dezelfde mooie rally's mee als Siebren.
@Siebren, je hebt mail
(Bericht gewijzigd door barkruk op 14 februari 2006)
@Thomas de Wit: ik heb idd een adresje in Delft waar ik de auto idd van tevoren al even kan keuren. Zij zeggen dan wat er allemaal vervangen moet worden en 2 weken later kan hij er dan doorheen komen. En dat voor 40e (als hij er dan doorheen is).
@Jeroen van Bodegom: je krijgt t.z.t. wellicht PM
@Frans Pannekeet: het is idd een kekke mintgroene! En kijk, ik wil er in eerste instantie niet al te veel aan kwijt zijn. Aan de andere kant: als ik nu even goed investeer, dan heb ik wellicht een auto die de komende 3 jaar weinig onderhoud behoeft. Ik zit alleen in over die bodem. Bij m'n vorige 340 was die zo gaar als een rieten mandje Wellicht bij deze ook, ook al heeft deze auto waarschijnlijk wel een stuk vaker binnen gestaan. Foto's komer tzt ook zeker!
@Diede van Abs: Ik woon sinds kort in de Piet Heinstraat, dus vlakbij de Julianalaan. Lid worden gebeurt zeker! Echt handig ben ik (nog) niet, maar daar wil ik, mede door deze 360, verandering in brengen. Ik doe idd aan dezelfde mooie rally's mee als Siebren.
@Siebren, je hebt mail
(Bericht gewijzigd door barkruk op 14 februari 2006)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2006 22:44 #636231
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lang stilstaan Volvo 360
De staat van de bodem weet je zo, ff met een schroevendraaier er onder kruipen en lekker prikken.
De beschadigde plekken kun je dan meteen weer even insmeren met een lekker laagje pek...
Als je interesse hebt in de onderdelen dan kun je beter even mailen met wat je nodig hebt.
Al eens in een 360 gereden?
Qua vermogen een wereld van verschil met een 340!
Succes!
De beschadigde plekken kun je dan meteen weer even insmeren met een lekker laagje pek...
Als je interesse hebt in de onderdelen dan kun je beter even mailen met wat je nodig hebt.
Al eens in een 360 gereden?
Qua vermogen een wereld van verschil met een 340!
Succes!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 23:16 #636232
door V300 register
Diede, hij woonde zelfs nog dichter bij jou dan ik..
Gr. Siebren
Gr. Siebren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2006 23:25 #636233
door V300 register
De B14.3E van de 340 Winner lijkt met 64pk heel sloom. Echter, de motor maakte vreemd genoeg nog "aardige" indruk, en dan met name van 80 naar 120 in 3. Een lekkere soepele motor. Echter, de 111 pk's van de 360 zal de 340 Winner snel vergeten, verwacht ik. In een ver verleden heb ik met Siebren nog eens een keer meegereden met z'n 360 destijds (tijdens 't lustrum). Dat was idd weer andere koek (en ook een stuk stiller!).
Trouwens, waar ergens in Delft woont Diede dan? Diede, ik heb ook IO gedaan, maar ben ook gestopt na 2 jaar. Nu doe ik CE in R'dam.
In de C.Trompstraat (straatje achter mij) staat ook een 360 met ontkleed interieur en two white stripes. Was dat jouw oude, Siebren? Of van wie is die dan?
Siebren, heb je je pm al gecheckt?
Update: Die 360 die achter mijn straatje staat, kan niet van jou zijn, want jij hebt hem nog (even)...
(Bericht gewijzigd door barkruk op 15 februari 2006)
Trouwens, waar ergens in Delft woont Diede dan? Diede, ik heb ook IO gedaan, maar ben ook gestopt na 2 jaar. Nu doe ik CE in R'dam.
In de C.Trompstraat (straatje achter mij) staat ook een 360 met ontkleed interieur en two white stripes. Was dat jouw oude, Siebren? Of van wie is die dan?
Siebren, heb je je pm al gecheckt?
Update: Die 360 die achter mijn straatje staat, kan niet van jou zijn, want jij hebt hem nog (even)...
(Bericht gewijzigd door barkruk op 15 februari 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2006 01:25 #636234
door V300 register
Hi Noud,
het meeste is al wel gezegd; echt het aller belangrijkste is de distributieriem; die zou je toch echt moeten vervangen. Dan kun je de komende jaren met een gerust hart gasgeven en hoef je niet bang te zijn dat de motor ineens 'plof' doet.
Dingen zoals banden en remslangen; wordt bij de APK naar gekeken; als daar iets mis is hoor je het vanzelf....
Voor je eigen veiligheid verder, wat geen APK punt is: de remvloeistof. die zou je zeker moeten (laten?) vervangen. Het systeem is dan meteen goed ontlucht.
Dit wel uitgaande dat er geen remmen vastzitten. die zou je in voorkomend geval eerst moeten repareren natuurlijk.
Groetjes Wouter
het meeste is al wel gezegd; echt het aller belangrijkste is de distributieriem; die zou je toch echt moeten vervangen. Dan kun je de komende jaren met een gerust hart gasgeven en hoef je niet bang te zijn dat de motor ineens 'plof' doet.
Dingen zoals banden en remslangen; wordt bij de APK naar gekeken; als daar iets mis is hoor je het vanzelf....
Voor je eigen veiligheid verder, wat geen APK punt is: de remvloeistof. die zou je zeker moeten (laten?) vervangen. Het systeem is dan meteen goed ontlucht.
Dit wel uitgaande dat er geen remmen vastzitten. die zou je in voorkomend geval eerst moeten repareren natuurlijk.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2006 08:25 #636235
door V300 register
Het apparaat uit de cornelis trompstraat was die van mij.. (Afgeladen met velgen en een turbomotor). Stond een paar maanden bij mijn broer.
Moderators: Mark Smeets