Diede's 1700 - techniek

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 19:28 #722064 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diede's 1700 - techniek
blij dat je het zelf zegt!

voor zover ik een beetje sleutelervaring heb met de 1700 is het gewoon een motor wat je niet zo makkelijk zonder goed onderhoud aan het lopen houd, het is gewoon een wat meer "eisender" blokje als de 2 liter of 1400. constructie van bepaalde onderdelen vormen ook al risico's maar dat komt puur door de lengteplaatsing van de motor.

verder zou ik er geen problemen mee hebben om een 1700 te rijden (ik hou er wel van om m'n auto te onderhouden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 19:33 #722069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Maar de andere motoren zijn ook lengtegeplaatst?

Doe mij maar een 1400 of 2ltr!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 19:48 #722071 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diede's 1700 - techniek
ik bedoelde tov in de breedte geplaatst zoals bij de 440,

nadelen:

locatie verdelerkap
achterlijk lange slang naar radiateur (schudden>scheuren>lekken/knappen)
etc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 23:42 #722100 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

AvdAkker;64840 schreef : blij dat je het zelf zegt!

voor zover ik een beetje sleutelervaring heb met de 1700 is het gewoon een motor wat je niet zo makkelijk zonder goed onderhoud aan het lopen houd, het is gewoon een wat meer "eisender" blokje als de 2 liter of 1400. constructie van bepaalde onderdelen vormen ook al risico's maar dat komt puur door de lengteplaatsing van de motor.

verder zou ik er geen problemen mee hebben om een 1700 te rijden (ik hou er wel van om m'n auto te onderhouden)


Ik moet eerlijk zeggen dat tot nu toe het onderhoud mij ontzettend meevalt. Alleen veel gedonder gehad met de carburatie, een bekend notoir punt van deze auto's. Maar ook dat is nu redelijk op orde, ik rij nu gemiddeld 1:12 met een niet bijster rustige (maar ook geen sjonnie-scheurmonster) rijstijl.
Er zijn wel wat typische 1700-aandachtspunten, ja, maar die heb ik afgelopen jaar zo veel mogelijk geprobeerd al op te lossen / te vermijden door flink onderhoud.
Momenteel rijd ik er pakweg 110-120km per dag mee, en sinds dat akkefietje met de weggeblazen voetpakking is het ergste wat me tot nu toe is overkomen een enkele keer iets nadieselen. (en dat bokken dan, een korte "bok" bij bruut gas intrappen). Voor de rest zijn de punten allemaal generiek voor de 3-serie, weinig echt specifiek 1700.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 23:57 #722105 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diede's 1700 - techniek
m??r zodra er wat is met je auto ben je wel bereid om dit op te lossen,

niet "hopen dat het overgaat"

en d?t is het verschil.

toen die frankrijk1700 eenmaal lekker ree vond ik het ook heerlijk rijden, maarja je moet er wel even wat voor doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2008 16:03 #722138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

AvdAkker;64881 schreef : m??r zodra er wat is met je auto ben je wel bereid om dit op te lossen,

niet "hopen dat het overgaat"

en d?t is het verschil.

toen die frankrijk1700 eenmaal lekker ree vond ik het ook heerlijk rijden, maarja je moet er wel even wat voor doen.


Hmmja dat klopt inderdaad wel ja.
Stiekem is het voor mij eerder een hobby-object waar ik toevallig nu ook schofterig veel km's mee maak, dan een daily driver waar ik toevallig ook aan hobby ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 10:38 #735323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Even zomaar wat stoms, ik kan het niet meer vinden.
Welk renault-typenummer stond er ook alweer voor de B172K?
Gisteren namelijk bij de Renault dealert geweest, maar ik kreeg mooi de verkeerde spulletjes mee dus ik had het klaarblijkelijk vaudt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 11:49 #735338 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Ik rij nu ook sinds kort met een 1700 en ik moet zeggen dat het behoorlijk goed rijdt. Probleem is ook dit keer carburateur gerelateerd. Koud moeilijk aan de gang te krijgen en eenmaal warm kan je beter geen tweede trap gebruiken. Na een warme start is het ook bokken geblazen. Maar los van dit alles een heerlijke vlotte zuinige dagelijkse auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 13:58 #735357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
correcte motorcode is volgens mij F2N.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 20:51 #735399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
ja, of F1N

cijfer 1 = carburateur
cijfer 2 = carb of monopoint
cijfer 3 = injectie (multi of mono, weet ik niet eigenlijk)

bij de equivalenten van de B14 zit er tussen 2 en 3 een verschil in spruitstukbouten etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD