Diede's 1700 - techniek
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
voor zover ik een beetje sleutelervaring heb met de 1700 is het gewoon een motor wat je niet zo makkelijk zonder goed onderhoud aan het lopen houd, het is gewoon een wat meer "eisender" blokje als de 2 liter of 1400. constructie van bepaalde onderdelen vormen ook al risico's maar dat komt puur door de lengteplaatsing van de motor.
verder zou ik er geen problemen mee hebben om een 1700 te rijden (ik hou er wel van om m'n auto te onderhouden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Doe mij maar een 1400 of 2ltr!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
nadelen:
locatie verdelerkap
achterlijk lange slang naar radiateur (schudden>scheuren>lekken/knappen)
etc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;64840 schreef : blij dat je het zelf zegt!
voor zover ik een beetje sleutelervaring heb met de 1700 is het gewoon een motor wat je niet zo makkelijk zonder goed onderhoud aan het lopen houd, het is gewoon een wat meer "eisender" blokje als de 2 liter of 1400. constructie van bepaalde onderdelen vormen ook al risico's maar dat komt puur door de lengteplaatsing van de motor.
verder zou ik er geen problemen mee hebben om een 1700 te rijden (ik hou er wel van om m'n auto te onderhouden)
Ik moet eerlijk zeggen dat tot nu toe het onderhoud mij ontzettend meevalt. Alleen veel gedonder gehad met de carburatie, een bekend notoir punt van deze auto's. Maar ook dat is nu redelijk op orde, ik rij nu gemiddeld 1:12 met een niet bijster rustige (maar ook geen sjonnie-scheurmonster) rijstijl.
Er zijn wel wat typische 1700-aandachtspunten, ja, maar die heb ik afgelopen jaar zo veel mogelijk geprobeerd al op te lossen / te vermijden door flink onderhoud.
Momenteel rijd ik er pakweg 110-120km per dag mee, en sinds dat akkefietje met de weggeblazen voetpakking is het ergste wat me tot nu toe is overkomen een enkele keer iets nadieselen. (en dat bokken dan, een korte "bok" bij bruut gas intrappen). Voor de rest zijn de punten allemaal generiek voor de 3-serie, weinig echt specifiek 1700.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
niet "hopen dat het overgaat"
en d?t is het verschil.
toen die frankrijk1700 eenmaal lekker ree vond ik het ook heerlijk rijden, maarja je moet er wel even wat voor doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;64881 schreef : m??r zodra er wat is met je auto ben je wel bereid om dit op te lossen,
niet "hopen dat het overgaat"
en d?t is het verschil.
toen die frankrijk1700 eenmaal lekker ree vond ik het ook heerlijk rijden, maarja je moet er wel even wat voor doen.
Hmmja dat klopt inderdaad wel ja.
Stiekem is het voor mij eerder een hobby-object waar ik toevallig nu ook schofterig veel km's mee maak, dan een daily driver waar ik toevallig ook aan hobby
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Welk renault-typenummer stond er ook alweer voor de B172K?
Gisteren namelijk bij de Renault dealert geweest, maar ik kreeg mooi de verkeerde spulletjes mee dus ik had het klaarblijkelijk vaudt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
cijfer 1 = carburateur
cijfer 2 = carb of monopoint
cijfer 3 = injectie (multi of mono, weet ik niet eigenlijk)
bij de equivalenten van de B14 zit er tussen 2 en 3 een verschil in spruitstukbouten etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.