Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Verbannen
Om nog meer te leren ondertussen ook het Haynes handboek voor de 300-serie aangeschaft. Zowel informatief als gewoon leuk om te zien.
Nog wel even een vraag: ik weet zelf niet zeker of ik een conventionele of Renix ontsteking heb, hoe zie ik dit? Heeft alleen de Renix zo'n ontstekingmodule er in of heeft conventioneel dat ook?
Ohja en volgens Haynes raad Volvo de volgende bougie aan: Champion RNY9C. Ik kan deze echter nergens meer vinden. Op Dafhobby staan 2 typen bougies: die voor de B19E/B200E/B200F en B200K. Voor zover ik weet lijkt de B200K het meeste op de B19A, of heb ik heb verkeerd? Als ik de juiste weet (of die van een ander merk zoals Bosch) kan ik ze vóór de vakantie nog snel vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb de bougietypes even snel voor je opgezocht; voor een B200K heb je NGK BPR5E of BPR5ES nodig. Geen kenteken doorgeven bij de onderdelenboer, bij mij komen ze zonder uitzondering op het verkeerde type bougie uit.
Je vraag met betrekking tot de ontsteking daar kan ik helaas zo uit het hoofd geen antwoord op geven. Een Renix is eigenlijk niets anders dan een elektronische ontsteking welke is voortgekomen uit een samenwerking tussen Renault en Bendix (dacht ik), niet spannender dan dat. Aangezien je vast geen contactpuntontsteking met losse bobine meer hebt, denk ik dat je wel Renix zult hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En qua bougies: het klopt dus dat een B19A het beste te vergelijken is met de B200K? Dan zal ik eens kijken of die NGK's nog te halen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;251021 schreef :
En qua bougies: het klopt dus dat een B19A het beste te vergelijken is met de B200K? Dan zal ik eens kijken of die NGK's nog te halen zijn.
Geen idee of die motoren voor andere merken bougies te vergelijken zijn, maar de tabel in het ledenmenu geeft ook voor de B19A motoren NGK BPR5E of BPR5ES aan.
Jammer dat lid worden zo lastig blijkt. Ik vroeg me ook al enigszins af waar de nieuwe website bleef, maar logisch dat dat wat langer kan duren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De enigste plek waar het lijkt alsof die kan zitten heb ik in het rood omcirkelt. Hier zit wel iets wat er op lijkt maar er zit ook bedrading op wat ik gek vind, hier dus een aparte foto van:
Ik heb wel eens vaker verhalen gehoord dat een auto d'r mee stopte simpelweg vanwege de brandstoffilter en daar zit ik niet echt op te wachten...
Edit: kan het zo zijn (ik lees 't net) dat bij injectiemodellen de filter (of 1 daarvan in ieder geval) onder de tank zit, zou dat hier ook het geval kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je zou een klein standaard filtertje van Euro 2,50 tussen pomp en carburateur kunnen
plaatsen, als er daar niet al een zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;251089 schreef : Bij een B19E en B200E zit in het door jou omcirkelde gebied een vrij groot brandstoffilter.
Je zou een klein standaard filtertje van Euro 2,50 tussen pomp en carburateur kunnen
plaatsen, als er daar niet al een zit.
Juist, maar dit is een B19A, dus carburateur. Ik heb al een brandstoffilter welke (volgens de site in ieder geval) voor de B19A is, alleen ik weet dus niet waar de oude zit/hoort te zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Je kunt de aanvoerleiding bij de carburateur doornemen en er een universeel filtertje tussen zetten.
Dat ding op de foto is de elektrisch geschakelde klep voor de vlotterkamerbeluchting. Gaat je warme start wat makkelijker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;251096 schreef : Een B19A heeft geen filter. Er zit een grofmazig filter aan het vlotterelement in de tank, verder niet.
Je kunt de aanvoerleiding bij de carburateur doornemen en er een universeel filtertje tussen zetten.
Dat ding op de foto is de elektrisch geschakelde klep voor de vlotterkamerbeluchting. Gaat je warme start wat makkelijker
Kijk dat verklaart waarom ik 'm niet kon vinden, bedankt. Is er eigenlijk een reden voor dat (voor zover ik weet) alle andere modellen wel een filter hebben, en de B19A niet? Ik las in Haynes dat de injectiemodellen er zelfs 2 hebben. Dat zal wel komen omdat injectie sneller vervuilt of gevoeliger is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bij een 2-liter injectie dan hoort te zitten volgens Haynes. Een vaak voorkomende
misvatting is dat de drukaccumulator voor de pomp voor een filter aangezien wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.