Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;250593 schreef : Dat is niet de originele uitlaat. Die bestaat namelijk uit meerdere delen.
Deze is zo te zien ook te gebruiken op een 1.4 en 1.7, gelet op de aangelaste ophanghaken. Even los van de voorgeschreven diameters...
Staat er wel "Volvo" op de demper?
Wel mooi nieuws dat het een goede auto is, gefeliciteerd!
Wat je koelprobleem betreft; het is goed mogelijk dat de thermostaat kapot is. Deze gaat, afhankelijk van de uitvoering, rond 90 graden open. De grote koelslang bovenaan moet dan ook redelijk plotseling van koud naar warm gaan tijdens het opwarmen van de motor. Als deze al snel lauw wordt en dat ook blijft, blijft je thermostaat open staan.
Ik durf het zelf echt niet te zeggen, ik ben (nog) niet zo'n 300-expert dus ik herken de uitlaat zelf niet, maar het werdt mij verteld op de keuring. Klinkt dus inderdaad als een originele, niet de originele.
Ik denk niet dat het aan de thermostaat ligt; toen ik de 2 slangen weer op de carterventilatie heb gezet werdt 'ie weer warm zoals "gewoon" en kan ik de choke weer helemaal in doen en dan loopt 'ie mooi stationair. Ik heb wel alvast een paar klemmetjes gekocht om de slangen er ook op te houden sinds deze anders langzaam los komen. Verder heb ik wel het idee dat de temperatuurmeter ietsjes kouder aangeeft dan dat hij eerst deed, maar dat kan tussen de oren zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een andere manier is rijden op een 80km weg met stoplichten. Wordt de motortemperatuur minder als je op snelheid rijdt en hoger als je voor het stoplicht staat te wachten, dan kan het zijn dat je thermostaat kapot is.
- V300 register
- Verbannen
Nu heb ik bij een paar online shops 2 verschillende spoorstangen gevonden die volgens hun moeten passen op de voorzijde (beide kanten): 1 daarvan is 301mm en de andere is 256,5mm lang. Ik kan helaas op BBB geen origineel nummers vinden, anders wist ik het zo. Ik heb ook geen onderhoudsboekjes oid.
Deze online shops geven de volgende aan voor origineel nummers:
3293736 voor 301mm lengte
3268829 voor 256,5mm lengte
Weet iemand welke ik moet hebben of wat de origineel nummers zijn? Het gaat om een 360 uit '83 (modeljaar 84).
- V300 register
- Verbannen
Nu heb ik bij een paar online shops 2 verschillende spoorstangen gevonden die volgens hun moeten passen op de voorzijde (beide kanten): 1 daarvan is 301mm en de andere is 256,5mm lang. Ik kan helaas op BBB geen origineel nummers vinden, anders wist ik het zo. Ik heb ook geen onderhoudsboekjes oid.
Deze online shops geven de volgende aan voor origineel nummers:
3293736 voor 301mm lengte
3268829 voor 256,5mm lengte
Weet iemand welke ik moet hebben of wat de origineel nummers zijn? Het gaat om een 360 uit '83 (modeljaar 84).
- V300 register
- Verbannen
Volgens mij is het best wel een lastig klusje en kan je misschien overwegen om het hele stuurhuis te vervangen.
Ik heb trouwens nog wel zo'n ding liggen. Mocht ik kunnen helpen met iets opmeten ofzo.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;250753 schreef : Goed kijken of de speling wel écht op de binnenste kogel zit. Het gebeurt vaker dat een 300-serie hierop ten onrechte wordt afgekeurd.
Volgens mij is het best wel een lastig klusje en kan je misschien overwegen om het hele stuurhuis te vervangen.
Ik heb trouwens nog wel zo'n ding liggen. Mocht ik kunnen helpen met iets opmeten ofzo.
Waar zou de speling dan moeten zitten? Ik heb het zelf nog niet bekeken, maar ik geloof de keuring wel. Bovendien had ik nog een passende stuurkogel besteld dus deze wordt gelijk vervangen, samen met de hoes.
Ik laat het zowiezo in de garage doen, ik heb op 't moment geen tijd om het zelf op te lossen voordat de APK verloopt.
Als je zou kunnen opmeten hoe lang de spoorstang is (minus de stuurkogel) dan zou dat wel fijn zijn. Ik weet ook niet of deze ooit veranderd zijn in de loop van de productie, maar de hoezen zijn in ieder geval wel hetzelfde gebleven volgens BBB.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik merkte zelf helemaal geen speling, terwijl ik hier vaak op let tijdens het rijden. Maar bij de technische keuring was hier ook al een opmerking over dus gewoon vervangen die handel.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
François;250759 schreef : En dus ook weer 2 jaar APK?
De nieuwe spoorstang moet nog gemonteerd worden, maar verder was alles in orde dus hij mag er weer 2 jaartjes langer zijn! :w00t: