Een 360 als eerste auto
- Steven340
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;249252 schreef : Ik heb recent zon lampje vervangen en die schijnt iets feller dan het andere lampje. Zou daar nog verschil in zitten? Ik dacht ook dat ze allemaal hetzelfde waren.
Gloeilampjes kunnen doffer worden als ze ouder worden doordat de gloeidraad heel langzaamaan opbrandt en het glas inbrandt. Bij lampjes die bijna aan hun einde zijn is het glas vaak zichtbaar zwart en branden ze nog heel dof.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;248912 schreef :
Na een maand eindelijk weer een update over de roest. Wat later dan verwacht, maar met dit mooie weer is 't genieten om aan de auto te werken. Ik heb hierboven even een foto gequote als vergelijkingsmateriaal. Hieronder dan het resultaat:
Er zitten nog wat vlekjes op van de blanke lak die ik moet wegpoetsen maar afijn. Het eindresultaat is niet perfect, maar het is dan ook mijn 1e keer dat ik zoiets heb geprobeerd. Wel heb ik hier weer een hoop geleerd dus de andere plekjes zullen waarschijnlijk netter uitpakken. Het voornaamste vind ik dat ik alle roest eronder heb weggehaald en behandeld en dat 't nu weer dicht zit met een paar lagen lak d'r bovenop.
De liefhebber had natuurlijk 't liefst een nieuwe deur gezien, maar da's niet het punt van deze auto. Bovendien maakt dat 'm minder origineel natuurlijk...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Albert1;249783 schreef : Ziet er goed uit, hoe heb je het gedaan?
Ik heb eerst goed alle roest eruit gehaald met behulp van veel schuurpapier en wat ander gerei om wat dieper in "de wond" alle roest te verwijderen. Toen het meeste weg was heb ik het behandeld met een roestomvormer (ik geloof dat 't Brunox heet) en daarna nog een klein laagje "Hammerite: direct op roest" om ook de buitenkant te doen. daarna heb ik het gat zelf opgevuld met een soort kit, maar dan speciale die ook bestendig is voor buiten en die ook overschilderbaar was. Hier heb ik nog een laagje "1 componenten plamuur' (gewoon uit zo'n tube, lijkt net klei) overheen gedaan, laten drogen, en opgeschuurd tot het de vorm had van de deur. Hierna primer d'r over heen, dit ook weer opgeschuurd, en daarna afgewerkt met de lak in de juiste kleur en wat blanke lak (in totaal 2 lagen primer, 2 lagen kleurlak en 2 lagen blanke lak).
De kit was slechts om op te vullen, ik denk dat gewone (staal)plamuur beter is hiervoor. De 2e laag plamuur werkt wel erg goed, als je deze dun genoeg doet hard 'ie goed uit en is deze netjes op te schuren (althans, da's mijn ervaring).
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;249836 schreef : De kit was slechts om op te vullen, ik denk dat gewone (staal)plamuur beter is hiervoor. De 2e laag plamuur werkt wel erg goed, als je deze dun genoeg doet hard 'ie goed uit en is deze netjes op te schuren (althans, da's mijn ervaring).
Plamuur gebruiken om een gaatje op te vullen zou ik afraden. Plamuur is poreus wanneer er niet overheen is gelakt, waardoor er vocht in zal trekken. Het gevolg is dat je lak er op den duur af komt, en dat het plaatwerk waar de plamuur tegen zit gaat roesten.
Je kunt om kleine gaatjes op te vullen beter carrosseriekit/strijkbare nadenkit gebruiken. Doet hetzelfde, alleen is niet poreus.