Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;250832 schreef : Maar het mengsel zal niet ideaal zijn, en zal 'ie dus te rijk lopen. Nouja liever te rijk lopen dan te arm.
Ik heb ook gehoord dat je op hoogte vooral geen choke moet gebruiken, ik neem aan dat dit is om te voorkomen dat de motor helemaal geen lucht meer krijgt?
Als je de mengselverhouding afstelt in Nederland op onze hoogte, zal hij op 2000 meter hoogte inderdaad wat te rijk lopen (in verhouding te weinig zuurstof is te veel brandstof). Een beetje te rijk of te arm kan overigens niet zo veel kwaad voor een 4-takt motor.
Voor wat de choke betreft, je hebt helemaal gelijk. De choke doet eigenlijk niks anders dan de luchttoevoer van de carburateur gedeeltelijk afsluiten waardoor je een rijker mengsel krijgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De constructie van de Stromberg is bij normaal gebruik zo bullet proof en lomp, dat je in principe maar 1 keer hoeft af te stellen en dat is in de fabriek.
Sterker nog, de naald slijt in op de sproeierbuis waardoor de karakteristiek van de naald verandert. Wat volgens het boekje dan een tikje armer is, is in de praktijk dan de kraan op drupstand zetten. Je hebt er ook speciaal gereedschap voor nodig en op gehoor afstellen is een no-go bij de B19.
Zolang je geen meerdaagse rally gaat rijden op een of andere hoogvlakte in Zuid Amerika, zou ik echt van die carburateur afblijven. Gewoon lekker op vakantie gaan. Als je de techniek nu goed op orde hebt, brengt die B19 je er wel.
De laatste jaren ben ik een keer of 5 met een B19A in Zuid Frankrijk geweest, ook in hoger gelegen gebieden. Gewoon starten en lopen, niets aan de hand. Geef 'm een snorkel en hij loopt zelfs onder water nog door, bij wijze van spreken. Vaak bu-j te bange, zeggen we hier ook wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;250841 schreef : Geef 'm een snorkel en hij loopt zelfs onder water nog door, bij wijze van spreken. Vaak bu-j te bange, zeggen we hier ook wel
Van zulke verhalen kan ik altijd genieten In ieder geval bedankt voor de headsup, ik zal d'r met m'n klauwen vanaf blijven. Nouja, hooguit haal ik 'n poetsdoek door de motorruimte heen
Eerst nog even filtertjes en olie vervangen, ik heb voor de lol ook maar eens het Haynes boek besteld van de 300-serie, lijkt mij als beginner wel leuk om te lezen (en te leren).
Over 4 weken is het zover; eerste stop is de Nordschleife, daar moet je toch ook een paar rondjes zelf maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;250847 schreef : Over 4 weken is het zover; eerste stop is de Nordschleife, daar moet je toch ook een paar rondjes zelf maken
Je kan daar ook karten en rondkijken in plaats van zelf onverzekerd tussen gekken oliesporen ontwijken met je mooie 360.
Ik zou persoonlijk het risico niet aandurven tenzij het een afschrijfbare geprepareerde auto is met rolkooi, vijfpuntsgordels en andere voorzieningen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;250860 schreef : tussen gekken
Dat is het probleem. Het zou mij ook best leuk lijken een rondje te maken, maar er hoeft maar één debiel te zijn in een veel te dure auto die denkt dat hij kan rijden maar het niet kan. Dat fenomeen zie je al terug op de snelweg, hoe moet het op de racebaan dan wel niet zijn? En die types interesseert het maar weinig dat ze hun auto total loss rijden, kopen ze toch wel weer een nieuwe, laat staan dat het ze zou interesseren wat er met jou of je auto gebeurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Ben er 6 jaar geleden met mijn pa's 850 overheen gereden (aanschafkosten 350 euro ). Halverwege kregen de remmen het aardig warm en na afloop was het profiel van de banden ver op
Vorig jaar met een vriend geweest met een 440 (aanschaf 150 euro). Die (de auto) heeft het helaas niet overleeft. Twee rondjes gemaakt en bij het derde rondje was hij iets te enthousiast --> auto op de kop. Zelf allebei ongedeerd gelukkig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De rest van de Eifel heeft al genoeg leuke wegen om de mezelf de rest van de dag te vermaken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Marty360GLS;250873 schreef : ...maar ik ben van plan om rustig aan te doen en vooral wegblijven van de aso's...
Klinkt als de eerste dag op een weekend-festival...
"we doen het rustig aan, hoor..." :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.