Een 360 als eerste auto
- Mark Smeets
- Moderator
Maar for the time being ziet het er weer netjes uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En moeten hier 2 slangen op zijn aangesloten, 1 naar de carburateur en de ander naar het luchtfilter?
Ik merkte gister tijdens ritten van 2x70km dat de motor niet geheel op temperatuur wou komen en dat ik, bij stilstaan, de choke een beetje moest gebruiken om een mooi stationair toerental te krijgen. Ik besloot dus vandaag een kijkje te nemen onder de kap en vond een aansluiting van 2 losse slangen die toch wel dicht in de buurt van het zwarte gedeelte hangen. 1+1 lijkt mij 2 maar ik vraag het even voor de zekerheid
Oh en voor de liefhebbers: ik heb gister samen met m'n pa een nieuw stuk in het rotte gedeelte gelast dat bij de linker achterdeur zat. Niet schrikken:
Dit was dan ook het ergste stuk roest op de hele auto, en het was hoog tijd om dit aan te pakken. Gelukkig heb ik een pa die erg handig is, alle eer gaan dan ook naar hem. Nadat de binnenkant van het holle gedeelte was aangepakt heeft m'n pa d'r een nieuw stuk ingelast en met zinkspray gespoten:
Nu nog even 'n paar dagen wachten op iets beter weer en dan kan ik dit gedeelte mooi overspuiten in de originele kleur. Ik ben zelf in ieder geval al erg blij dat het rotte gedeelte er uit is.
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik was vorig weekend op de schouwdag in Lienden en de 360 kwam d'r aardig goed doorheen. De enigste "afkeur" was een vaag lichtbeeld rechtsvoor, versleten spoorstangkogel rechtsvoor en "scheurende stuurkoppeling". De eerste 2 gebreken kan ik prima zelf oplossen (onderdelen zijn onderweg ) maar dat laatste was blijkbaar een rubber dat in het stuurhuis zit om dempingen op te vangen.
Nu heb ik het zelf niet nauwkeurig genoeg gezien om te weten wat voor een plaat het is of hoe het exact heet, maar heeft iemand enig idee waar ik dit aan kan komen? Ik heb al wat rondgezocht maar tevergeefs. Het lijkt me sterk dat ik een compleet nieuw stuurhuis zou moeten kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niels;250539 schreef : Ik denk dat je de trillingsdemper bedoelt?
Dat is precies wat ik zocht, bedankt Niels. En met dank aan Wouter heb ik ook al gevonden waar ik ze kan halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;250063 schreef : Even een snelle vraag: is dit de ontluchting van het carter?
En moeten hier 2 slangen op zijn aangesloten, 1 naar de carburateur en de ander naar het luchtfilter?
Ik merkte gister tijdens ritten van 2x70km dat de motor niet geheel op temperatuur wou komen en dat ik, bij stilstaan, de choke een beetje moest gebruiken om een mooi stationair toerental te krijgen. Ik besloot dus vandaag een kijkje te nemen onder de kap en vond een aansluiting van 2 losse slangen die toch wel dicht in de buurt van het zwarte gedeelte hangen. 1+1 lijkt mij 2 maar ik vraag het even voor de zekerheid
Oh en voor de liefhebbers: ik heb gister samen met m'n pa een nieuw stuk in het rotte gedeelte gelast dat bij de linker achterdeur zat. Niet schrikken:
Dit was dan ook het ergste stuk roest op de hele auto, en het was hoog tijd om dit aan te pakken. Gelukkig heb ik een pa die erg handig is, alle eer gaan dan ook naar hem. Nadat de binnenkant van het holle gedeelte was aangepakt heeft m'n pa d'r een nieuw stuk ingelast en met zinkspray gespoten:
Nu nog even 'n paar dagen wachten op iets beter weer en dan kan ik dit gedeelte mooi overspuiten in de originele kleur. Ik ben zelf in ieder geval al erg blij dat het rotte gedeelte er uit is.
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
http://forum.volvo300club.nl/blob:https://web.whatsapp.com/b1a3f354-5baf-41e2-b21d-391354135cad
Inmiddels erachter dat de carterventilatie inderdaad zo werkt, wordt ook tijd dat ik die eens schoonmaak. Ook mag de 360 over 2 weken weer naar de APK (spannend!) maar uit de technische keuring van 2 weken terug bleek vrij weinig mis te zijn (minder spannend, maar wel goed nieuws).
Ondertussen ook maar eens geinvesteerd in een stel assteunen en ander gereedschap om toch de aandachtspuntjes zelf aan te pakken, zoals het trillingsrubber en de stuurkogel.
Wat mij nog wel 't meest verbaasde bij de keuring was de originele uitlaat, dat had ik niet zien aankomen. Wel wordt 't tijd om de onderkant eens goed onder handen te nemen met tectyl:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Deze is zo te zien ook te gebruiken op een 1.4 en 1.7, gelet op de aangelaste ophanghaken. Even los van de voorgeschreven diameters...
Staat er wel "Volvo" op de demper?
Wel mooi nieuws dat het een goede auto is, gefeliciteerd!
Wat je koelprobleem betreft; het is goed mogelijk dat de thermostaat kapot is. Deze gaat, afhankelijk van de uitvoering, rond 90 graden open. De grote koelslang bovenaan moet dan ook redelijk plotseling van koud naar warm gaan tijdens het opwarmen van de motor. Als deze al snel lauw wordt en dat ook blijft, blijft je thermostaat open staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.