Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;250761 schreef : Proficiat met de nieuwe apk! :y:
Bedankt! Ik had ook niet veel anders verwacht na de technische inspectie van 'n maand geleden. Ik sta toch soms weer versteld van de kwaliteit die Volvo toen toch al had, ook op de auto's uit Born. Ik heb eens gekeken naar een 240 of 480, maar volgensmij kan ik dat maar beter niet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Marty360GLS;250772 schreef : Bedankt! Ik had ook niet veel anders verwacht na de technische inspectie van 'n maand geleden. Ik sta toch soms weer versteld van de kwaliteit die Volvo toen toch al had, ook op de auto's uit Born. Ik heb eens gekeken naar een 240 of 480, maar volgensmij kan ik dat maar beter niet doen.
Een 240 (of 740) is technisch toch wel een stuk beter dan een 300.
De 480 kun je inderdaad beter overslaan, vooral vanwege elektronische problemen. Maar ook qua rammeltjes en kraakjes zijn ze een stuk slechter dan een 300 vind ik. Net iets minder degelijk (geldt voor de hele 400 serie). Ze rijden wel een stuk beter / moderner!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zelf heb ik eens het geluk gehad in een 240 te mogen sturen, prachtig! Als ik de plaats had had ik er eentje gekocht. Alles doet inderdaad ontzettend degelijk aan, het is een luxe tank, een stuk meer auto dan een 340. Het rijdt ook anders, lekker log, nostalgisch en conservatief. Toch vind ik wel dat de 240 op sommige punen een stukje minder ontwikkeld is dan de 340: dat rijtje schakelaars in de middenconsole vind ik bijvoorbeeld best wel lelijk, qua praktisch te gebruiken ruimte doet de 240 sedan eigenlijk zelfs kleiner aan dan de 340 sedan, en mij staat het brandstofverbruik wat tegen voor dagelijks gebruik. Ook is het moeilijk een nette te vinden die niet rot of uitgeleefd is zonder de hoofdprijs te betalen.
De 400-serie kan ik persoonlijk goed waarderen omdat ik van die lichtvoetige Renault-motortjes houd. Een enorm pluspunt van de 400-serie is dat ze geweldig op de weg liggen, zelfs stukken beter dan de meeste hedendaagse auto's, en dat zonder oncomfortabel hard geveerd te zijn. Daarbij zijn ze erg vlot, met een 1.6 heb ik nooit gereden maar de 1.7, 1.8 en 2-liter komen ontzettend goed van hun plaats. Ten slotte is de 440 een ruimtewonder, je kunt er prima met 4 volwassenen inzitten, maar een 2-persoons boxspring van Ikea past ook makkelijk, en dat met een compacte middenklasser van slechts +-1000kg.
Helaas zijn het qua elektronica hele slechte auto's; rijden blijven ze wel doen maar de bedrading naar zo ongeveer alles wat elektrisch werkt en buiten het motorcompartiment ligt is slecht. Verder zijn ze helaas zeer roestgevoelig aan de achterste wielkasten en dorpels, en plastic dingetjes breken vrij snel af in vergelijking met de 300-serie.
Bottomline, eigenlijk is een 300-serie gewoon een heel mooi compromis tussen de 200- en 400-serie :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Afijn, ik ga maar eens verder met het oplappen van de laatste paar plekjes roest en wat onderhoud om 'm klaarmaken voor een roadtrip door Europa.
Alleen nog uitvogelen wat ik straks aan de carburateur moet gaan draaien wanneer ik de bergen in ga.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Marty360GLS;250779 schreef :
Alleen nog uitvogelen wat ik straks aan de carburateur moet gaan draaien wanneer ik de bergen in ga.
Als de motor nu goed loopt; helemaal nergens aan gaan draaien.
Zodra je echt op grote hoogte komt wordt de lucht wat ijler, een warme start kan dan iets minder makkelijk gaan. Kwestie van een beetje gas geven zodat de motor meer lucht krijgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;250792 schreef : Als de motor nu goed loopt; helemaal nergens aan gaan draaien.
Zodra je echt op grote hoogte komt wordt de lucht wat ijler, een warme start kan dan iets minder makkelijk gaan. Kwestie van een beetje gas geven zodat de motor meer lucht krijgt.
De motor is laatst nog juist afgesteld en loopt als een tierelier. Toch lijkt het me dat je een carburateur moet gaan afstellen aan de lucht, vooral op 1000-2000 meter hoogte nietwaar? Ik ben van plan om echt de bergpassen in te gaan, vandaar dat ik het vroeg.
Ik merk met m'n Puch al een verschil op warme en koudere dagen. Nu kan dat ook liggen aan de afstelling van het blokje wat daar onder hangt, maar daardoor leek het mij logisch dat een carberateur op een auto hetzelfde werkt en dus iets of wat aangepast moet worden aan de ijle lucht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;250822 schreef : maar daardoor leek het mij logisch dat een carberateur op een auto hetzelfde werkt en dus iets of wat aangepast moet worden aan de ijle lucht.
In theorie kan de afstelling inderdaad aangepast worden gezien het percentage aanwezige zuurstof in de buitenlucht omlaag gaat. In de praktijk hoeft dat bijna nooit omdat de hoeveelheid aanwezige zuurstof nog steeds binnen de marges valt waartussen het mengsel wat de carburateur maakt ontplofbaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;250823 schreef : In theorie kan de afstelling inderdaad aangepast worden gezien het percentage aanwezige zuurstof in de buitenlucht omlaag gaat. In de praktijk hoeft dat bijna nooit omdat de hoeveelheid aanwezige zuurstof nog steeds binnen de marges valt waartussen het mengsel wat de carburateur maakt ontplofbaar is.
Maar het mengsel zal niet ideaal zijn, en zal 'ie dus te rijk lopen. Nouja liever te rijk lopen dan te arm.
Ik heb ook gehoord dat je op hoogte vooral geen choke moet gebruiken, ik neem aan dat dit is om te voorkomen dat de motor helemaal geen lucht meer krijgt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.