Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Verbannen
Op zich kan je ook het vliegwiel blokkeren, zoals in het youtube filmpje. Die kleine boutjes kunnen lastig loskomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Lucluc;253345 schreef : Heb jij een elektrische fan??
Op zich kan je ook het vliegwiel blokkeren, zoals in het youtube filmpje. Die kleine boutjes kunnen lastig loskomen.
Die fan is achteraf erin gezet, had het al eens gezien op een sleuteldag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Maar los daarvan: ik zette altijd een lang wringijzer op de bout van de krukaspoelie en klemde die tegen de straatstenen. Vervolgens een kniestukje met een zeskantdop op de kleine boutjes, even laten schrikken en dan ging alles zo los.
En ik blijf erbij; als je voor de eerste keer een waterpomp vervangt, is het veel handiger om toch de radiator eruit te halen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;253351 schreef : Een elektrische fan op een 360 is een van de meest nutteloze aanpassingen die ik kan bedenken...
Met een thermostaat en wat ik fijn vind is daarnaast nog een aan/uit schakelaar kan het verdraaid nuttig zijn als je tegen je verwachting in een file belandt op een hete zomerdag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik ben verschillende keren met zo'n ding in het warme zuiden geweest, ook met een 940 met hetzelfde systeem. Werkt perfect. Dat eruit slopen en vervangen door een elektrische is net zo'n zonde als een CVT ombouwen naar een handbak, zeg maar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Lucluc;253362 schreef : Niet helemaal waar, want het R-sport kit heeft een elektrische fan, waarschijnlijk omdat alle beetjes helpen om iets meer vermogen te genereren. Misschien dat daarom deze GLS iets meer pk's heeft dan volgens het boekje.
Precies om deze reden heeft het wel zin. Een viscofan kost meetbare pk's. Zeg maar niet 1 of 2 pk, maar best wel een paar.
Net zo goed als stuurbekrachtiging of airco, dat voel je ook echt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;253366 schreef : Dan ben je toch alsnog de verkeerde dingen aan het aanpakken. De echte bottlenecks bij de B19A zijn de carburateur en de nokkenas.
Volgens een tabel op Turbobricks ligt d'r standaard een A type nokkenas in, maar welk type zou je dan ongeveer moeten hebben om 'm leuk te kietelen? Ik heb ook al eens zitten kijken naar een dubbele carburateur, maar volgensmij is dat vrij lastig "out of the box" en moet je zelf een inlaatspruitstuk (laten) maken, of zijn die d'r wel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.