show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Floris' nieuwe Vario

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2015 18:24 #956360 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Floris' nieuwe Vario
niet de meest boeiende foto, maar wel bewijs dat hij goed in gebruik is

Want dit is niet voor de deur ;) en weer 620km verder

Heeft er iemand nog tips om motorgeluid/trillingen terug te dringen? Ze zijn te voelen via het stuur en de cabine. En dus ook te horen. Het is geen variogerelateerde zaak, ook in N op de parkeerplaats dreunt het goed vanaf 2500 toeren.
Rubbers van de uitlaatophanging zijn vervangen met betere en bij de vorige check waren de motorrubbers nog O.K.

Zouden echt nieuwe motorrubbers de trillingen sterk verminderen? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2015 09:42 #956369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Floris' nieuwe Vario
Dat heeft 'onze' 340 ook wel. Mijn GLS is veel stiller. Ik dacht er zelf aan om dat de geluiddemping onder de motorkap aan te brengen. MK2's hadden dat, MK3's ineens niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2015 11:37 #956370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Floris' nieuwe Vario
Ik kan niet zeggen dat mijn 340's last hebben van overmatige geluidsproductie. De vario wel wat meer dan de handgeschakelde, maar zo'n vario maakt natuurlijk ook vrij veel toeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-03-2015 20:08 #956385 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Floris' nieuwe Vario
Net als jij merk ik ook wel wat trillingen vanuit het motorruim en soms in het stuur, dat laatste is vooral afhankelijk van het soort wegdek, je voelt alles wat onder de wielen doorgaat nogal (zeker met 2,5 Bar rondom in de zomerbandjes...ahem...)

Een GL heeft veel meer geluidsdemping als een basis (zoals die van mij) of Winner, dat merkte ik bij zowel Wim als Niels zijn auto al vrij snel.

Van de zomer gaat de binnenbekleding eruit (tapijt) om te reinigen en de bodem van die kant te kunnen inspecteren, zit al wat te twijfelen over een laagje bitumen matjes, misschien ook wat voor jou?

Al zal het vooral het schutbord zijn dat het meeste geluid 'lekt' denk ik...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 20:16 #957284 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Floris' nieuwe Vario
De klereherrie was een kapot lager van de bijna nieuwe dynamo. Ongelofelijk dat dat door de hele kabine resoneerde, maar die is gelukkig vervangen. Helaas rij ik nog steeds niet mijn welverdiende rondjes in 'Lapje'. Deze nieuwe bijnaam zal blijken uit de volgende foto's die geen verslaglegging zijn van elk plekje, maar wel een goede impressie geven denk ik zo.

oud plaatje bij de kriksteun blijkt nouwelijks gelast te zijn, vooral gekit. geldt ook voor de andere kriksteun.


laswerk bij bladveerophanging laat ook los, is niet fatsoenlijk doorgelast maar hier en daar een beetje met een goede laag tectyl er over


dus, om het de lasser makkelijker te maken gaat het interieur er uit en kunnen we de bodem ook goed bekijken

hoppa


en de benzinetank ook maar. scheelt weer voor bij die bladveer


bring it on





slechte foto, maar het is algehele gatenkaas over elke naad die aan het front zit







waarom ik dit niet had gezien bij het kopen?
dit spul

kit, soms wel lappen ter grootte van een A4tje. en dan die leuke verse
tectylbehandeling er blind overheen :snif:

gelukkig zit er voortgang in


compleet vervangen ophanging. de enige juiste manier!


wel nog afwerken, maar dit is tenminste metaal.


En daarom dus 'Lapje' :no_comment: i'll keep you posted.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2015 20:28 #957285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Floris' nieuwe Vario
Vuil spul over roest die kit, bij de Camaro hier en daar ook terug gevonden helaas :sad:

Zo jammer, want stel je haalt de roest helemaal weg en smeert dan kit over kleine gaatjes om het vuil buiten te houden, dan is het op zich een redelijk goede (tijdelijke) reparatie. Zeker als je er dan ook nog eens tectyl achter spuit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 20:50 #957287 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Floris' nieuwe Vario
Jeetje, nooit geweten dat die auto er zo slecht aan toe was. Leek mij altijd een in perfecte staat verkerende 340. Valt dat even tegen :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2015 23:27 #957288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Floris' nieuwe Vario
Ik heb vorig jaar een collega van me aangeraden deze auto te kopen. Ben ik blij dat ze net een ander had gekocht.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2015 11:45 #957353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Floris' nieuwe Vario

Steven340;236403 schreef : Jeetje, nooit geweten dat die auto er zo slecht aan toe was. Leek mij altijd een in perfecte staat verkerende 340. Valt dat even tegen :hmmz2:



Toch wel een kleine kanttekening. Van de kit wist ik niets, en door mij is niet gelast aan de krik steunen. Wel heb ik de hele bodem gereinigd en in tectyl gezet. Maar goed, dat is ondertussen 3 jaar geleden. Ik weet natuurlijk niet wat Floris betaald heeft voor de 340, maar de prijs waar ik hem voor verkocht was 600 euro. Inclusief een toen nieuwe Gas installatie ter waarde van 1100 euro, en gecoate GLT wielen met 4 nieuwe banden. dus eigenlijk heb ik de boel weggegeven. Valt mij toch wel op hoe hoog het verwachting patroon dan nog is van een auto uit 1984, auto's die bekend staan toch ook wel te willen roesten;)
begrijp mij goed, heel veel dingen die floris gevonden heeft herken ik niet, maar het ligt toch wel in de lijn der verwachting bij een auto als deze. Ik kocht hem toen zelf voor 900 euro, kijk wat ik allemaal heb moeten doen om hem weer door de BV de apk te krijgen.

desalniettemin, ik vind het geweldig dat je hem zo aanpakt florisk, er is al zoveel aangedaan, deze auto verdiend het. Succes ermee, en dat je straks je verdiende rondjes mag maken met de 340:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2015 14:51 #957375 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Floris' nieuwe Vario

Arjen850;236472 schreef : Valt mij toch wel op hoe hoog het verwachting patroon dan nog is van een auto uit 1984, auto's die bekend staan toch ook wel te willen roesten;)


Tja. 300's hebben normaliter een vrij duidelijk patroon qua roest en de daarbij horende uiterlijke kenmerken. Af en toe een plaatje of plaat kan voorkomen, maar die is dan niet na korte tijd weer aan de beurt. Anders dan z'n leeftijdsgenoten - die je echt van voor naar achter moet doorlassen omdat je anders nooit "klaar" bent.

Zo is de voorbalk er altijd eentje om rekening mee te houden, die blijft terugkomen, maar als een dorpel of wielkast in de afgelopen jaren gedaan is kun je die eigenlijk van je to-do-list afhalen. Natuurlijk is het een 30 jaar oude auto, maar in mijn ervaring een model waar je uitstekend van op aan kunt voor dagelijks verkeer. Natuurlijk is er een verschil tussen restauratie/concours en 'klaar voor gebruik'. Ik ga voor klaar voor gebruik, dat is realistisch en bij de 300 zeker niet zeldzaam.

Een 300 die zo rot is als deze, en zo vol zit met kit, die tectyleert men over het algemeen niet. Het helpt namelijk niet om de roest te stoppen. Laat staan dat er zoveel geld in wordt gestoken. Gewoonlijk herken je een dergelijk probleemgeval zodra je er naast staat en dan is het in 9 van de 10 gevallen afgelopen.. op naar de sloop voor onderdelen.

Samenvattend.. Met de uitgebreide documentatie in je project-topic in het achterhoofd en de relatief lange lijst 300's die ik heb gereden, gezien en gehad, had ik andere verwachtingen.

Arjen850;236472 schreef : desalniettemin, ik vind het geweldig dat je hem zo aanpakt florisk, er is al zoveel aangedaan, deze auto verdiend het. Succes ermee, en dat je straks je verdiende rondjes mag maken met de 340:)


Bedankt, ik hoop het ook. Je merkt wel dat de lol er af is..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD