Floris' nieuwe Vario
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Want dit is niet voor de deur en weer 620km verder
Heeft er iemand nog tips om motorgeluid/trillingen terug te dringen? Ze zijn te voelen via het stuur en de cabine. En dus ook te horen. Het is geen variogerelateerde zaak, ook in N op de parkeerplaats dreunt het goed vanaf 2500 toeren.
Rubbers van de uitlaatophanging zijn vervangen met betere en bij de vorige check waren de motorrubbers nog O.K.
Zouden echt nieuwe motorrubbers de trillingen sterk verminderen? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Een GL heeft veel meer geluidsdemping als een basis (zoals die van mij) of Winner, dat merkte ik bij zowel Wim als Niels zijn auto al vrij snel.
Van de zomer gaat de binnenbekleding eruit (tapijt) om te reinigen en de bodem van die kant te kunnen inspecteren, zit al wat te twijfelen over een laagje bitumen matjes, misschien ook wat voor jou?
Al zal het vooral het schutbord zijn dat het meeste geluid 'lekt' denk ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
oud plaatje bij de kriksteun blijkt nouwelijks gelast te zijn, vooral gekit. geldt ook voor de andere kriksteun.
laswerk bij bladveerophanging laat ook los, is niet fatsoenlijk doorgelast maar hier en daar een beetje met een goede laag tectyl er over
dus, om het de lasser makkelijker te maken gaat het interieur er uit en kunnen we de bodem ook goed bekijken
hoppa
en de benzinetank ook maar. scheelt weer voor bij die bladveer
bring it on
slechte foto, maar het is algehele gatenkaas over elke naad die aan het front zit
waarom ik dit niet had gezien bij het kopen?
dit spul
kit, soms wel lappen ter grootte van een A4tje. en dan die leuke verse
tectylbehandeling er blind overheen :snif:
gelukkig zit er voortgang in
compleet vervangen ophanging. de enige juiste manier!
wel nog afwerken, maar dit is tenminste metaal.
En daarom dus 'Lapje' :no_comment: i'll keep you posted.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zo jammer, want stel je haalt de roest helemaal weg en smeert dan kit over kleine gaatjes om het vuil buiten te houden, dan is het op zich een redelijk goede (tijdelijke) reparatie. Zeker als je er dan ook nog eens tectyl achter spuit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;236403 schreef : Jeetje, nooit geweten dat die auto er zo slecht aan toe was. Leek mij altijd een in perfecte staat verkerende 340. Valt dat even tegen :hmmz2:
Toch wel een kleine kanttekening. Van de kit wist ik niets, en door mij is niet gelast aan de krik steunen. Wel heb ik de hele bodem gereinigd en in tectyl gezet. Maar goed, dat is ondertussen 3 jaar geleden. Ik weet natuurlijk niet wat Floris betaald heeft voor de 340, maar de prijs waar ik hem voor verkocht was 600 euro. Inclusief een toen nieuwe Gas installatie ter waarde van 1100 euro, en gecoate GLT wielen met 4 nieuwe banden. dus eigenlijk heb ik de boel weggegeven. Valt mij toch wel op hoe hoog het verwachting patroon dan nog is van een auto uit 1984, auto's die bekend staan toch ook wel te willen roesten;)
begrijp mij goed, heel veel dingen die floris gevonden heeft herken ik niet, maar het ligt toch wel in de lijn der verwachting bij een auto als deze. Ik kocht hem toen zelf voor 900 euro, kijk wat ik allemaal heb moeten doen om hem weer door de BV de apk te krijgen.
desalniettemin, ik vind het geweldig dat je hem zo aanpakt florisk, er is al zoveel aangedaan, deze auto verdiend het. Succes ermee, en dat je straks je verdiende rondjes mag maken met de 340:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Arjen850;236472 schreef : Valt mij toch wel op hoe hoog het verwachting patroon dan nog is van een auto uit 1984, auto's die bekend staan toch ook wel te willen roesten;)
Tja. 300's hebben normaliter een vrij duidelijk patroon qua roest en de daarbij horende uiterlijke kenmerken. Af en toe een plaatje of plaat kan voorkomen, maar die is dan niet na korte tijd weer aan de beurt. Anders dan z'n leeftijdsgenoten - die je echt van voor naar achter moet doorlassen omdat je anders nooit "klaar" bent.
Zo is de voorbalk er altijd eentje om rekening mee te houden, die blijft terugkomen, maar als een dorpel of wielkast in de afgelopen jaren gedaan is kun je die eigenlijk van je to-do-list afhalen. Natuurlijk is het een 30 jaar oude auto, maar in mijn ervaring een model waar je uitstekend van op aan kunt voor dagelijks verkeer. Natuurlijk is er een verschil tussen restauratie/concours en 'klaar voor gebruik'. Ik ga voor klaar voor gebruik, dat is realistisch en bij de 300 zeker niet zeldzaam.
Een 300 die zo rot is als deze, en zo vol zit met kit, die tectyleert men over het algemeen niet. Het helpt namelijk niet om de roest te stoppen. Laat staan dat er zoveel geld in wordt gestoken. Gewoonlijk herken je een dergelijk probleemgeval zodra je er naast staat en dan is het in 9 van de 10 gevallen afgelopen.. op naar de sloop voor onderdelen.
Samenvattend.. Met de uitgebreide documentatie in je project-topic in het achterhoofd en de relatief lange lijst 300's die ik heb gereden, gezien en gehad, had ik andere verwachtingen.
Arjen850;236472 schreef : desalniettemin, ik vind het geweldig dat je hem zo aanpakt florisk, er is al zoveel aangedaan, deze auto verdiend het. Succes ermee, en dat je straks je verdiende rondjes mag maken met de 340:)
Bedankt, ik hoop het ook. Je merkt wel dat de lol er af is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.