Floris' nieuwe Vario
- V300 register
- Verbannen
powerflux;233991 schreef : Bedankt! Plezier en kilometers, dat komt wel goed
Echter, er zit wel heel wat werk aan.. Degene die hem van jou heeft gekocht had er echt schijt aan gehad blijkbaar. Hoofdremcilinder is compleet gaar. Rempedaal blijft wegzakken en pas onderin komt er een beetje leven in. Er zit geen lucht in het systeem, het is de cilinder zelf. Werkelijk levensgevaarlijk. De man waarvan ik hem overnam dacht dat het zo hoorde en was zich van geen kwaad bewust. Dan.. voorbalk is rot. Ik druk er met m'n vinger de gaten in. inlaatspruitstukpakking lekt, carburateurvoetpakking lekt, benzineslangetjes lekken (en niet te zuinig), CO-afstelling doet niks, variobeschermkap ontbreekt volledig, 'raamsnorren' zitten los, bijna alle vacuumslangen zijn poreus, distributeur, bougies en kabels zijn helemaal op. Lendesteunverstelling gebroken, kilometerteller zwengelt, pookknop zit los, centrale vergendeling doet het niet. Antennekabel is gebroken. Verder weet ik het nog niet.
Ook over het inbouwwerk van de gasinstallatie ben ik niet bepaald te spreken. De helft van de slangen heeft verregaande slijtplekken omdat ze niet van scherpe delen weggebonden waren. Ook vervangen dus..
Maargoed, jouw werk gaat niet verloren en is dan ook de reden dat hij nu bij me voor de deur staat
sjonge zeg:( er zijn een paar dingen die ik wel herken, raamsnorren en de vario plaat was ook weg toen ik hem had) lijkt wel of de goede delen weg zijn en er oude zijn terug geplaatst. in mij blog is te zien wanneer ik de delen heb vervangen, dus ook verdeler en bougie kabels. Hoofdremcilinder werkte toen hier nog perfect.
Anderzijds zijn het dingen die gewoon hersteld kunnen worden als je er een beetje tijd insteekt. De stuurbekrachtiging werkt nog wel?
Ga je er een blogje over bijhouden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
En fixen komt helemaal goed. Het laswerk moet ik uitbesteden, misschien nog iemand hebben om mee te kijken met de HRC, maar verder doe ik het lekker zelf. Zat ervaring ondertussen. Een blogje.. tja, daar ben ik niet goed in. Ik begin spontaan met sleutelen en aan het eind van de dag is er een hoop klaar - de foto's tussendoor ontbreken. Maar ik zal wel hier wat laten horen.
Ondanks de negatieve noot hierboven ben ik er wel degelijk blij mee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ontstekings spul gaat gewoon X jaar of km mee.. en dan gooi je er een nieuw setje op en is het weer goed :+
laatst met onze dagelijkse 340 ook een keer stil komen te staan in een hoosbui. Even opdrogen en hij liep weer... bleek uiteindelijk aan de bougies te liggen!!! iets te lang gewacht met vervangen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar goed, als iets eenmaal netjes gelast en goed behandeld is, duurt het ook weer 20 jaar tot de roest op die plaats terug komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;233991 schreef : Echter, er zit wel heel wat werk aan..
Hehe, je kan ook t? kritisch zijn
Met een beetje werk heb je straks iets heel moois. Ik ben ook benieuwd hoe lpg in een automaat bevalt. Maar dat horen we wel over een paar maanden.
En wat doe je met je andere 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Lucluc;234011 schreef : Hehe, je kan ook t? kritisch zijn
mwa, gaten in de voorbalk, niet stationair lopen en geen remmen? ze gaan soms voor minder naar de sloop.. Maar dat komt helemaal goed.
Lucluc;234011 schreef : En wat doe je met je andere 340?
Voor nu staat ze bij Jack in de winterstalling, maar ze zal op den duur weg moeten. ik heb nu een baan, maar 4 auto's is niet nodig. We zoeken natuurlijk wel een enthousiasteling die, net zoals wij, gewoon er mee blijft rijden. Hoeft geen purist te zijn, maar iemand die inziet dat je op 4 betrouwbare wielen en een lekkere stoel echt overal kunt komen.
Optisch is ze niet zo goed, lekt wat olie langs het kleppendeksel enzo, maar in de afgelopen jaren wel zeer betrouwbaar gebleken. Mijn insteek was altijd om er voor te zorgen dat je kon instappen zonder zorgen, of het nou naar Utrecht of Barcelona moest. Waterpomp, alle slangen, koppeling, krukaskeerring, banden, remmen, velgen en elektriek goed bijhouden, dat soort zaken zijn belangrijk, maar kleurverschil in de deuren, strak afwerken van het laswerk aan de dorpels of prachtig gepoetste bumpers bijvoorbeeld niet.
Voorlopig hoeft ze nog niet weg hoor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Hij remt weer, keigoed ook! loopt weer stationair, trekt weer redelijk op en heb nog wat kleine dingen gefixt o.a. aan een reeks slangen met slijtplekken en gepruts in de bedrading, de lendesteun gerepareerd, het vacuumsysteem geminimaliseerd en daarmee ook een reeks lekken verholpen, allerlei ontstekingsdelen vernieuwd en het tachorelais eens goed onder handen genomen. Want hij schakelde toch soms ineens niet op. En dan vergeet ik vast nog wat te noemen.
Al met al kun je er nu tenminste weer mee rijden
Grote todo:
- voorbalk herstellen. Kijk-afspraak met Erik staat
- vario schijfafstand stellen (doet nu 4200 toeren bij 97km/h..)
- vacuumlek inlaatspruitstuk fixen (nieuwe pakking, maar ik wil eerst voor de zekerheid nieuwe tapeinden in huis hebben)
- banden vervangen
en dan alle minder belangrijke zaken zoals deurrubbers en de CV en dit en dat etc.etc.
Morgen een eerste woon-werk rit proberen en kijken wat het verbruik nu is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.