Floris' nieuwe Vario
- Floris Schropp
- Nieuw lid
setsunakaede;243054 schreef : Floris, ik heb twee (ja, twee) van die glazen schuifkanteldakjes van Hollandia Sunroofs op de kast liggen, die kan ik wel voor je opmeten en dan mag je zelf zeggen of dat past of niet. Er mag er eentje voor een zacht prijsje weg, de andere houd ik voor mijn eigen broem.
Graag! Het belangrijkste is dan natuurlijk de maten van het 'gat' en de pasvorm van het rubber. Wat foto's en het modelnummer zijn zeer welkom.
De opening in mijn dak is +/- 90x44.5 cm. Groter en even groot gaat dus lukken.
Wouter;243052 schreef : het lager van het koppelingshuis is bij een vario vrij makkelijk te vervangen.. zeker als de uitlaat nog vers is :+
middenpijp weg, aandrijfas er tussenuit, en dan kun je door het losmaken van de 3 moeren waarmee de delen van het koppelingshuis aan elkaar zitten zo het achterste deel met de koppelingsas eruit halen. De feitelijke klus (het lager vervangen) is nog het moeilijkste van het geheel.
Dat het makkelijk is was me ook al opgevallen. Misschien kan ik deze maand nog een bezoek brengen aan Erik om een goed staartstuk op te zoeken en het lager op te meten.
Ik koop graag altijd een 2e exemplaar van iets om dat op te knappen en vervolgens de grote wisseltruuk te doen. Dat geeft de minste stilstaande-auto-tijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Daar kan dan toch nooit een glazen kanteldak in?
Gezien er ruimte zit voor een mechaniek, afwatering etc...
Lijkt mij dat een schuifdak en een kanteldak nooit exact dezelfde afmetingen hebben.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Hij weet van het bestaan van de 300 club en is al forumlid, dus dat komt vast helemaal goed.
Ik ben erg blij dat er iemand lekker mee gaat rijden - en ook het dakje wil gaan herstellen.
- V300 register
- Verbannen
Mooi dat je de juiste persoon voor de auto hebt gevonden, en hopen dat we de auto nog eens op evenementen mogen bewonderen.
- V300 register
- Verbannen
- André Minet
- Nieuw lid
Te Laten repareren dan moet hij het eens proberen bij Duitse merken die ook
Uitgerust waren met golde schuifkanteldaken af fabriek
Dafs hadden dat merk golde ook maar alleen schuifdaken ...
Mvg
André