Floris' nieuwe Vario
- Floris Schropp
- Nieuw lid
setsunakaede;234508 schreef : [mod] done, veel plezier [/mod]
Thanks, maar misschien kun je het beter veranderen naar "Floris' nieuwe GLT velgen" want verder...:snif:
Vandaag heb ik hem op de brug gehad, dus ook eindelijk echt goed kunnen bekijken van onder. Eerder was het of donker, of nat, of veel te koud.
Eerst beginnen met nieuwe voorbandjes (gewoon onderhoud) en dan verder kijken. Na al het gedonder onder de motorkap, in de regen met de remmen en in de nacht met de vario had ik op beter gehoopt..
- aanhechting pijp middendemper rondom gescheurd (gelijk hersteld)
- achterdemper onnodig scheef gehangen & plaatmateriaal weggehaald om ruimte te maken (wist ik, toch jammer om te zien dat het helemaal niet nodig was!)
- achterdemper is ook al eens afgebroken geweest, had ik gezien
- beide uitlaatklemmen zaten los
- achterschokbrekers lek
- remslang linksvoor met een slag gemonteerd
(was me niet opgevallen toen hij op de grond stond)
- fusee linksvoor speling
- speling in stuurhuis.
Roest
- achter het tectyl en onder veel (ruiten?)kit op de bodem bij de voeten
- onder een flinke laag kit bij de linker veerpoottoren
- T-stuk RA. LA is nog goed van het eerdere werk
- rechter wielkast bovenin
- voorbalk (wist ik)
- voorscherm koplamp LV (had ik ook gezien)
- bladveerophanging LA opnieuw doorgerot. RA beginnend. bladveren zowat maximaal plat.
En ook hier is het opvallend hoe onoplettend de gasboer is geweest. Overal knikken en deukjes in de slangen of te lange of te korte slangen.
Heb de verdamper ook van onder gezien en ook bij die slangen zitten al flinke slijtplekken van het langs elkaar schuren.
Dan vertel ik nog maar niet over alle kleinere zaken die ik tussendoor al heb aangepakt.. Pffff...
Komende APK in Maart haalt 'ie het niet. Dan mag hij een tijdje bij Erik doorbrengen, die al het laswerk voor mij in orde gaat maken.
In de tussentijd ga ik door met de andere zaken. Er zit zat goeds aan, daar niet van. En het wordt op den duur wel wat, maar wat een domper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Had ik maar vast een "lasservice"... maar dat gaat nog een paar jaar duren.
'Voor en door liefhebbers' maakt het 10x leuker. Maar dat zit bij Erik ook wel goed.
- V300 register
- Verbannen
Wel mooi dat je de kennis, kunde, tijd, en zin hebt om hem op te knappen!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Jammer dat hij zo verrot is Floris, daar ga je weer flink werk van hebben. Succes ermee.
- V300 register
- Verbannen
Die plek bovenaan de wielkasten achter... da's een gemene. Been there, done that
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Maar is wel prijzig :no_comment:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
setsunakaede;234617 schreef : Moet ik het veranderen naar "Floris' nieuwe roestbak" dan?
Jammer dat hij zo verrot is Floris, daar ga je weer flink werk van hebben. Succes ermee.
'Nieuwe miskoop' lijkt me beter. Kijk, ik weet ook wel hoe het zit met oudere auto's maar hier had ik een bepaalde (positieve) verwachting bij.
Na de eerste initiele inhaalslag een tijdje gewoon rijden, zeg maar.
Vanmiddag stond 'ie in de pauze ineens lekker olie te regenen op de stoep van de baas. Dat is echt genant.
Maar rijden deed 'ie vanochtend w?l echt fijn. Dus.. adem in, adem uit, tel tot 10..
Lucluc;234618 schreef : Die plek bovenaan de wielkasten achter... da's een gemene. Been there, done that
Idem, en ook de bladveerophanging. Maar ik ben er niet bekend mee dat het na 2 jaar opnieuw moet.
Steven340;234624 schreef : Na restauratie meteen Dinitrol, roest de komende 100 jaar niet meer
Maar is wel prijzig :no_comment:
Wat kost zoiets?
- V300 register
- Verbannen
Tectyl werkt ook goed trouwens, en is een stuk goedkoper als je het zelf doet. Er gaan echter wel een bus of 6 in een auto zitten, als je ?cht zeker wilt weten dat dat prutje overal zit. Daarbij is het een enorme stinkende plakzooi.