Floris' nieuwe Vario
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Inmiddels is het wagentje al een tijd thuis. Geldige APK voor 2 jaar, al het laswerk gedaan en nieuwe voorbandjes.
Na wat kilometers heb ik de varioriemen vervangen voor de deur
En na wat gestuntel besloten om gewoon de secundaire te laten zakken zodat de nieuwe riemen er eenvoudig omheen gingen. Het schuifdak heeft een nieuw rubber maar dat is iets te groot waardoor het kantelen niet meer werkt. Achja, als het maar dicht is. Hopelijk kan ik voor de winter wat van het mosrubber eraf schuren voor een perfecte passing. Volgens mij heb ik dan de enige 300 met nieuw schuifdakrubber. Er is 0 roest bij de achterlichten en achterklepscharnieren. Ook vrij bijzonder, net als de maagdelijke GLT velgen.
Over de reeds afgelegde 6550km op LPG is het gemiddelde 1:9.5 waar ik doorgaans rond de 110 rijdt op de snelweg. Met 100 doet hij 1:10.
Waarom zit ik met mijn fikse woon-werk afstand pas op 6550km? Nou, 340 rijden is heerlijk. Maar elke dag 200KM waarvan de terugweg 1 uur extra in de spits verlangt toch een bepaald comfort die de 340 niet kan bieden.
Ik ben jong maar snel moe.
Voor kortere afstanden - zeg 30km enkele reis - of een weekendtripje door het land kan ik nog steeds iedereen een 340 variotje aanraden, maar ikzelf stap toch steeds in de ongelofelijk betrouwbare 740 of (sinds kort) decadente v90.
De 340 is dus terug naar zijn oorspronkelijk leven als 2e auto, maar dan met te hoge maandlasten.
Iets moet het veld ruimen. 740, v90 of 340. Lastig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Misschien is het een idee om geen auto weg te doen maar de LPG van de 340 af te slopen? Dan vallen de maandlasten ineens reuze mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
General Custom;237480 schreef : Weer mooi aan de sleutel Floris!
Misschien is het een idee om geen auto weg te doen maar de LPG van de 340 af te slopen? Dan vallen de maandlasten ineens reuze mee.
Ik denk dat dat stap 1 wordt. Dan is de 340 weer spotgoedkoop om te houden en wel in goede staat en daarbij hou ik van 340's en Lotje vindt hem ook fijn rijden.
Dit komt wel goed. Moest het even van iemand anders horen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Lucluc;237508 schreef : Reken het maar eens uit: het omslagpunt ligt best laag hoor. Ik denk bij jou tussen de 8 en 10.000 km. Maar goed, ik rij ook 30.000+ km.
ik rij 50.000+
Omslagpunt ligt dit jaar dankzij de reparatiekosten op zo'n 20K. Normaliter rond de 10K inderdaad
Maar dan moet ik dat wel rijden he
We zullen zien op hoeveel het dit jaar uitkomt en dan beslissen. In ieder geval iedereen bedankt voor de goede woorden, het helpt voor de besluitvorming.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Flink staan balen want ik het echt net het allerlaaste trillinkje verholpen en rijden deed hij als de beste. En financieel komt zoiets nooit uit.
in het halfdonker gezien dat de motor naar voren was gekomen en dus de aandrijfas wellicht eraf lag.
maargoed, op een verdrijvingsvak verderop 'even' onder de vario kruipen is niet al te verstandig dus de berger laten komen.
qua verzekering moet ik nog horen van het polo'tje waar ik tegenaan was geschoven. vast buitensporig duur; bumpers hebben daar geen functie meer behalve visueel aantrekkelijk zijn.
terecht ook trouwens om daar tegenaan te rijden met die stinkdiesels en sjoemelsoftware. :humor:
een bizarre ervaring. gelukkig was die file op de achtergrond er al ruim voor de happening en dus niet door mij ontstaan.
vandaag kunnen kijken naar de werkelijke schade. qua plaatwerk of chassis: geen! hoera! ook de voorbalk en motorkap niet.
qua mechanica: inderdaad afgescheurde motorsteunen, beide aan de voorkant, as los en radiateur lek.
ik zat al met een auto te veel dus eigenlijk had ik besloten om hem 'what you see is what you get' te koop te zetten.
maar het liep zoals gebruikelijk anders en dus is 'ie komende week weer klaar.
bumpersteunen en motorsteunen zijn vandaag al vervangen, radiateur ligt klaar en bumper is geregeld.
Dus.. de 340 is zo weer de oude en daarmee is het dilemma weer terug. Iemand een 340 of 740 kopen?
serieus : er moet er eentje weg. Maar ik ben wel blij dat de 340 eenvoudig te redden bleek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.