show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 17:59 #949710
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dank heren!
Verbruik was in Frankrijk 1:12,5, dat is met continu 130 km/h (op de gps) en vergeet daarbij de (soms steile) hellingen niet.
In Duitsland heb je geen last meer van hellingen, daar was het verbruik een ruime 1:14. Dat was niet continu 130; er zat zo'n 80 km aan binnenwegen tussen (en daar zijn dus wel weer heuvels...), zo'n 100 km aan zones waar je maar 100 km/h mag en ook een half uur file.
Niks te klagen dus :yeah:
De levensduur van de schokbrekers is na die avontuurlijke weggetjes in Frankrijk wel gehalveerd volgens mij... :f :woops:
Verbruik was in Frankrijk 1:12,5, dat is met continu 130 km/h (op de gps) en vergeet daarbij de (soms steile) hellingen niet.
In Duitsland heb je geen last meer van hellingen, daar was het verbruik een ruime 1:14. Dat was niet continu 130; er zat zo'n 80 km aan binnenwegen tussen (en daar zijn dus wel weer heuvels...), zo'n 100 km aan zones waar je maar 100 km/h mag en ook een half uur file.
Niks te klagen dus :yeah:
De levensduur van de schokbrekers is na die avontuurlijke weggetjes in Frankrijk wel gehalveerd volgens mij... :f :woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 18:03 #949711
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Mooie foto's!
Maar vond je BB velgjes wel iets beter staan :hmmz2:
Maar vond je BB velgjes wel iets beter staan :hmmz2:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 18:29 #949712
door 16673-dummy
Deze banden zijn van de 460 van mijn moeder. Daar zijn een maand of drie terug vier nieuwe Michelins onder gekomen.
De banden om de GT-velgen zijn al een dagje ouder (6 jaar) en een van de velgen op de achteras heeft een onbalans. Dat geeft een trilling in het stuur en bovendien voelt de auto vaag, indirect en zweverig aan boven 120 km/h.
De velgen van de 460 hebben daar geen last van, dus voor de vakantie heb ik ze even "geleend" van moeders. Reed echt heerlijk.
Inmiddels liggen de GT-velgen er weer onder. Qua looks boeit het me weinig, qua rijgedrag nu wel weer een stapje terug...
Maar hopelijk is in september/oktober mijn blauwe 360 rijklaar, dan kan ik daar mee gaan rijden.
En dan ben ik benieuwd... volgende week krijg ik te horen of mijn scriptie is goedgekeurd, dan kan ik volop gaan solliciteren. Wie weet wat er daarna met mijn 'wagenpark' gebeurt. Ik durf er niet (meer) op vooruit te lopen.
De banden om de GT-velgen zijn al een dagje ouder (6 jaar) en een van de velgen op de achteras heeft een onbalans. Dat geeft een trilling in het stuur en bovendien voelt de auto vaag, indirect en zweverig aan boven 120 km/h.
De velgen van de 460 hebben daar geen last van, dus voor de vakantie heb ik ze even "geleend" van moeders. Reed echt heerlijk.
Inmiddels liggen de GT-velgen er weer onder. Qua looks boeit het me weinig, qua rijgedrag nu wel weer een stapje terug...
Maar hopelijk is in september/oktober mijn blauwe 360 rijklaar, dan kan ik daar mee gaan rijden.
En dan ben ik benieuwd... volgende week krijg ik te horen of mijn scriptie is goedgekeurd, dan kan ik volop gaan solliciteren. Wie weet wat er daarna met mijn 'wagenpark' gebeurt. Ik durf er niet (meer) op vooruit te lopen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2014 00:09 #949732
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Gave foto's Joost!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-10-2014 20:47 #951601
door 16673-dummy
't is alweer 2 maanden stil hier
heb in de tussentijd alweer flink wat kilometers gemaakt. Vandaag 200 kg ophoogzand achterin gehad. Merk je niet zoveel van, behalve in de bocht :humor:
daarna een meter of 6 volwassen buxus heg in de kofferbak meegenomen. Er had nog wel meer in gekund, met een beetje aandrukken
de resterende 5 meter hebben we maar achterin de 745 meegenomen.
Overigens komt er binnenkort een 940 LPT bij. Die beslissing is afgelopen week genomen. De Avensis scheepsdiesel mag wat vakanties betreft met pensioen. De 940 LPT zal het trekken van de caravan overnemen en de rest van de tijd gaat moeders er mee rijden. Dat betekent dat de 460 naar mij gaat, er zal waarschijnlijk geen liefhebber zijn die de auto een goed thuis kan geven.
E.e.a. betekent wel dat ik echt een auto moet opruimen. Meest voor de hand liggende optie is om de blauwe 360 naar de sloop te doen; die is nu ontdaan van motor en bak en heeft nog wat laswerk. Mijn 345 GLS doe ik niet weg (en deze is bovendien zeeeeeer geschikt voor een ombouw naar 2.3! de B19 lekt behoorlijk olie, net als de versnellingsbak), en de 360 GLS rijdt toch wel erg fijn. Bovendien heb ik daar al behoorlijk wat werk in zitten. Maar als zich een liefhebber voor die auto aandient die er goed voor kan zorgen...
In november zal ik toch de knoop moeten doorhakken!
heb in de tussentijd alweer flink wat kilometers gemaakt. Vandaag 200 kg ophoogzand achterin gehad. Merk je niet zoveel van, behalve in de bocht :humor:
daarna een meter of 6 volwassen buxus heg in de kofferbak meegenomen. Er had nog wel meer in gekund, met een beetje aandrukken
de resterende 5 meter hebben we maar achterin de 745 meegenomen.
Overigens komt er binnenkort een 940 LPT bij. Die beslissing is afgelopen week genomen. De Avensis scheepsdiesel mag wat vakanties betreft met pensioen. De 940 LPT zal het trekken van de caravan overnemen en de rest van de tijd gaat moeders er mee rijden. Dat betekent dat de 460 naar mij gaat, er zal waarschijnlijk geen liefhebber zijn die de auto een goed thuis kan geven.
E.e.a. betekent wel dat ik echt een auto moet opruimen. Meest voor de hand liggende optie is om de blauwe 360 naar de sloop te doen; die is nu ontdaan van motor en bak en heeft nog wat laswerk. Mijn 345 GLS doe ik niet weg (en deze is bovendien zeeeeeer geschikt voor een ombouw naar 2.3! de B19 lekt behoorlijk olie, net als de versnellingsbak), en de 360 GLS rijdt toch wel erg fijn. Bovendien heb ik daar al behoorlijk wat werk in zitten. Maar als zich een liefhebber voor die auto aandient die er goed voor kan zorgen...
In november zal ik toch de knoop moeten doorhakken!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-10-2014 21:26 #951602
door V300 register
Ik zou de blauwe 360 sedan helemaal in orde maken;
dus de plekken lassen en een APK erop. Met de winter
voor de deur en de overgangsregeling voor het eerst
van kracht, kan iemand hem nog als winterauto gebruiken
en dan vang je er nog wat voor.
dus de plekken lassen en een APK erop. Met de winter
voor de deur en de overgangsregeling voor het eerst
van kracht, kan iemand hem nog als winterauto gebruiken
en dan vang je er nog wat voor.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-10-2014 22:07 #951604
door V300 register
Je kunt hem beter in onderdelen verkopen, kost je minder moeite en waarschijnlijk houdt je er meer aan over. Maar het mooiste is natuurlijk als ie straks gewoon weer de weg op gaat!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-10-2014 23:30 #951606
door 16673-dummy
De auto heeft me vrij weinig gekost, dus als iemand er mee verder wil kan ie hem gratis ophalen. Motor en bak heb ik zelf nodig, veerpoten ook.
Maar alleen als je hem weer terug op de weg brengt! Slopen kan ik zelf ook.
Maar alleen als je hem weer terug op de weg brengt! Slopen kan ik zelf ook.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2014 11:13 #951610
door V300 register
Volgens mij zou dat een prima donor zijn voor mijn blauwe. Kan je van 2 weer 1 hele goede maken.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
26-10-2014 12:35 #951617
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1983 360 GLS sedan
Nou die 460 vind ik ook niet on-interessant hoor
Moderators: Mark Smeets