- Berichten: 111
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
12-08-2014 23:04 #949685
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Ja met mijn zei het beperkte buitenland ervaring ben ik ook van mening dat het wel vaak Nederlanders zijn die bovenstaand beschreven gedrag vertonen.
Maar ook hier in Nederland is ruim 80 op de teller rijden op de N wegen toch nog vaak nog een reden om op je bumper te gaan hangen, een enkeling die wel keurig afstand houd en zich rustig gedraagt, ervaren mensen tegenwoordig zoveel stress dat deze er in de auto dan uit moet ofzo?
Je begrijpt het al, ik begrijp het niet, en prettig vind ik het allerminst.
Maar ook hier in Nederland is ruim 80 op de teller rijden op de N wegen toch nog vaak nog een reden om op je bumper te gaan hangen, een enkeling die wel keurig afstand houd en zich rustig gedraagt, ervaren mensen tegenwoordig zoveel stress dat deze er in de auto dan uit moet ofzo?
Je begrijpt het al, ik begrijp het niet, en prettig vind ik het allerminst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-08-2014 23:20 #949687
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Heel herkenbaar als je in een oude bak rijdt. Ik neem altijd lekker de tijd met rijden en laat me al lang niet meer opfokken. Laat ze maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2014 00:46 #949688
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Het maakt inderdaad echt enorm uit in wat voor auto je rijdt. Ik heb het geluk regelmatig 3 totaal verschillende bakken te kunnen rijden.
In de Volvo 340 wordt inderdaad het licht in je ogen niet gegund, bumperkleven afsnijden, je er niet tussen laten etc. eigenlijk gewoon verschrikkelijk. Zeker in de spits.
De Camaro is een heel ander verhaal. Iedereen houdt keurig afstand, de Audi's en BMW's en heel het andere premium-leasebak-gajes gaat zelfs voor me naar rechts als ik links in aan het halen ben, zelfs met 100km/h een vrachtwagen inhalen en op een enkeling na heeft iedereen geduld zat! Maarja, dan weet men ook dat er een potentieel moordenaar of drugsdealer aankomt natuurlijk :humor:
De bestelbus van het werk, daarin heb ik het idee dat de mensen om me heen eindelijk eens normaal doen. Het is af en toe vechten om een plekje, maar het lijkt of mensen minder moeite hebben om ingehaald te worden door een knalgele bus dan door een grijze Volvo.
Aan de andere kant merk ik wel dat het in mijn eigen rijgedrag ook scheelt welke wagen in bij heb. Met een 5 liter V8 ben je toch een stuk vlotter dan de gemiddelde normale auto, wat weer enorm uitnodigt om te slalommen tussen de trage kleine autootjes, en wat respect af te dwingen wanneer nodig :no_comment:
Met de Volvo is het vooral rustig cruisen en we zien wel hoe lang het allemaal duurt...
In de Volvo 340 wordt inderdaad het licht in je ogen niet gegund, bumperkleven afsnijden, je er niet tussen laten etc. eigenlijk gewoon verschrikkelijk. Zeker in de spits.
De Camaro is een heel ander verhaal. Iedereen houdt keurig afstand, de Audi's en BMW's en heel het andere premium-leasebak-gajes gaat zelfs voor me naar rechts als ik links in aan het halen ben, zelfs met 100km/h een vrachtwagen inhalen en op een enkeling na heeft iedereen geduld zat! Maarja, dan weet men ook dat er een potentieel moordenaar of drugsdealer aankomt natuurlijk :humor:
De bestelbus van het werk, daarin heb ik het idee dat de mensen om me heen eindelijk eens normaal doen. Het is af en toe vechten om een plekje, maar het lijkt of mensen minder moeite hebben om ingehaald te worden door een knalgele bus dan door een grijze Volvo.
Aan de andere kant merk ik wel dat het in mijn eigen rijgedrag ook scheelt welke wagen in bij heb. Met een 5 liter V8 ben je toch een stuk vlotter dan de gemiddelde normale auto, wat weer enorm uitnodigt om te slalommen tussen de trage kleine autootjes, en wat respect af te dwingen wanneer nodig :no_comment:
Met de Volvo is het vooral rustig cruisen en we zien wel hoe lang het allemaal duurt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2014 09:36 #949691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Inderdaad, voornamelijk Nederlanders. Van de Fransen kreeg ik bij tijd en wijle een opgestoken duim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2014 10:32 #949693
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Bart, weet je wat echt goed helpt om ook met je 340 respect af te dwingen?
Een paar flinke deuke er in trappen...
Een paar jaar terug heb ik een tijdje met een filnk gebutste 360 rondgereden, en gek genoeg gaf op??ns ?edereen voldoende ruimte als ik baantje wilde wisselen :S:yeah::humor:
Een paar flinke deuke er in trappen...
Een paar jaar terug heb ik een tijdje met een filnk gebutste 360 rondgereden, en gek genoeg gaf op??ns ?edereen voldoende ruimte als ik baantje wilde wisselen :S:yeah::humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 10:55 #949696
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
afgelopen vrijdag ben ik terug gekomen uit Itali?, nergens zo'n grote teringzooi op de weg gezien als toen we weer de nederlandse grens over kwamen. t rijd wel apart in Itali? overigens, allemaal korte invoegstroken waar je snel moet anticiperen want vaak houd voor de invoegende auto de weg gewoon op, mooi systeem wat afstand houden ook aanmoedigt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-08-2014 13:31 #949699
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
helemaal mee eens Anjo, zo heb ik het ook ervaren.
De Italiaanse rijstijl is wel aardig te vergelijken met de Franse; gewoon duidelijk zijn en aangeven wat je wilt, het lijkt in eerste instantie chaotisch maar het werkt heel soepel.
Net als bij Franse rotondes; richting aangeven (Hollanders!!! Die doen dat dus noooooit), als je driekwart gaat de binnenste rand volgen, zodra je bij je afslag komt richting aangeven naar rechts, soepeltjes naar de buitenrand gaan (a.h.w. uitvoegen) en de gekozen weg in rijden.
Gaf de ANWB maar een cursus "rijden in Zuid-Europa"....
De Italiaanse rijstijl is wel aardig te vergelijken met de Franse; gewoon duidelijk zijn en aangeven wat je wilt, het lijkt in eerste instantie chaotisch maar het werkt heel soepel.
Net als bij Franse rotondes; richting aangeven (Hollanders!!! Die doen dat dus noooooit), als je driekwart gaat de binnenste rand volgen, zodra je bij je afslag komt richting aangeven naar rechts, soepeltjes naar de buitenrand gaan (a.h.w. uitvoegen) en de gekozen weg in rijden.
Gaf de ANWB maar een cursus "rijden in Zuid-Europa"....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-08-2014 16:32 #949701
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Genoeg gekletst. De fotocamera's zijn gisteren teruggekomen, hieronder een selectie.
Locaties etc. staan bij de foto's op facebook, mocht ik ze hieronder niet ebrij hebben gezet
Om op de camping te komen moest ik vanaf Boll?ne nog een heel stuk het binnenland in. Dan kom je via Pont-Saint-Esprit, via een eeuwenoude brug die een beetje slingert. Fantastisch.
in Goudargues, bij de camping
Ancienne Chartreuse de Valbonne
even een rondje door de boomgaard scheuren, ? la Dukes of Hazzard
Snelheidslimiet 90 km/h. Need I say more?
Bos, bos en nog eens bos. Met vrij toegankelijke paden
het lijken de Verenigde Staten wel
Schitterende wegen om je stuurmanskunsten te oefenen...
een (hoog)vlakte ergens in de middle of nowhere
zo leg je de elektriciteit in de kerk aan
Lussan
Langs de Route d'Ard?che
en deze laatste twee weer in Goudargues
Locaties etc. staan bij de foto's op facebook, mocht ik ze hieronder niet ebrij hebben gezet
Om op de camping te komen moest ik vanaf Boll?ne nog een heel stuk het binnenland in. Dan kom je via Pont-Saint-Esprit, via een eeuwenoude brug die een beetje slingert. Fantastisch.
in Goudargues, bij de camping
Ancienne Chartreuse de Valbonne
even een rondje door de boomgaard scheuren, ? la Dukes of Hazzard
Snelheidslimiet 90 km/h. Need I say more?
Bos, bos en nog eens bos. Met vrij toegankelijke paden
het lijken de Verenigde Staten wel
Schitterende wegen om je stuurmanskunsten te oefenen...
een (hoog)vlakte ergens in de middle of nowhere
zo leg je de elektriciteit in de kerk aan
Lussan
Langs de Route d'Ard?che
en deze laatste twee weer in Goudargues
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2014 17:01 #949704
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Mooie omgeving voor goede sfeerplaatjes :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
13-08-2014 17:07 #949705
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Fraaie plaatjes Joost, mooie sfeer impressie zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets