show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2014 13:50 #949541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Maar veroorzaakt dat wiellager ook een irritant geluid bij het achteruit rijden? Want vooruit hoor ik het niet..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 14:05 #949542 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Als je een bochtje achteruit maakt, slepen je voorwielen. Vanwege de grote speling op het lager gaat je wiel bewegen en omdat die beweging op je fusee zit, is dat een indringend geluid wat je ook in het stuur voelt.

Verder zullen je remmen aanlopen; dan worden ze al snel heet en kookt het vet uit de lagers. Bovendien gaat, als je de auto stil zet, een of meerdere remblokken vastplakken aan je schijf. De schijf trekt dan krom of je blokje wordt vastgelast, waardoor het zaakje met een klap los komt zodra je een tijd later weer wegrijdt.

Persoonlijk zou ik beide voorwiellagers, de remschijven, blokken en slangen vervangen en ook de klauwen onder handen nemen. Het heeft nu allemaal al een behoorlijke opdonder gehad namelijk. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2014 14:11 #949543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wat bedoel je met de klauwen onder handen nemen? Wat kan daar nog verder fout aan gaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 16:17 #949546 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
reviseren of vervangen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2014 01:19 #949563 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Is een klauw niet gewoon een stuk metaal? Niet dat ik je niet geloof, maar wat zou je eraan kunnen reviseren of waaraan zou je zien dat een klauw aan vervanging toe is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 09:34 #949565 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
In deremklauw zit een zuiger. Door te remmen pomp je de vloeistof tegen de zuiger waardoor deze naar buiten schuift en de blokken tegen de schijf duwt. Als je je remvloeistof niet tijdig vervangt gaan de remslangen verteren, de rommel komt in de zuigers waardoor die gaan kleven. Reviseren betekent dat je de keerringen en hoezen vervangt en de zuigers en wanden schoonmaakt en indien nodig polijst. Heb je wel wat inzicht voor nodig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2014 09:35 #949566 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Misschien zou je op een eerstvolgende sleuteldag eens aan een TC-er of iemand anders van de club die behoorlijk veel weet van techniek een soort basis cursusje auto techniek kunnen krijgen.

Wellicht staan er nog wel wat auto technische cursussen gepland voor de toekomst, die zijn ook altijd erg leerzaam!

Corrigeer me gerust als ik fout zit Jannick, uit wat je schrijft maak ik op dat je nog niet zo heel erg thuis bent in de auto techniek, al doende leer je natuurlijk al is het wel handig om van te voren over wat basis kennis te beschikken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2014 10:33 #949572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Natuurlijk ben ik ook niet erg thuis, maar 1. ik stel vragen als ik me wat af vraag en 2. ik ga daar niet zelf aan zitten klooien, dat laat ik liever aan de wat handigere medemens over :)

En dank je Volvofiel! Vandaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2014 15:52 #949575 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ja van vragen stellen wordt je zeker een hoop wijzer!

Zelf aan iets 'klooien' kan ook heel leerzaam zijn, al is het in het geval van alles wat met de remmen te maken heeft zeker af te raden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2014 01:08 #949585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Daar waag ik me niet aan. Maar er is een kans dat ik nu simpelweg het geld er niet voor over heb om het te repareren. En dan? Kans bestaat dat de auto dan weg gaat, motor dreunt ondertussen op de onderste balken onder de motor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD