Jannick's Volvo 360 GL!
- V300 register
- Verbannen
Op gelaste plekken ontstaat alweer roest. De voorbalk (goh) is lekker krokant, waar hij vorig jaar nog een beetje dicht zat is het nu echt niet meer lekker. De uitlaat die al een keer gelast is bij een van de vorige eigenaren is weer op de lasnaad open gegaan. Remverschil achter, terwijl daar - voor zover ik weet - de cilinders allebei zijn vervangen en de remvoeringen ook in de laatste paar jaar.
Dit zal waarschijnlijk een van de laatste posts zijn hierzo. Als ik weer een 300 serie koopt, wordt het weer een variomatic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat ga je er mee doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat ik ermee ga doen? Tsja, verkopen. Stallen heb ik echt geen zin meer in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Moet alleen de voorbalk gelast worden?
Als je de uitlaat er onder vandaan haalt wil ik 'm wel gratis lassen voor je. Met die remmen kan ik je ook wel helpen.
Hoef je alleen het laswerk aan de voorbalk nog maar uit te besteden, want dat kan ik de buren echt niet aandoen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Daarnaast gaat 't me zo'n 750 euro per jaar schelen die ik weer aan alcohol kan spenderen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb je ook al geprobeerd om hem ergens anders te laten keuren? Je hebt ooit keurmeesters die het niet op oude auto's hebben en waar een klein beetje roest al afkeur is. Het zou je extra tijd kunnen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
volvofiel;238352 schreef : Dat is toch jammer Jannick. Zo duur hoeft het toch niet te zijn?
Moet alleen de voorbalk gelast worden?
Als je de uitlaat er onder vandaan haalt wil ik 'm wel gratis lassen voor je. Met die remmen kan ik je ook wel helpen.
Hoef je alleen het laswerk aan de voorbalk nog maar uit te besteden, want dat kan ik de buren echt niet aandoen.
Jannick;238355 schreef : Voorbalk binnen en buiten rot. Wielkasten discustabel, boven de versnellingsbak zit een T-stuk wat wat niet echt jofel eruit ziet. De auto verdiend iets in de richting van een complete restauratie, want voor die maximaal 2000 kilometer die ik per jaar rijd met de 360 is het het niet waard om er nog echt superveel tijd en geld in te stoppen voor mij..
Daarnaast gaat 't me zo'n 750 euro per jaar schelen die ik weer aan alcohol kan spenderen
Johan;238376 schreef : Jammer, jammer, maar begrijpelijk. Ik heb mijn eigen wel gemerkt hoeveel het kost. Ook al is het vrienden werk.
Dit zijn de bekende plekken van een 300 serie. Had je de delen wel geconserveerd/ingespoten met beschermingsmiddelen? Anders is het wel verklaarbaar dat roest terugkomt en andere delen ook (verder) roesten. Natuurlijk is dat geen ultieme oplossing. Jammer dus. En tja een uitlaat heeft niet een eeuwige levensduur. Dat is bij iedere auto zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.