show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 15:42 #959075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Vanmiddag naar de APK keuring geweest. Na drie afkeuringspunten vond de keurmeester 't wel best en heb ik besloten een punt te zetten achter mijn 360GL. Het geld ontbreekt me op dit moment om er meer zorg aan te geven.

Op gelaste plekken ontstaat alweer roest. De voorbalk (goh) is lekker krokant, waar hij vorig jaar nog een beetje dicht zat is het nu echt niet meer lekker. De uitlaat die al een keer gelast is bij een van de vorige eigenaren is weer op de lasnaad open gegaan. Remverschil achter, terwijl daar - voor zover ik weet - de cilinders allebei zijn vervangen en de remvoeringen ook in de laatste paar jaar.

Dit zal waarschijnlijk een van de laatste posts zijn hierzo. Als ik weer een 300 serie koopt, wordt het weer een variomatic.







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 17:11 #959077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Jammer zeg! Ik zal maar niet zeggen dat het waarschijnlijk meevalt... :D

Wat ga je er mee doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 17:45 #959080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nou.. Ik heb niet weer zin om honderden euro's uit te gaan geven voor onder andere dezelfde punten die jaren geleden zijn gelast..

Wat ik ermee ga doen? Tsja, verkopen. Stallen heb ik echt geen zin meer in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2015 19:25 #959089 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat is toch jammer Jannick. Zo duur hoeft het toch niet te zijn?
Moet alleen de voorbalk gelast worden?

Als je de uitlaat er onder vandaan haalt wil ik 'm wel gratis lassen voor je. Met die remmen kan ik je ook wel helpen.
Hoef je alleen het laswerk aan de voorbalk nog maar uit te besteden, want dat kan ik de buren echt niet aandoen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 19:42 #959091 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Voorbalk binnen en buiten rot. Wielkasten discustabel, boven de versnellingsbak zit een T-stuk wat wat niet echt jofel eruit ziet. De auto verdiend iets in de richting van een complete restauratie, want voor die maximaal 2000 kilometer die ik per jaar rijd met de 360 is het het niet waard om er nog echt superveel tijd en geld in te stoppen voor mij..

Daarnaast gaat 't me zo'n 750 euro per jaar schelen die ik weer aan alcohol kan spenderen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 20:40 #959094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Jammer Jannick, want op de foto's ziet hij er eigenlijk zeker niet slecht uit.

Heb je ook al geprobeerd om hem ergens anders te laten keuren? Je hebt ooit keurmeesters die het niet op oude auto's hebben en waar een klein beetje roest al afkeur is. Het zou je extra tijd kunnen geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2015 20:54 #959095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nee, ga ik ook niet doen. Vorig jaar ook bij hem geweest en is een prima keurmeester.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2015 17:35 #959111 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Jammer, jammer, maar begrijpelijk. Ik heb mijn eigen wel gemerkt hoeveel het kost. Ook al is het vrienden werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 10:04 #959189 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannick's Volvo 360 GL!

volvofiel;238352 schreef : Dat is toch jammer Jannick. Zo duur hoeft het toch niet te zijn?
Moet alleen de voorbalk gelast worden?

Als je de uitlaat er onder vandaan haalt wil ik 'm wel gratis lassen voor je. Met die remmen kan ik je ook wel helpen.
Hoef je alleen het laswerk aan de voorbalk nog maar uit te besteden, want dat kan ik de buren echt niet aandoen.

Jannick;238355 schreef : Voorbalk binnen en buiten rot. Wielkasten discustabel, boven de versnellingsbak zit een T-stuk wat wat niet echt jofel eruit ziet. De auto verdiend iets in de richting van een complete restauratie, want voor die maximaal 2000 kilometer die ik per jaar rijd met de 360 is het het niet waard om er nog echt superveel tijd en geld in te stoppen voor mij..

Daarnaast gaat 't me zo'n 750 euro per jaar schelen die ik weer aan alcohol kan spenderen ;)

Johan;238376 schreef : Jammer, jammer, maar begrijpelijk. Ik heb mijn eigen wel gemerkt hoeveel het kost. Ook al is het vrienden werk.


Dit zijn de bekende plekken van een 300 serie. Had je de delen wel geconserveerd/ingespoten met beschermingsmiddelen? Anders is het wel verklaarbaar dat roest terugkomt en andere delen ook (verder) roesten. Natuurlijk is dat geen ultieme oplossing. Jammer dus. En tja een uitlaat heeft niet een eeuwige levensduur. Dat is bij iedere auto zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2015 13:18 #959267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat snap ik. Ik heb de delen niet verder behandeld, is er ergens bij in geschoten. Heb de spullen wel in huis... Maar goed. Voor die paar duizend kilometer per jaar.. En wanneer ie niet verkocht wordt... Komen er vast nog wel betere tijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD