show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2014 23:17 #949463 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik heb ze enkel gebruikt omdat ze het goedkoopste waren met 4 nieuwe bandjes op m'n velgen, maar voor onderhoud zou ik er ook niet naar toe gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2014 09:18 #949464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wat ik altijd doe is een gewone dop met zo'n verschuifbaar T-stuk, en een zo kort mogelijk verlengstuk. Dat T-stuk kun je dan nog mishandelen door er een stuk stalen pijp over te schuiven (bij mij past de stang van de krik).
Op die manier heb ik al aardig wat moeren losgekregen die met een gewone kruissleutel gewoon te vast zaten.
Een ander trucje is ook om die combi met je voet onder spanning te zetten, en er dan een keer met de rubberen hamer op te hengsten :D

O, en doe even kopervet aan de wielmoeren, dat scheelt de volgende keer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2014 19:12 #949500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Volgens mij moet je geen vet gebruiken als je het juiste aanhaalmoment wilt hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2014 19:40 #949501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Lucluc;230793 schreef : Volgens mij moet je geen vet gebruiken als je het juiste aanhaalmoment wilt hebben.


Juist, de moer moet normaal over de draad gaan. Dus reinigen en drogen.
Daarmee bereik je dat de wrijvingsco?ffici?nt die geldt op de schroefdraad
in de bandbreedte ligt waarmee het voorgeschreven aanhaalmoment de
gewenste voorspankracht in de draad/moerverbinding opwekt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2014 11:09 #949508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
wielbouten worden normaal gesproken wel ingevet om vastvreten te voorkomen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2014 02:07 #949531 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nou ja, ze zijn vandaag/gisteren vervangen bij de kwikfit, no charge :)

(eer)Gisteren zonder benzine komen te staan. Met 470 op de dagteller en in mijn achterhoofd houdende dat een tank 57 liter is en ik 1 op 10 rijd en dus maximaal ~570 kon rijden ging niet op. Gelukkig had ik nog een (opgeblazen) benzinetankje van 10 liter achterin liggen, dus ik zette mijn reis voort naar de Achterhoek en Duitsland :)

En in Duitsland begon ik rare geluiden te horen. Gepiep tijdens het remmen en optrekken, warme velgen en hete naafkappen (?). En vanmiddag op weg naar Arnhem viel me op dat de motor de eerste paar tellen even inhoudt om daarna weer gewoon goed te gaan rijden.

Meteen doorgereden naar de Kwikfit om met een luchttol die klotemoeren los te krijgen, en ze hebben ze daar meteen weer vastgezet en met een momentsleutel nagetrokken :)

Toen ik daar vertrok hoor ik een harde knal en iets tegen iets metaals knallen. Zachtjes verder gereden maar niks raars meer gemerkt. Op mijn werk aangekomen ging ik achteruit inparkeren, en opeens een continu roffelend/stotend/beukend geluid wat van voren leek te komen.. Alsof er iets los zat bij de remklauwen oid.

Thuis weer geprobeerd en weer hetzelfde. Even onder de auto gelegen maar kan niks raars of aparts zien bij de remmen...

Iemand hier ervaring mee? :) Ik wou al het onderhoud even uitstellen tot ik weer voldoende geld had (ben megaveel aan het werk gelukkig)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2014 07:09 #949532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Als je velg warm wordt, lijkt het wel op vastzittende remmen... Of mogelijkerwijs een kapot lager, maar dat maakt doorgaans meer herrie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 11:31 #949537 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat wiellager vervangen, daar zat een enorme speling op. Verder checken of je remklauwen direct vrij komen na remmen. Anders ook de klauwen (en remslangen...) reviseren of vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-08-2014 11:45 #949538 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Op FB waren me jouw arbeidsuren ook al opgevallen ja, petje af hoor!

Komt het straks vast helemaal goed met dat onderhoud, enne...nu weet je ook meteen wat jouw maximale afstand is op ??n tank benzine. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2014 12:35 #949540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Lijkt erop dat je cilinders in de remklauwen niet meer gangbaar zijn en je
remmen voortdurend aanlopen. Dat verklaart ook je actieradius van slechts 470km.
Meestal een gevolg van het niet (tijdig) verversen van de remvloeistof.
Als het wiellager aan gort ligt, meteen vervangen, anders kun je straks heel
de veerpoot vervangen. Dus, hup, alles erof en de remmen compleet reviseren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD