Jannick's Volvo 360 GL!
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op die manier heb ik al aardig wat moeren losgekregen die met een gewone kruissleutel gewoon te vast zaten.
Een ander trucje is ook om die combi met je voet onder spanning te zetten, en er dan een keer met de rubberen hamer op te hengsten
O, en doe even kopervet aan de wielmoeren, dat scheelt de volgende keer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;230793 schreef : Volgens mij moet je geen vet gebruiken als je het juiste aanhaalmoment wilt hebben.
Juist, de moer moet normaal over de draad gaan. Dus reinigen en drogen.
Daarmee bereik je dat de wrijvingsco?ffici?nt die geldt op de schroefdraad
in de bandbreedte ligt waarmee het voorgeschreven aanhaalmoment de
gewenste voorspankracht in de draad/moerverbinding opwekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(eer)Gisteren zonder benzine komen te staan. Met 470 op de dagteller en in mijn achterhoofd houdende dat een tank 57 liter is en ik 1 op 10 rijd en dus maximaal ~570 kon rijden ging niet op. Gelukkig had ik nog een (opgeblazen) benzinetankje van 10 liter achterin liggen, dus ik zette mijn reis voort naar de Achterhoek en Duitsland
En in Duitsland begon ik rare geluiden te horen. Gepiep tijdens het remmen en optrekken, warme velgen en hete naafkappen (?). En vanmiddag op weg naar Arnhem viel me op dat de motor de eerste paar tellen even inhoudt om daarna weer gewoon goed te gaan rijden.
Meteen doorgereden naar de Kwikfit om met een luchttol die klotemoeren los te krijgen, en ze hebben ze daar meteen weer vastgezet en met een momentsleutel nagetrokken
Toen ik daar vertrok hoor ik een harde knal en iets tegen iets metaals knallen. Zachtjes verder gereden maar niks raars meer gemerkt. Op mijn werk aangekomen ging ik achteruit inparkeren, en opeens een continu roffelend/stotend/beukend geluid wat van voren leek te komen.. Alsof er iets los zat bij de remklauwen oid.
Thuis weer geprobeerd en weer hetzelfde. Even onder de auto gelegen maar kan niks raars of aparts zien bij de remmen...
Iemand hier ervaring mee? Ik wou al het onderhoud even uitstellen tot ik weer voldoende geld had (ben megaveel aan het werk gelukkig)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Komt het straks vast helemaal goed met dat onderhoud, enne...nu weet je ook meteen wat jouw maximale afstand is op ??n tank benzine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
remmen voortdurend aanlopen. Dat verklaart ook je actieradius van slechts 470km.
Meestal een gevolg van het niet (tijdig) verversen van de remvloeistof.
Als het wiellager aan gort ligt, meteen vervangen, anders kun je straks heel
de veerpoot vervangen. Dus, hup, alles erof en de remmen compleet reviseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.