show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2015 02:46 #956340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nou ja, 20 minuten... Een goeie 10 minuten tot een kwartier bij stationair draaien.

Wiellager was voor zover ik weet vervangen. Voordat hij gestald werd zwalkte hij niet zo... Toen heb ik nog lekker doorgetrapt op de A18 middenin de nacht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2015 07:07 #956342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jannick;235401 schreef : Nou ja, 20 minuten... Een goeie 10 minuten tot een kwartier bij stationair draaien.


Dat is alsnog vrij lang hoor. Mijn 1.4 doet er letterlijk 500 meter over om warm te worden, mijn 1.7 een minuut of 5.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
03-03-2015 11:37 #956351 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Bij een vario leg je bij lange na geen 500 meter af in 10-15 minuten stationair!

Maar beiden hebben gelijk, want het duurt stationair best lang.
Maar als je eenmaal wegrijdt is ie ook direct warm...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2015 04:19 #956408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Hmm... Ik herinner me net dat ik nog een paar temperatuursensoren en een handjevol Arduino's heb liggen in een doos. Misschien binnenkort eens een logger maken :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2015 01:38 #956576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nou... Wat ik vanavond toch meemaakte...

Ben je lekker door de McDrive geweest, gaat je auto wanneer je wegrijdt opeens heel gek piepen... Net als wanneer je op een bepaalde AM-frequentie zit en je een ruistoon hoort inherent aan je toerental. Maar dit kwam niet van de stereo, want die stond uit. En ook als je aan de volumeknop draaide als ie aan stond, werd het niet harder of zachter.

Aangezien het geluid overduidelijk iets met het toerental van de m otor te maken had, remde ik af en zette ik de auto uit. En toen ging ook meteen al mijn verlichting uit, en mijn alarmlichten werkten ook niet meer... :/

Vervolgens kap open gedaan om de zekeringen te controleren... Maar verder dan een massakabel bij de accu die een beetje aan de losse kant zat kwam ik niet. Zekeringen waren allemaal goed. Vies, maar goed. Massakabel weer terug gezet en mijn binnenverlichting ging weer trouw branden.

En even later werkte alles weer zoals eerst. En is het ook niet meer voorgekomen tijdens de rit naar huis. Erg apart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2015 15:50 #957115 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ennn voor het eerst sinds vorig jaar weer even door de wasstraat gereden! :)



Daarna even de randen onder de paravaan/motorkap en bij de kofferbak ontdaan van vuil en zooi. Ziet er weer goed uit :)

Daarvoor naar de Kwik-Fit geweest. Ein-de-lijk gelijk gekregen wat betreft de band en ze hebben m laten verwisselen.



Beetje jammer dat toen ze de krik onder het kriksteunpunt vastzetten en omhoog krikte, dat er toen een enorme krak te horen was.. Ik twijfel nog of dat komt door de schotel (met 4 van die 'omhoogstekende' dingetjes zodat je er een blok hout of zo in kunt zetten) of dat het de kriksteun zelf was... Ik zelf kan niks vreemds voelen en hij staat nog wel horizontaal, maar misschien eens een keer op de brug bekijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2015 17:40 #957119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Op de plaats van de kriksteun komen inwendig ook een aantal platen bij elkaar. Het zou ook kunnen dat er daarvan eentje gescheurd is; in de dorpel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2015 22:43 #957127 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Oeps. Ach, komt wel een keertje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2015 06:32 #957128 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik denk eigenlijk dat ze de krik net te ver er onder hadden geschoven en de eerste centimeters aan de bladveer hebben opgetild. De krik is daar toen vanaf geschoten en daarnapas volledig op de kriksteun beland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2015 14:57 #957130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nop, dat was het niet. Denk ik, want hij stond er wel recht onder.. Ik zie het wel een keer. Zondag lekker meerijden met de Varfard :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD