show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-06-2014 17:18 #948698 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Of de uitlaatdemper tegen de bladveer. Doet die van mij ook. Zodra er gewicht achterin ligt wordt het ook erger.
EDIT: Dit is wel een 360, een 340 heeft een kleinere achterdemper toch? Maar zou evengoed kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2014 17:43 #948702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
ingezakte kriksteun achter die tegen de bladveer aan komt bij inveren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2014 01:59 #948806 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik gok dat het verzakte motorsteunen zijn. Bij stationair draaien tikt ie (en ik dacht dat dat kleppen waren... maar nee), en als je af en toe start heeft ie af en toe een wat doffere dreun.

Weet niet of het nu nog slim is om gezellig naar Polen te tuffen.. :?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2014 16:52 #948818 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
motorsteun hoor je alleen in een bocht naar links, en niet bij achteruit inparkeren (dan kantelt/beweegt de motor niet). Bij diep inveren zou je hem wel kunnen horen (als je bijv. met 80 over de drempels rijdt op de weg tussen Sinderen en Aalten).
Iets tikken bij stationair doen ze allemaal wel, beetje redblock eigen.

ben je nog een keer met de 360 in Aalten? Wil best een keer een rondje meerijden hoor, ik heb alles al eens meegemaakt :D
verzakte motorsteun, kriksteun die de bladveer raakt, uitlaat die rammelt, hoorbare homokineet, noem maar op :)

Toevallig was ik gisteravond nog in Arnhem, maar voorlopig heb ik daar geen afspraken meer. Alleen woensdag 2 juli in Nijmegen, alle andere afspraken zijn richting "Het Oosten".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2014 20:37 #948830 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik ga morgen naar de Achterhoek. Zie Facebook :) Je zal t daar wel horen in ieder geval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2014 00:00 #948844 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
oja, zie 't net :+

zie je morgen dan wel ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2014 17:59 #948850 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
nog ff je lijstje, dat je niks vergeet;

- wiellager en velg rechtsvoor
- kap distributieriem
- carterontluchting schoonmaken
- slang rembekrachtiger-inlaatspruitstuk vervangen
- klepdekselpakking vernieuwen (en de pasvlakken, ook de hoeken, op zowel cilinderkop als klepdeksel GOED schoonmaken)
- klepdeksel controleren of 'ie wel recht is
- slangklem onderste koelwaterslang op de goede plek vastzetten
- spuitbusje motorreiniger kopen, leegspuiten op je blok, even laten inwerken en dan afspuiten met water
- uitlaat einddemper deugdelijk lassen of vervangen
- peilen olieniveau versnellingsbak en differentieel (en mooier nog... de pakking vervangen).

En dat vreemde gebonk... het is dus niet de uitlaat, niet de kriksteun, of het de aandrijfas is ben ik niet zeker van. Als de auto stilstaat en je een slinger aan de trekhaak geeft (zijdelingse beweging, bij een verticale beweging hoor je het niet) is er een 'klunk' te horen uit de buurt van de linker remtrommel. Ik verdenk de aandrijfas of lager, misschien de naaf. Als je de auto op de brug zet en het wiel vrij te bewegen is, kun je evt. dezelfde test doen als we bij het rechter voorwiel gedaan hebben. Krik de auto maar niet op aan de kriksteun.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2014 14:37 #948894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
En bij de Volvodealer geweest voor de vakantiecheck:

- Kachel werkt maar op 1 stand
- Slangklem bij benzinetank defect
- Bonkend geluid RV:
- Pendelstang RV (?) kraakt
- Wiellager RV speling
- Motorsteunenrubbers slecht, leunt op uitlaat/frame
- Stabilisatorrubbers RA slecht
- Moeren van subframe (? die ronde balk) bij motor lopen uit
- Steun uitlaat aan koppelingshuis heeft geen bouten meer en nog maar 1 moer
- Uitlaat scheef/slecht/lek op 1 plek, wordt geadviseerd om compleet nieuw te maken
- Band LV sterk uitgedroogd
- Wielmoeren RV slecht (bol)

Polen gaat 'm sowieso niet worden. En ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in om weer echt minimaal honderden euro's uit te gaan geven als volgend jaar alles weer vervangen kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 15:09 #948895 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
He Jannick,

die motorsteunen vallen wel mee hoor. Hoef je niet direct iets aan te doen, anders even ophogen zoals ik je zondag al zei. De uitlaat raakt het subframe nog niet, wel bijna dus bij starten raakt het elkaar wel.

Die uitlaat zei ik ook al, de middendemper hangt scheef maar is niet direct een probleem, omdat de pijp tussen midden- en einddemper wel gewoon recht zit (is er scheef opgezet). Ze bedoelen denk ik die slechte las op de pijp van je einddemper, die ik je ook al had laten zien. Gewoon even opnieuw laten lassen want verder ziet de uitlaat er prima uit. De steun van de uitlaat aan koppelingshuis zet je zo weer vast. Ventilator is de weerstand, ook zo gefikst met een beetje soldeer.

Echt, met een dagje werk en een paar euro's is dit zo opgelost. Alleen de nieuwe banden (wat ik absoluut zou doen, want die droogtescheurtjes zitten zelfs in het loopvlak) kosten serieus geld, net als dat wiellager. Even doorpakken en je kunt gewoon naar Polen.

Ik had je er graag mee geholpen maar de komende drie weken heb ik echt geen tijd helaas...

Edit: ik kreeg ook al opmerkingen over de vele stukken pijp en uitlaatklemmen onder m'n 360, maar een originele Volvo-uitlaat bestaat nou eenmaal uit allemaal losse segmenten. Vanaf voren gezien: spruitstuk - voorpijp - losse pijp of katalysator + stukje pijp - middendemper - losse pijp - einddemper - losse pijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2014 15:24 #948896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Trein is ondertussen geboekt. Ik zie het niet zitten om nog te gaan haasten voor deze werkzaamheden. :)

Over de uitlaat: Tussen motor en de middelste demper zitten 2 of 3 klemmen om verschillende stukken pijpen met elkaar te verbinden. Vond t mannetje daar niet heel erg mooi :P

Banden worden volgende week gemonteerd, had ze vorige week besteld en volgende week woensdag komen er 4 nieuwe op (Goodyear DURAGRIP 82T GO175/70T13DG). Maar weet nog niet op welke velgen.

Het is lastig om zelf e.e.a. te doen zonder brug of bokken of zo, anders had ik die ontbrekende moeren/bouten/loszittende dingen/slangklemmen meteen nu al aangepakt..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD