show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2014 12:41 #951538 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Een of andere onafhankelijke APK'er in Arnhem. Geen tijd/zin/benzine om helemaal naar Brabant te rijden en weer een paar honderd euro kwijt te zijn die ik niet heb nu..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2014 13:30 #951540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Pluim aan de Deelenseweg. Komt wel goed dan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2014 15:36 #951547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ja, ik wou de naam niet noemen hier (stel dat hij werd afgekeurd en ik boos was), maar goed. Hij is goedgekeurd. 2 klemmen. 1 lampje. :D Oh en de CO was te hoog, maar die staat nu weer op 2,5 :)

De auto gaat de oldtimerverzekering weer in ipv de normale verzekering, en blijft voorlopig lekker hier bij huis staan :D



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnoud Coenrady
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2014 22:03 #951561 door Arnoud Coenrady
Beantwoord door Arnoud Coenrady in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Gefeliciteerd met je nieuwe apk!

Sorry als ik hier offtopic ga.
Ikzelf heb wisselende ervaringen bij Pluim. Hoewel ik op het internet eigenlijk alleen maar positieve ervaringen tegenkom.
In 2009 keurde hij mijn auto in ??n keer goed, terwijl zo bleek later er toch punten waren die op z'n minst twijfelachtig danwel een adviespunt waren.
Eind 2011/begin 2012 eigenlijk precies tegenovergestelde. Bij de apk-voorkeuring meldde hij dat het wiellager linksachter lawaai maakte. Toen ik meeluisterde, dacht ik inderdaad: ik hoor wat als je het wiel ronddraait. Thuis een flinke lik vet op het lager gesmeerd, toen hoorde ik niets meer. Een paar dagen later daar weer aangekomen. Hij ging weer dat wiel ronddraaien en hij beweerde dat hij het nog steeds hoorde, zelfs tijdens het rijden.
Uiteindelijk elders de auto laten keuren. Goedgekeurd, na reparatiepunten. Dat reparatiepunt was een afstelling van een dimlicht. Ik ben nu ruim 20.000 km verder op datzelfde wiellager. En je hoort veel geluiden in de auto, maar niet van linksachter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2014 00:45 #951566 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Het enige wat ik me kan herinneren dat ik niet gehoord heb, is de claxon. Wellicht was dat toen ik nog achter van een bakje koffie aan het genieten was. Verder was het roest op de voorbalk nog wel een punt waar ik voor de volgende keer echt wat aan moet laten doen. Maar dat was alles volgens mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2014 00:59 #952092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!






Voor de komende 3 maanden staat hij hier naast de 340. Niet de allerbeste plek, maar toch. Over 2 weken eventjes alles uit de auto halen, wat vochtvreters erin, een doek door het interieur halen, accu afkoppelen en een hoes eroverheen leggen. Op zondag 1 maart ga ik weer op stap :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2014 01:31 #955028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!


Luchtfilter van de 360 vervangen... Was misschien wel nodig.



Begonnen met de demontage van de 340.



Wat na een half uurtje er zo uit zag.


Koplampen met koplampwissers gedemonteerd.



En zo troosteloos achtergelaten. Nog geen goede hoes gescoord helaas, en er staat voldoende vocht in die 360 zeg, de achterste zijramen en de achterruit waren best vochtig... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2014 06:53 #955030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
luchtfilter was ongeveer halverwege.. kom ze wel eens tegen en dan denk je dat iemand vuur gestookt heeft in de inlaat zo zwart.. Gebeurt ook wel eens op sleuteldagen dat je zulke dingen tegen komt :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2015 16:21 #956320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nou, afgelopen zondag rond 1 uur 's nachts weer de weg op gegaan. Heerlijk om weer erin te rijden :) Eventjes volgetankt, want ik heb 'm in de paar maanden wel een paar keer laten draaien tot de temperatuurmeter ergens in het midden stond (en dat duurt een minuut of 15 of 20...)... Na een paar rondjes door het dorp weer naar mijn ouders gegaan en vandaag de terugweg over de snelweg naar huis.





Maar... Wat zwalkt ie toch. Enorm. Alsof in de laatste paar maanden de schokdempers aan alle kanten gewoon alle hoop hebben opgegeven :O Dat werd dus met 90 achtervrachtwagens blijven kleven... Binnenkort maar even kijken of ik duidelijke lekkage zie rond de schokdempers en of er iets mis is met de veren. Zo op het oog lijkt ie nog gewoon overal recht te staan.

Voor de sleuteldag heb ik eigenlijk het plan om de oli?n van de versnellingsbak en differentieel te (laten) vervangen, en als er tijd is de carburateur installeren en afstellen op de co-meter. Lijkt op dat gebied ook echt heel erg in te houden op het moment... Of ik ben mijn S40 teveel gewend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2015 17:40 #956324 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
was dat wiellager al een keer vervangen? Die kan ook aardig zijn stempel drukken op het weggedrag bij hogere snelheden...

maar 20 minuten voor de motor op temperatuur is, dat is wel lang. Is je thermostaat wel in orde?
Als je de koude motor start moet de bovenste radiateurslang een tijdje koel blijven en dan vrij plotseling opwarmen (dan gaat de thermostaat open).
Als de slang al vrij snel na de start lauw wordt en dat lange tijd blijft, blijft je thermostaat open staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD