show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2014 12:15 #947986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Niet zo 1 2 3 gemerkt. Zal het vanmiddag op de afrit van de snelweg eens proberen.

Verder valt het me op dat mijn velgen links veel sneller vies zijn dan rechts, maar de velgen zelf zijn nooit echt warm. Zou hij dan toch ergens aanlopen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2014 23:00 #948325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik heb geen flaaaaauw idee waar het aan kan liggen, maar mijn kleppendekselpakking lekt als de neten. En er ligt net een nieuwe op. Allemaal nagetrokken en ze zitten handvast vast. De vorige lekte volgens mij ook op dezelfde plek. Enig idee of je die dingen nog vaster moet zetten of juist minder vast? Het lek zit aan de linkerkant bij de laatste cilinder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 09:14 #948333 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Is je kleppendeksel recht? Alle pakkingresten op het deksel en de kop goed verwijderd?
Anders iets vloeibare pakking gebruiken, maar in principe moet dat niet nodig zijn. Heb het zelf ook nog nooit gedaan, en nooit lekkage gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2014 14:04 #948353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
De deksel en de kop heb ik goed schoongemaakt met een stuk tissue en voor de moeilijk bereikbare plekken (aan de uiteinden bij de bovenliggende as, dat hogerliggende gedeelte) heb ik het gedaan met een platte schroevendraaier. Maar hij lekt op een recht stuk.. en dat vind ik zo frappant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 14:46 #948356 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
dan denk ik dat het kleppendeksel te strak is aangedraaid. als je het op een vlak oppervlak legt zonder pakking zou je dit moeten kunnen zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 10:10 #948401 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
je moet ook echt alle oude pakkingresten verwijderen he, met een pakkingschrapertje o.i.d.

als het deksel of de kop ergens nog een restje pakking heeft (al is het maar flinterdun), krijg je lekkage.
Dat kom je vaak ook tegen als er al vloeibare pakking is gebruikt; dan hebben ze bijv. de hoekjes niet goed schoongemaakt.

Maar idd het deksel maar even controleren of 'ie recht is, op een glasplaat ofzo. Stalen rei is natuurlijk nog mooier :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2014 12:44 #948413 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
De hoekjes waren best goed schoon.. dacht ik. Nou ja, ik kan m er nog wel een keer afhalen en nog een keer gaan bekijken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2014 00:21 #948530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
En het doel voor dit jaar met de 360 is.... Polen! Ruim 2600 snelwegkilometer staan er op de planning, en dan heb ik het nog niet over dagjes uit en zo. Dan eens kijken of het na de carburateurwissel nog richting de 1/14 wil gaan op de snelwegen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-06-2014 12:34 #948551 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Leuk hoor, lekker veel rijden, en zeker met de 360 auf der autobahn, ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met het rijden en verblijven in Polen.

Je hoort soms nogal wilde verhalen, en uit eerst hand is dan toch betrouwbaarder denk ik maar zo, ga je er met een groepje heen of misschien samen met jouw vriendin?

Heel veel vakantie plezier alvast Jannick!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2014 14:03 #948557 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik ga alleen. Vriendin is meer van Londen en zo :) en zeker niet met mijn auto, haha. Ik ben ook wel benieuwd hoe het daar er aan toe gaat :) Heb met wat Polen op mijn werk gesproken en die zijn er redelijk neutraal over het rijden en zo daar, dus ik hoop op 't beste. :D

Dank je wel, ik vertrek op de eerste zaterdag van juli :) Hoop zondag in Poznan aan te komen waar ik een paar dagen wil verblijven en dan doorgaan naar Lublin en omstreken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD