show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2014 11:40 #947689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Wouter;228870 schreef : Jos, dit zijn geen "normale" vlotters van aan elkaar gesoldeerde messing schalen, maar feitelijk is het een 2 klonten schuim aan een aluminium heveltje.

Je kunt een gebruikte vlotter controleren door hem op een precisieweegschaal te leggen. een nieuwe vlotter weegt 6 gram. De grens voor bruikbaarheid ligt bij 7 gram. Ik had ooit een 1.7 helemaal opgeknapt en die vlotter woog 11 gram (motor liep ook voor geen meter meer)

de opbouw van deze carburateur is vrijwel identiek aan die van de 1.7 en de vlotter is volgens mij exact hetzelfde onderdeel.


Weer wat geleerd, ik sleutel alleen nog maar aan ouder spul dus ik vergeet dat wel eens :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2014 11:55 #947712 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nogmaals, ik wil die vrijwel nieuwe carburateur niet uit elkaar halen om de vlotter te wegen. Ik verwacht "gewoon" dat ie goed is en zo niet, dan zet ik die andere vieze vuile carburateur erop :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2014 17:10 #947722 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik weet niet hoe het vlotterdeksel precies zit op deze carburateur, maar de pakking kun je wellicht gewoon vervangen door een stuk pakking papier in de juiste vorm uit te knippen.
(mocht de vorm niet al te gecompliceerd zijn)

Het zou toch heel zonde zijn als je daar na montage pas achter komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2014 22:37 #947743 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik zou het gewoon proberen denk ik... Loopt de motor beroerd, dan kun je het vlotterdeksel er alsnog afdraaien. Bij een 1.7 zit het vlotterdeksel met 5 platte sleufboutjes op de voet geschroefd, ik denk dat het bij deze het zelfde is... De pakking is vrij ingewikkeld van vorm, maar ik kan er wel eentje scannen uit een revisieset als je wilt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2014 19:46 #947775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
bij een 1.7 moet wel heel de carburateur los van het spruitstuk want de daadwerkelijke bevestigingsbouten zitten ook boven het vlotterdeksel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2014 07:47 #947782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nouja, dat hoeft niet per se natuurlijk... Je kunt de carburateur op het spruitstuk laten staan en dan de vlotterdeksel er af schroeven.
Het is een kleine moeite om ook de slangetjes en alles even los te halen, maar voor een snelle inspectie is op het spruitstuk laten staan wel een handige manier vond ik.
Bij mij was het wel een iets ander verhaal, aangezien de voet toch wel bleef plakken aan de vloeibare pakking onder de voet :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2014 09:08 #947783 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
de bouten waarmee de carb op het spruitstuk vastzit gaan door het deksel van de 1.7.. je kunt niet het deksel loshalen zonder die bouten eruit te halen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2014 09:10 #947784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat klopt, maar dat zeg ik ook niet. De carburateur zit dan dus los, ook de voet, op heel het slangwerk na.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-05-2014 15:37 #947812 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Zit net wat rond te neuzen op het V3M, en kwam daar het volgende plaatje tegen:



Maakt een hoop van bovenstaande reacties duidelijk, al ziet deze carburateur er wat anders uit dan op de foto van Jannick...ehhh ja ik ben in de verste verte geen 1700 kenner, als ik de plank volledig missla verwijder ik deze post gewoon weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2014 16:47 #947815 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Jannick's Volvo 360 GL!
en de cisac van een B200K is wat vlotterdeksel betreft compleet anders als de B172, de lange bouten voor de bevestiging zitten er niet op (maar tapeinden in het inlaatspruitstuk en moeren bij de carburateurvoet); de vlotterdekselpakking is ook anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD