show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2014 12:48 #947646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Hoe kan ik die vlotter het beste controleren? Heb geen andere nieuwe vlotter als vergelijking of zo iets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2014 13:39 #947648 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
even testen in een bakje water, of hij goed blijft drijven

Iets omslachtiger: vooraf met een precisieweegschaal (keukenweegschaal bijvoorbeeld) even het gewicht meten, dan een tijdje (24 uur ofzo, weet niet hoe snel dat gaat) in het bakje water leggen, achteraf weer meten. Als 'ie meer weegt is 'ie lek.
Als de carburateur echt nieuw is, zal de vlotter wel goed zijn. Wel even testen of alles goed gangbaar is, misschien de asjes even smeren als het wat stroefjes gaat.

Ik heb me er ook al in verdiept, zag 'm te koop staan en wilde hem in eerste instantie voor m'n blauwe gebruiken. Maar je weet nu wel waarom ik er van af heb gezien :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2014 14:46 #947650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wd40 is goed genoeg om de assen te smeren? :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2014 14:46 #947651 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
haha, nee. WD40 smeert niet :)

drupje motorolie

Edit: wow wat een snelle reactie, zelfde minuut. Toevallig dat ik net even op het forum keek, dat krijg je ervan als dit forum de startpagina is :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2014 15:17 #947652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ooh dat heb ik ook nog wel liggen :P Maar ja, ik wil eigenlijk die carburateur nog niet uit elkaar halen want dan moet ik waarschijnlijk weer nieuwe pakkingen en zo gaan gebruiken en die wil ik eigenlijk nog even bewaren. Binnenkort maar kijken of het wisselen lukt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2014 19:26 #947654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Vlotter in een pannetje water op het vuur leggen, zodra het water flink opwarmt (niet koken, eerder 60/70graden begint hij langzaam en steeds meer te bubbelen uit het lek van de vlotter. is ie niet lek, geen bubbels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2014 23:03 #947669 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jos360;228855 schreef : Vlotter in een pannetje water op het vuur leggen, zodra het water flink opwarmt (niet koken, eerder 60/70graden begint hij langzaam en steeds meer te bubbelen uit het lek van de vlotter. is ie niet lek, geen bubbels.


Jos, dit zijn geen "normale" vlotters van aan elkaar gesoldeerde messing schalen, maar feitelijk is het een 2 klonten schuim aan een aluminium heveltje.

Je kunt een gebruikte vlotter controleren door hem op een precisieweegschaal te leggen. een nieuwe vlotter weegt 6 gram. De grens voor bruikbaarheid ligt bij 7 gram. Ik had ooit een 1.7 helemaal opgeknapt en die vlotter woog 11 gram (motor liep ook voor geen meter meer)

de opbouw van deze carburateur is vrijwel identiek aan die van de 1.7 en de vlotter is volgens mij exact hetzelfde onderdeel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2014 23:35 #947670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Het makkelijkste vind ik persoonlijke om een nieuwe vlotter samen met de oude vlotter op de rand van een bakje water te leggen. Als de oude vlotter kapot is zo die veel verder zinken dan de nieuwe.

Overigens kun je als noodoplossing wel de auto rijdbaar maken met kapotte vlotter, door de mengselverhouding veel te af te zetten. De auto zal echter slecht blijven rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-05-2014 00:16 #947680 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Hahaha, dat doet me weer denken aan de BBQ bij de Bodejodels een paar jaar geleden, de carburateur van een 1700 (ik meende Karsten zijn 340) die op de parkeerplaats met een bouwlamp erbij vakkundig werd gedemonteerd en de vlotter in een soepkom gevuld met water ronddobberde. :D

Enne ja lieve menschen, daar zijn foto's van:photo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2014 07:51 #947683 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ach, als je 3 vlotters in je leven vast hebt gehad, dan hoef je een kapotte vlotter maar op te pakken om te denken ''tja, die is wel wat aan de zware kant'' hoewel je dan toch al wel rond de 10 gram zult zitten denk ik.

Wonderbaarlijk genoeg reed de Millionaire overigens nog redelijk goed op een vlotter die ruim 2x zo zwaar woog als een nieuwe. Mengselverhouding veel en veel te arm natuurlijk. Het enige wat ik merkte was dat hij afsloeg als je bij 80km/h de koppeling intrapte.
Uiteraard heb je met een nieuwe vlotter meteen het bekende ''waarom heb ik dat niet eerder gedaan?!''-moment

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD