Jannick's Volvo 360 GL!
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Iets omslachtiger: vooraf met een precisieweegschaal (keukenweegschaal bijvoorbeeld) even het gewicht meten, dan een tijdje (24 uur ofzo, weet niet hoe snel dat gaat) in het bakje water leggen, achteraf weer meten. Als 'ie meer weegt is 'ie lek.
Als de carburateur echt nieuw is, zal de vlotter wel goed zijn. Wel even testen of alles goed gangbaar is, misschien de asjes even smeren als het wat stroefjes gaat.
Ik heb me er ook al in verdiept, zag 'm te koop staan en wilde hem in eerste instantie voor m'n blauwe gebruiken. Maar je weet nu wel waarom ik er van af heb gezien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
drupje motorolie
Edit: wow wat een snelle reactie, zelfde minuut. Toevallig dat ik net even op het forum keek, dat krijg je ervan als dit forum de startpagina is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos360;228855 schreef : Vlotter in een pannetje water op het vuur leggen, zodra het water flink opwarmt (niet koken, eerder 60/70graden begint hij langzaam en steeds meer te bubbelen uit het lek van de vlotter. is ie niet lek, geen bubbels.
Jos, dit zijn geen "normale" vlotters van aan elkaar gesoldeerde messing schalen, maar feitelijk is het een 2 klonten schuim aan een aluminium heveltje.
Je kunt een gebruikte vlotter controleren door hem op een precisieweegschaal te leggen. een nieuwe vlotter weegt 6 gram. De grens voor bruikbaarheid ligt bij 7 gram. Ik had ooit een 1.7 helemaal opgeknapt en die vlotter woog 11 gram (motor liep ook voor geen meter meer)
de opbouw van deze carburateur is vrijwel identiek aan die van de 1.7 en de vlotter is volgens mij exact hetzelfde onderdeel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Overigens kun je als noodoplossing wel de auto rijdbaar maken met kapotte vlotter, door de mengselverhouding veel te af te zetten. De auto zal echter slecht blijven rijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Enne ja lieve menschen, daar zijn foto's van:photo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wonderbaarlijk genoeg reed de Millionaire overigens nog redelijk goed op een vlotter die ruim 2x zo zwaar woog als een nieuwe. Mengselverhouding veel en veel te arm natuurlijk. Het enige wat ik merkte was dat hij afsloeg als je bij 80km/h de koppeling intrapte.
Uiteraard heb je met een nieuwe vlotter meteen het bekende ''waarom heb ik dat niet eerder gedaan?!''-moment
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.