show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2013 16:27 #931836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo

AvdAkker;217419 schreef : hebben het er bij de bbq wel over:)

Okidokie:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 17:13 #931837 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo

powerflux;217421 schreef : Een beetje offtopic, maar .. Wie heeft (en hoe) de vorm van het inlaattraject bepaald? Ik heb wat rondgelezen en kom er zo langzamerhand achter dan een ontwerp waarbij elke cylinder evenveel brandstof en lucht krijgt - en ook nog geen resonanties ontstaan - helemaal zo simpel nog niet is.. Heb je daar een informatie linkje naar of zou je iemand weten die me daar bij kan assisteren?

klopt, maar er zijn zoveel variabelen dat als je het in de theorie perfect voor elkaar hebt het in de praktijk vaak alsnog niet helemaal klopt.
zijn heel veel verschillende ontwerpen en opstellingen; atmosferisch of geblazen, een enkele gasklep in het midden of aan de zijkant, per runner een gasklep, taps lopende runners, rechte runners, gebogen runners, enkele kamer of dubbele kamer, rond of vierkant plenum etc etc.

bij mij is het gasklephuis al taps toelopend, de versnelling van flow daar zorgt ervoor dat het plenum onder laaddruk beter gevuld wordt en daardoor de druk beter verdeeld is in de individuele runners, de lengte van de runners is wel dusdanig dat het hoogtoerig niet absurd flowt maar wel voor meer koppel onderin gaat zorgen, ik reken erop dat de nokkenas het flowen bovenin wat over kan nemen maar boven de 6500rpm doortrekken heeft toch geen zin met een stoterstangenblokje dus zo spannend is het ook weer niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2013 20:00 #931984 door V300 register
het is altijd de truc om de zaken die je doet op elkaar af te stemmen. het hele idee van een turbo is ook juist om veel power in het midden/hoog gebied te leveren. atmosferisch tunen is eigenlijk moeilijker want dan komt die inlaatflow heel nauw; je hebt alleen de buitenluchtdruk en daar moet je het mee doen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2013 22:22 #932832 door Anjo van den Akker
met de injectieombouw komt de verdeler te vervallen, aangezien de verdeler zelf een mooie plek is om evt nog wat bedrading e.d. aan vast te binden laat ik hem voorlopig zitten en maak ik alleen een vervanger voor de verdelerkap, mocht hij echt overbodig worden dan maak ik wel een roterende stop voor in de motor.

eerst een verdeler vlak gemaak

plaatje rond geknipt

en voila

nog iets wat niet kon, het gasmechanisme was eerst ingericht om de kabel door het inlaatspruitstuk omlaag te laten lopen;

aangezien bij mij de turbo daar naast zit kon dat echt niet, dat wordt veel te heet. heb een tijdje zitten broeden op hoe ik dit op moest lossen maar de gaskleprichting, TPS locatie, gasklepaanslag etc maakten het er niet makkelijker op. uiteindelijk kwam ik op een vrij eenvoudige oplossing, smal busje gedraaid en met wat laswerk de gaskabelbevestiging verplaatst maar tegelijkertijd de gasklepaanslag op dezelfde locatie gehouden. nu kan de kabel over het kleppendeksel heen richting het gaspedaal

ook nog een andere steun gemaakt,

voor de brandstofdrukregelaar:)

had het mezelf nog lekker onnodig moeilijk gemaakt door flink verschillende materiaaldiktes te nemen, maakt het lassen een stuk lastiger

nu maar weer eens spullen en materiaal bestellen:o

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-06-2013 22:31 #932833 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Anjo's 340Turbo
Geweldig om hier mee te lezen! Ook met je andere topics trouwens.

Kees

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-06-2013 22:31 #932834 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo
Goud bezig mien jong!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2013 22:41 #932836 door V300 register
1 woord; netjes!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2013 11:53 #933483 door Anjo van den Akker
hier de drukregelaar op de motor

en op naar het leuke werk; leidingen maken:)

helaas al gezien dat ik met 1 nippel zowieso niet uitkom en er geen alternatief voor besteld had, maar voorlopig heb ik wel weer wat te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2013 16:09 #933486 door V300 register
Je zou je anders maar vervelen he :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-07-2013 19:48 #933491 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo
Zo lekker h? om met de auto bezig te kunnen en mogen zijn, ik kan niet wachten hem weer in rijdende staat mee te mogen maken!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC