Anjo's 340Turbo
- V300 register
- Verbannen
-
Okidokie:y:AvdAkker;217419 schreef : hebben het er bij de bbq wel over:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
klopt, maar er zijn zoveel variabelen dat als je het in de theorie perfect voor elkaar hebt het in de praktijk vaak alsnog niet helemaal klopt.powerflux;217421 schreef : Een beetje offtopic, maar .. Wie heeft (en hoe) de vorm van het inlaattraject bepaald? Ik heb wat rondgelezen en kom er zo langzamerhand achter dan een ontwerp waarbij elke cylinder evenveel brandstof en lucht krijgt - en ook nog geen resonanties ontstaan - helemaal zo simpel nog niet is.. Heb je daar een informatie linkje naar of zou je iemand weten die me daar bij kan assisteren?
zijn heel veel verschillende ontwerpen en opstellingen; atmosferisch of geblazen, een enkele gasklep in het midden of aan de zijkant, per runner een gasklep, taps lopende runners, rechte runners, gebogen runners, enkele kamer of dubbele kamer, rond of vierkant plenum etc etc.
bij mij is het gasklephuis al taps toelopend, de versnelling van flow daar zorgt ervoor dat het plenum onder laaddruk beter gevuld wordt en daardoor de druk beter verdeeld is in de individuele runners, de lengte van de runners is wel dusdanig dat het hoogtoerig niet absurd flowt maar wel voor meer koppel onderin gaat zorgen, ik reken erop dat de nokkenas het flowen bovenin wat over kan nemen maar boven de 6500rpm doortrekken heeft toch geen zin met een stoterstangenblokje dus zo spannend is het ook weer niet.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eerst een verdeler vlak gemaak
plaatje rond geknipt
en voila
nog iets wat niet kon, het gasmechanisme was eerst ingericht om de kabel door het inlaatspruitstuk omlaag te laten lopen;
aangezien bij mij de turbo daar naast zit kon dat echt niet, dat wordt veel te heet. heb een tijdje zitten broeden op hoe ik dit op moest lossen maar de gaskleprichting, TPS locatie, gasklepaanslag etc maakten het er niet makkelijker op. uiteindelijk kwam ik op een vrij eenvoudige oplossing, smal busje gedraaid en met wat laswerk de gaskabelbevestiging verplaatst maar tegelijkertijd de gasklepaanslag op dezelfde locatie gehouden. nu kan de kabel over het kleppendeksel heen richting het gaspedaal
ook nog een andere steun gemaakt,
voor de brandstofdrukregelaar:)
had het mezelf nog lekker onnodig moeilijk gemaakt door flink verschillende materiaaldiktes te nemen, maakt het lassen een stuk lastiger
nu maar weer eens spullen en materiaal bestellen:o
- k den Besten
- Premium lid
-
Kees
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-