show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 00:02 #934232 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
bij wasted spark worden ook bobines gebruikt die per signaalaansluiting 2 bougieaansluitingen hebben. de stroom loopt in serie door deze 2 bougies.

omdat de 2e cilinder in uitlaatslag is, heerst rond de bougie atmosferische druk en verliest de totale ontstekingspuls maar heel weinig kracht door het feit dat ie "loos" vonkt. Dit systeem werkt dus ook niet als je bijv. twinspark wilt aansturen met 1 bobine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 09:30 #934239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Wat is eigenlijk precies het voordeel van wasted spark, behalve dat je (blijkbaar) van de verdeler af bent?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 10:01 #934240 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
juist dat ik van de verdeler af ben, op hogere toerentallen is een DIS bobine veel nauwkeuriger en je bent van mechanische slijtdelen (rotor, verdelerkap) af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 11:46 #934245 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo's 340Turbo
Dank voor de uitleg, klinkt goed. En de hele ombouw ziet er fantastisch uit :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 12:53 #934252 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Top Anjo!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2013 23:38 #934453 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
vandaag met dat natte weer mooi de gelegenheid gehad om wat te doen in de werkplaats, nieuwe krukaspoelie maken. gelijk de volle dag mee bezig geweest..


is gelijk het antwoord op de vraag van Fabian; ik ga zoals je ziet een 60-2 triggerwheel gebruiken, daar kan de KMS mee overweg. heb mezelf een tijdje terug al voorgenomen om niet meer op zaken vooruit te gaan lopen, een aantal dingen komen er nooit van of het veranderd als ik er mee bezig ben en dan heeft het ook geen zin om er ruim van tevoren over te posten; het verhaal vliegwiel/koppeling is ook zoiets wat zeker nog gaat gebeuren want de huidige versterkte drukgroep en sinterplaat hielden het met de carburateur al niet meer vol boven de 0,9bar laaddruk maar ook dat zie je vanzelf wel langskomen, ik heb wel idee?n over hoe ik dat op ga lossen maar of het praktisch haalbaar is weet ik nog niet :)

nu zou ik het triggerwheel op de bestaande krukaspoelie gaan schroeven maar ik ben erg bang dat het dan vrij trillings/onbalansgevoelig wordt en dat verstoord het signaal als je daardoor al de sensor zelf niet raakt.. dus, dan maar zelf wat maken. ik had alleen maar een idioot dikke plak aluminium liggen helaas ?160mm en 105mm dik..


even een schetsje van het eindproduct erbij gemaakt in Cad; maten erbij en draaien maar.


de uiteindelijke poelie is ?134mm en 33mm dik; hoezo materiaalverlies. maar het is te dik om in de Bewo te klemmen dus moest ik het er wel allemaal afdraaien:snif:, blij dat er een automaat op zit.



laptop maar bij de draaibank weggehaald want het werd al vrij gauw een grote aluminium bende:D



en; bijna tot aan de maat gedraaid, al dit aluminium is van dit blokje; ik had gisteren de draaibank nog schoongemaakt!



achterkant op maat


en bijna klaar;




voor en na naast elkaar:+


en passen en meten op een B14.1E uit een Black Beauty:)


nu nog een voorziening maken zodat de krukaspoelie op BDP geborgd kan worden zoals de originele poelie, dan het triggerwheel afstellen en vast tegen de krukaspoelie schroeven. wel zo handig dat als de poelie een keer los moet je niet hoeft te kutten met de triggerwheel weer op tijd zetten, software aanpassen etc. en uiteraard ook nog een mooi stevig steuntje ontwerpen en fabriceren voor de sensor; maar dat komt later wel, eerst morgen verder met de 340Winner:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 23:56 #934455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Dat heb je mooi gemaakt Anjo :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 07:10 #934459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
LOL @ gigantische aluminiumverspilling.

Aan de andere kant: het eindresultaat telt. En dat is weer ongekend fraai.

Dat B14.1E ding, is dat Wouters ouwe plofblok?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 12:50 #934464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Strak werk, ziet er heel fraai uit en de rest van het aluminium recycle je vast wel weer ergens anders :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 13:10 #934466 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Mooi vakwerk Anjo. Ik heb alleen een beetje bedenkingen bij dat aluminium voor de poelie. Ben je niet bang dat die poelie erg vlug zal slijten? Het werd me voor de 360 turbo afgeraden..voor zowel de poelies als de distritandwielen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD