show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2013 18:57 #933938 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
volgende; aquamist tankje:D


eerst plaatjes geknipt om de deksel en bodem te maken


hechten/lassen




en nabewerken:D


voor de vuldop en de pompaansluiting



ook hier aansluitnippels op gelast voor de niveau-indicatie


en klaar


dopje gemaakt:D




ruitensproeiertankje in dezelfde stijl afgemaakt;


morgen de bevestigingen voor de tankjes en het frame afmaken:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 17:50 #933958 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo






en in de auto; nu eerst montagerubbers/trillingsdempers bestellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 20:45 #933972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Wauw, wat een update is dit zeg! :drool2:

Ook vanaf hier nog weer een keer respect voor je werk, wat gaaf om te zien/volgen allemaal! Ik ben nu al benieuwd naar volgende updates en de uiteindelijke plannen, we zullen het vanzelf wel zien...:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 20:48 #933974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Complimenten voor het vakmanschap Anjo, ik zit echt te genieten hier achter de pc.

De vraag echter: "weegt dat nou?"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 20:48 #933975 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 340Turbo
wat doen al die tankjes en busjes nou eigenlijk?
Het is de brandstoftank met een pomp, een filter en een vochtafscheider o.i.d.?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 21:30 #933978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Het is weer allemaal super netjes. Ik zie alleen het nut van dat rek waar je alles op hebt gemoneerd niet. Normaal worden de diverse componenten direct op de carrosserie vast gezet. Dat is steviger en zal minder gaan trillen dan nu het geval is. Maar zoals altyd heb je er een goede reden voor dus ik laat me verrassen.....!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-07-2013 22:46 #933979 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 23:29 #933982 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
thx allemaal:)

volvofiel;219667 schreef : wat doen al die tankjes en busjes nou eigenlijk?
Het is de brandstoftank met een pomp, een filter en een vochtafscheider o.i.d.?


linksachter resevoir voor de Aquamist, linksonder ruitensproeierresevoir (ipv die in de motorruimte), midden boven resevoir primaire brandstofpomp midden onder de primaire en opvoer brandstofpomp en rechts de tank.

doel van de opvoertank is ten alle tijden voorkomen dat de hoofdpomp lucht pakt, doordat de hoofdpomp gevoed wordt vanuit het kleinere resevoir zal die bij hard remmen/accelereren/bochtenwerk nooit zonder brandstof staan. de 2e (opvoer)pomp zorgt er voor dat het kleine resevoir altijd vol is. nog met de carburateur heb ik me echt mateloos ge?rriteerd aan de momenten waarop de pomp lucht pakte of de vlotterkamer leeg stond en met deze setup wil ik dat voorkomen.

doordat ik er express voor gekozen heb om ipv conventioneel een laag en hoogdebiet pomp 2 hoogdebiet pompen te gebruiken probeer ik ook nog eens de brandstoftemperatuur constanter/lager te houden, normaal gesproken heb je hier niet zo gauw mee te maken maar er is best wel wat warmte aan de rechterkant van de motor en laat daar nu net ook de injectorrail lopen.. 2 hoogdebiet pompen vereist wel een andere manier van aansluiten omdat anders de druk op de rail niet goed gecontroleerd wordt maar daar ben ik al uit.

Bart Manders;219670 schreef : Het is weer allemaal super netjes. Ik zie alleen het nut van dat rek waar je alles op hebt gemoneerd niet. Normaal worden de diverse componenten direct op de carrosserie vast gezet. Dat is steviger en zal minder gaan trillen dan nu het geval is. Maar zoals altyd heb je er een goede reden voor dus ik laat me verrassen.....!

het zou in principe allemaal direct op de bodem geschroefd kunnen worden, maar dit is eigenlijk een beetje ontstaan na het maken van de frames voor hoofdtank en opvoertank, leek me net zo mooi om het door te trekken voor de pompen en aquamist/ruitensproeier tanks en het dan met 6 punten aan de bodem te schroeven in rubbers; dus nog trillingsvrij ook;)

en dan kom je natuurlijk bij de volgende quote:D

Niels;219666 schreef : De vraag echter: "weegt dat nou?"

dat hoor ik wel vaker en er zijn er zelfs al een paar die beweren dat de auto minstens 2ton weegt als ie klaar is maar ik zie dat toch echt anders:) de rolkooi was aan buis in totaal 35kg, dat was wat ik totaal besteld had; minus 1 verklote lengte en talloze afvalstukken, dit framepje weegt netto 2,3kg etc. ik maak me niet zo druk om het gewicht, weeg zelf 73kg en ik verwacht dat het absolute extra totaalgewicht incl alles onder de motorruimte tussen de 40 en 50 kg zit straks. een bijrijder naast je merk je ook amper in rijgedrag en daarvan zit ook het meeste gewicht boven het zwaartepunt van de auto.

het enige waar ik erg benieuwd naar ben is het verplaatsen van de brandstoftank, is met een volle tank toch 40kg dat 25cm hoger en 1 meter verder naar voren verplaatst wordt; denk eerlijk gezegd dat het mee zal vallen met de balans van de auto aangezien er nog wel meer verplaatst wordt naar tussen de assen, dat zal het sturen uit moeten wijzen als hij weer rijd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 14:11 #934042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
hoe meer het gewicht naar het midden verplaatst wordt hoe beter he

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 14:17 #934043 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Anjo's 340Turbo

Wouter;219743 schreef : hoe meer het gewicht naar het midden verplaatst wordt hoe beter he


mwa. in het geval van een 300 wordt het effectieve gewicht dan toch juist meer naar voren geschoven omdat ze ongeveer 50/50 beginnen? Om dan in balans te blijven zou de motor weer naar achter moeten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD