show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2012 17:20 #918272 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
had ik al:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2012 17:26 #918273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Ziet er goed uit, dashboard is inderdaad goed verbouwd :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2012 22:24 #918315 door V300 register
Als je in een warme schuur wilt hobbyen bel je maar ;)
Dat weet je.

Ik heb dat zilvere kippenhok ook weer aan de wandel, dus kan hem nu weer in & uit de schuur rijden, gelijk de sper getest in de schuur van de week.
Auto inclusief banden lekker warm weggezet hahaha

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 21:20 #922355 door Anjo van den Akker
na de gremlins met de 360 vond ik het toch maar waardeloos dat ik altijd maar buiten aan het rommelen ben, ook met slecht weer. afgelopen kerstvakantie ruim een week bezig geweest om m'n garageboxen eens op te ruimen en dat is aardig gelukt. in de ene box staat m'n plaatwerk, wielen en de 343, de andere staat eigenlijk de rest:D heel stuk stelling weggehaald, grote reorganisatie in de onderdelenvoorraad, een aantal toekomsttoekomsttoekomst projecten de deur uit gedaan, wat spulletjes verkocht en toen maar weer gaan inrichten, nu staat het precies vol met de turbo en een pad van ong een halve meter rondom de auto. met slecht weer dus precies genoeg ruimte om lekker binnen te rommelen en straks als de auto weer eruit gehaald wordt een mooi stukje ruimte om o.a. met het onderstel, opbouwen van de motoren e.d. aan de gang te gaan.

tijdens de opruimsessie was het nog een dag lekker weer en kon ik aan de gang met de turbo, die was voor de gelegenheid al naar de andere box gesleept. originele brandstoftank etc weer gemonteerd en moet nu vanuit de kofferbak tanken, is wel tijdelijk want ik heb voor straks met de nieuwe tank al wat anders bedacht. kabelbomen weer in orde gemaakt en kon weer starten,

liep na ruim een half jaar toch wel weer heel mooi;
[youtube]_GsWjS01VH8[/youtube]

gordels eindelijk even vastgemaakt

en hoppa, droog op z'n plek:)

zeer binnenkort komt die waardeloze jaarlijkse verplichting er weer aan en aangezien ik volgend weekend in DL zit vandaag maar besloten om de auto even te controleren, valt weinig/niets op aan te merken dus dat moet wel goed komen. klein beetje speling op m'n rechter voorwiel, valt nog net binnen de toleranties als het goed is, bij vorige keuring was het ook al opgemerkt en nieteens aangemerkt als adviespunt. sinds vorig jaar heb ik jawel: 460 kilometers gereden dus ik verwacht er weinig problemen mee:D

vanmiddag ook de raamslingers wat verbeterd, je hoorde de knopjes rammelen. lagerbusje gemaakt van delrin en de bevestiging van de knop aangepast, ook de bevestiging op het mechanisme veranderd, ipv een bolkopflensbout nu een verloopring gedraaid met een verzonken boutje, alles RVS natuurlijk:D gelijk bij de boutjes de belettering eraf gedraaid, scheelt toch weer 0,3 gram gewicht;) en ziet er natuurlijk wat netter uit

deurgrepen ook ingekort, je kon de greep als een soort hefboom op en neer bewegen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, nu is er nog precies genoeg ruimte om m'n vingers er achterlangs te halen en beweegt het handvat niet meer op en neer als je de deur dichttrekt, prima voor nu maar als de deurkruizen erin zitten ga ik toch wat anders maken.

ook maar even gewassen

en weer in de box geparkeerd, nu wordt ie tenminste niet meer zo snel smerig:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2013 21:51 #922365 door V300 register
Haha, die raamslinger! Anjo's design studio.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2013 21:56 #922368 door V300 register
Ziet er echt prachtig uit!! Ga je het isolatie materiaal er nog uithalen of gewoon een tapijtje erover misschien?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2013 22:03 #922370 door V300 register
Normaal houd ik niet zo van tuning-projecten, maar met hoeveel energie en enthousiasme jij je er op stort Anjo, is gewoon prachtig om te zien! Zeker hoe je alles zelf maakt :y::worship::drool2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2013 23:33 #922378 door V300 register
hoe klem jij zo'n boutje nou in de draaibank als je die tekst eraf gaat draaien??

vind het altijd zo naar om met de 3klauw op de schroefdraad te gaan zitten..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2013 10:43 #922380 door V300 register
Je kunt de klauw toch gewoon op de 6-kant klemmen? En anders draai je een paar moeren over het schroefdraad tegen elkaar in.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 12:56 #922383 door Anjo van den Akker
Dan zou ik bij ons eerst de 4-klauw weer moeten verwisselen naar 3-klauw, teveel extra werk:D Heb in een stukje rond aluminium M5 getapt, gat verzonken boutje erin geschroefd en toen afgedraaid. Boutje was te kort om achterop een moertje te draaien als borging, dat doe ik wel liever heb al eens gehad dat het boutje zich losdraaide en dat kost je meestal een snijplaatje

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC