Anjo's 340Turbo
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
eerst wat geexperimenteerd met direct de IC buis op een flensje, dat was iets te groot voor de steek van de gasklepbev. boutjes, toen maar een maatje kleiner gepakt en daarna een verloop voor de IC buis gemaakt.
aansluitingen erop gelast voor de luchttemperatuursensor en de Aquamist
en een blokje voor de gaskabel, is wat later nog een sleufje in gefreesd om de kabel makkelijker te (de)monteren
even vlug een steuntje gemaakt voor de MAP sensor en boostcontroller
vuldop van de brandstoftank verwijderd
vierkant plaatje geknipt, gaatje in geboord, blabla draaibank; voila:
pijpje erop en bevestigingsgaatjes erin
ook alvast wat leidingen gemaakt
MAP/boostcontroller en koelvloeistofresevoir al provisorisch op zn plek
ook het inlaatpijpje komt prima uit
nu de rest nog
heb mezelf voorgenomen om het brandstof, koelwater en intercooler gedeelte eerst definitief te maken zodat de auto straks in ieder geval rijdend is; in de box heb ik net te weinig ruimte om bijv het dashboard opnieuw te maken, kan dus ook nog geen nieuwe kabelbomen gaan maken omdat ik de definitieve posities van alle componenten nog niet bepaald heb
het zou fijn zijn als hij weer uit zichzelf kan rollen dus daar wil ik eerst maar voor gaan zorgen, alles netjes maken komt later wel:)
ohja, vandaag ook voor het eerst maar eens begonnen met aluminium lassen; hele gewenning en het is nog niet zo netjes als ik zou willen maar dat komt wel:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Even uit nieuwsgierigheid, wat is dat auqamist? En wat doet het/brengt het?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
vanzelfsprekend moet de pomp wel weten wanneer er vernevelt moet worden; hij staat niet continue aan. deze wordt gestuurd door het KMS management als de MAP sensor een ingestelde hoeveelheid laaddruk detecteerd:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Wat ik me nu afvraag bij het zien van dat bij de rest van de motorruimte nogal armoedig afstekende kvs expansievat, heb je ook al overwogen deze van RVS of een ander mooi materiaal te maken? (enige wat dan origineel blijft zal wss de dop zijn, en is het mogelijk hier het goede schroefdraad voor te maken?..)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Alleen moet je straks je nummerplaatsticker wel even veranderen naar "You have just been beaten by 1397 steam-powered cc"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvomania;219920 schreef : Wat Anjo er niet bij zegt is dat de waternevel in de verbrandingskamer omgezet wordt in stoom >> hogere druk dus bij de expansieslag.
nou, dat telt niet echt mee. wat anjo zegt wel: er past meer brandstof bij dezelfde hoeveelheid lucht omdat die hoeveelheid lucht minder volume inneemt door de lagere temperatuur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dichtbakken dan maar
vlakken, boren en opnieuw proberen
tapje alleen niet bij de hand, van de week maar even halen.
verder met de koude IC-buis, samengesteld en de HKS bov adapter erop gelast
en compleet
bovenste radiateurpijp:)
schiet al redelijk op zo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb je nog plannen met betrekking tot het trigger-patroon? Want met het 44-2-2 renix patroon kan je natuurlijk zonder cam-sensor geen Wasted spark/ banked fired injectie draaien (of alles sequentieel).
Wasted spark kan natuurlijk ook zonder cam-sensor, maar dan heb je wel iets in de trant van een 60-2 vliegwiel nodig.
Maar ik had iets een tijdje terug gelezen over een ander vliegwiel, wat doormiddel van een adapter voor de starmotor passend gemaakt gaat worden? Heeft dat vliegwiel ook een ander trigger patroon?
Correct if i'm wrong.
In ieder geval, jou kennende zal je hier al een oplossing voor hebben, haha
Btw, uitleg voor de mensen die niks afweten van trigger-patronen,
een 44-2-2 heeft op 2 posities in de 360 graden die het vliegwiel maakt ontbrekende tanden. De ecu weet dus niet of de 1e, 2e, 3e of 4e zuiger boven staat. Dit syteem werkt altijd met een verdeler, en heeft in het geval van injectie injectoren die tegelijkertijd worden gevuurd.
Een 60-2 vliegwiel heeft op 1 positie in de 360 graden ontbrekende tanden, de ecu weet nu nog steeds niet welke cilinder het precies is, maar wel of het cilinder 1/4 of 2/3 is. Hiermee kan men wasted spark draaien. En de injectoren verdelen in 2 groepen. (1/4 en 2/3)
Bij wasted spark heeft men 2 spoelen, en worden gelijktijdig cilinder 1 en 4 gevuurd, evenals 2 en 3. Mensen denken vast, hoe kan dat?
Heel simpel, als cilinder 1 in zijn compressie slag zit, zit cilinder 4 in de uitlaatslag. De vonk in de 4e cilinder heeft geen effect meer op de verbranding.
Voor volledige sequenti?le injectie heb je een nokkenas sensor nodig. Aangezien een viertakt motor natuurlijk een volledige cyclus heeft gemaakt na 720 graden. Het is simpel, het bottem-end draait 2 maal rond, terwijl de nokkenas ??n maal rond draait. Met enkel een sensor op het vliegwiel kan je gewoonweg niet weten waar de motor precies staat.
Groetjes, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.