show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 340Turbo
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-06-2013 10:01 #931710
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
velgen zaten toevallig onder de 360Duvedec en die heb ik een keer over kunnen nemen, geen idee of het toen een set was die speciaal gemaakt is voor dat ding of toch ergens anders vandaan komt. stoelen zijn Sparco Chrono Road, per stuk al de dagwaarde van een 340 maar ze zitten heerlijk; comfort is heel erg belangrijk in een stug geveerde auto anders help je je rug naar de gallemiezen
gisteravond al verder gegaan met slopen:)
en het nieuwe inlaatspruitstuk gepast,
gelijk even de gelegenheid om de injectieombouw toe te lichten, ik volgde al een tijdje een project op het renault forum van een 5GTT die naar multipoint injectie omgebouwd was, de fysieke ombouw is verzorgd door VDB-Works en de gehele aansturing is KMS, die auto kreeg direct al zeer indrukwekkende cijfers op de rollenbank en de rijdbaarheid was subliem. ik heb altijd het idee gehad om ongeveer hetzelfde zelf te gaan doen tot de eigenaar van die auto uiteindelijk besloot om met een F7R motor verder te gaan en het hele spul te koop kwam.
er zijn wel een aantal dingen die ik aan moet passen, o.a. de brandstofrail, gasklep etc. dus het is dan wel plug en play, het is niet naar m'n zin. ook het triggerwheel is nog even werk, die was namelijk niet geborgd op de krukaspoelie van die 5; ik moet nu zelf een nieuwe krukaspoelie draaien waar het triggerwheel op bevestigd kan worden en daarna een steuntje voor de sensor fabriceren. uiteraard wordt dat ook nog even sleutelen in de software, maar het zijn geen super schokkende problemen
gisteravond al verder gegaan met slopen:)
en het nieuwe inlaatspruitstuk gepast,
gelijk even de gelegenheid om de injectieombouw toe te lichten, ik volgde al een tijdje een project op het renault forum van een 5GTT die naar multipoint injectie omgebouwd was, de fysieke ombouw is verzorgd door VDB-Works en de gehele aansturing is KMS, die auto kreeg direct al zeer indrukwekkende cijfers op de rollenbank en de rijdbaarheid was subliem. ik heb altijd het idee gehad om ongeveer hetzelfde zelf te gaan doen tot de eigenaar van die auto uiteindelijk besloot om met een F7R motor verder te gaan en het hele spul te koop kwam.
er zijn wel een aantal dingen die ik aan moet passen, o.a. de brandstofrail, gasklep etc. dus het is dan wel plug en play, het is niet naar m'n zin. ook het triggerwheel is nog even werk, die was namelijk niet geborgd op de krukaspoelie van die 5; ik moet nu zelf een nieuwe krukaspoelie draaien waar het triggerwheel op bevestigd kan worden en daarna een steuntje voor de sensor fabriceren. uiteraard wordt dat ook nog even sleutelen in de software, maar het zijn geen super schokkende problemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
01-06-2013 11:05 #931711
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo
Here we go again!
340T take two;Anjo klaar, gereedschap klaar?: ?????n actie!
340T take two;Anjo klaar, gereedschap klaar?: ?????n actie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-06-2013 11:37 #931715
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Lekker bezig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-06-2013 23:32 #931748
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
een van de bevestigingssteuntjes voor de brandstofrail was losgescheurd
die heb ik weer teruggezet, en beide steuntjes over de lengte vastgelast. de brandstofrail heb ik ook veranderd, 1 kant was afgedopt; dit werkt wel maar je hebt geen continue flow van benzine achterin de rail en zeker met de plaatsing van mijn turbo onder het inlaatspruitstuk wil ik de brandstoftemperatuur zoveel mogelijk gelijk houden in de rail; daarom wordt de brandstoftoevoer aangepast zodat de brandstof altijd door de rail heen stroomt. ook de push-on fittingen met banjo nippels gaan verdwijnen, komt wat mooiers op.
de hele inlaat in elkaar
daar moet ook nog het een en ander aan verbouwd worden voor het naar mn zin is:)
die heb ik weer teruggezet, en beide steuntjes over de lengte vastgelast. de brandstofrail heb ik ook veranderd, 1 kant was afgedopt; dit werkt wel maar je hebt geen continue flow van benzine achterin de rail en zeker met de plaatsing van mijn turbo onder het inlaatspruitstuk wil ik de brandstoftemperatuur zoveel mogelijk gelijk houden in de rail; daarom wordt de brandstoftoevoer aangepast zodat de brandstof altijd door de rail heen stroomt. ook de push-on fittingen met banjo nippels gaan verdwijnen, komt wat mooiers op.
de hele inlaat in elkaar
daar moet ook nog het een en ander aan verbouwd worden voor het naar mn zin is:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-06-2013 15:17 #931769
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
02-06-2013 21:35 #931789
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo
Ahh dus toch, zoals de 'insiders' op FB al wisten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-06-2013 23:10 #931801
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
OOhhhh, VET! Waar heb je dat LSD vandaan, kostdat, meer info Anjo!
En ook weer lekker aan het klussen!
En ook weer lekker aan het klussen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-06-2013 09:38 #931816
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
Over dat soort zaken wou ik het hier niet gaan hebben, stuur maar een pb of we hebben het er bij de bbq wel over:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-06-2013 09:43 #931818
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Anjo's 340Turbo
Een beetje offtopic, maar .. Wie heeft (en hoe) de vorm van het inlaattraject bepaald? Ik heb wat rondgelezen en kom er zo langzamerhand achter dan een ontwerp waarbij elke cylinder evenveel brandstof en lucht krijgt - en ook nog geen resonanties ontstaan - helemaal zo simpel nog niet is.. Heb je daar een informatie linkje naar of zou je iemand weten die me daar bij kan assisteren?
Verder vind ik het vet dat je zo lekker doorklust met de B14. Getuigd echt van creativiteit
Verder vind ik het vet dat je zo lekker doorklust met de B14. Getuigd echt van creativiteit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
03-06-2013 10:00 #931820
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 340Turbo
Ah, meneer is begonnen!
Ik heb geen flauw idee wat er bij zo'n ombouw allemaal komt kijken, maar heb je een soort van planning gemaakt wat wanneer gedaan moet zijn? M.a.w. kunnen we deze zomer nog spannende filmpjes vol turbogeweld tegemoet zien?
Ik heb geen flauw idee wat er bij zo'n ombouw allemaal komt kijken, maar heb je een soort van planning gemaakt wat wanneer gedaan moet zijn? M.a.w. kunnen we deze zomer nog spannende filmpjes vol turbogeweld tegemoet zien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets