show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 340Turbo
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-10-2012 20:19 #916828
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
't zijn er 4 maar op de foto zie je er idd 2, de andere zitten lager achter de wielkuipen.
op de foto met de 2 achterpanelen tegen de schutting kun je het zien, de grotere gaten. hier zitten in de carrosserie de gordelbevestigingspunten; is dus al een versterkt deel van de koets:)
op de foto met de 2 achterpanelen tegen de schutting kun je het zien, de grotere gaten. hier zitten in de carrosserie de gordelbevestigingspunten; is dus al een versterkt deel van de koets:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-10-2012 21:54 #916831
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 340Turbo
mooi hoor!
maar die kast achterin op de laatste foto... is dat de Mr. Stainless Steel uitvoering van een achterbank?
maar die kast achterin op de laatste foto... is dat de Mr. Stainless Steel uitvoering van een achterbank?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2012 23:12 #916837
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Nee, dat is een race-tank zo te zien Joost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-10-2012 22:32 #916919
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
gisterochtend en vandaag nog meer gedaan:), eerst de buisjes voor de achterste constructie op maat gemaakt en eenmaal in positie gehecht, kon er niet overal bij maar zoveel mogelijk geprobeerd om elke verbinding rondom op 4 punten goed te hechten om trekken van het RVS zoveel mogelijk te voorkomen
en hop naar binnen ermee en aflassen op t 380V apparaat:), wel binnen pas de versterking erin gemaakt die een gelijkzijdige driehoek vormt
voordeel van het 380V apparaat is veel stabieler lassen en zo kom ik natuurlijk ook veel makkelijker rondom:)
beide delen in de auto gezet en de bovenste aanhechting was toch wel tobben, met m'n ene hand achter de hoofdbeugel langs de toorts bedienen, andere door de deuropening om een kromgebogen staafje toevoegmateriaal in de las te voeden en van buiten de auto met de laskap door het zijruitje naar de las kijken.. voor de onderkant van die aanhechtingen ben ik in de auto gaan zitten met een los ruitje in de hand omdat de laskap zo groot is dat die overal tegenaan stoot:+
met de zijdelen in de auto was het tijd voor het achterste kruis,
is op het midden nog niet afgelast en er komen nog 2 buisjes bij maar verder is de kooi aan de achterkant wel aardig op weg:)
en hop naar binnen ermee en aflassen op t 380V apparaat:), wel binnen pas de versterking erin gemaakt die een gelijkzijdige driehoek vormt
voordeel van het 380V apparaat is veel stabieler lassen en zo kom ik natuurlijk ook veel makkelijker rondom:)
beide delen in de auto gezet en de bovenste aanhechting was toch wel tobben, met m'n ene hand achter de hoofdbeugel langs de toorts bedienen, andere door de deuropening om een kromgebogen staafje toevoegmateriaal in de las te voeden en van buiten de auto met de laskap door het zijruitje naar de las kijken.. voor de onderkant van die aanhechtingen ben ik in de auto gaan zitten met een los ruitje in de hand omdat de laskap zo groot is dat die overal tegenaan stoot:+
met de zijdelen in de auto was het tijd voor het achterste kruis,
is op het midden nog niet afgelast en er komen nog 2 buisjes bij maar verder is de kooi aan de achterkant wel aardig op weg:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-10-2012 08:51 #916927
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Netjes gelast!
Komen er nog dwarsverbindingen in?
Komen er nog dwarsverbindingen in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
22-10-2012 09:10 #916928
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's 340Turbo
Ga je ook een onafhankelijk geveerde achteras maken, zodat het wegcontact achter optimaler wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-10-2012 20:29 #916991
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Jemig Anjo, heb je weer strak gedaan zeg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-10-2012 20:33 #916992
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Waar draagt het achterdeel van de kooi op dadelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-10-2012 20:59 #916993
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Anjo's 340Turbo
Normaal op de veerpoten toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-10-2012 22:56 #916996
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
onafhankelijke wielophanging heeft imo geen echte meerwaarde, vind de voorspelbaarheid en het gevoel door de DeDion as juist heel prettig; en zwaarder als onafhankelijke ophanging is het niet! er gaat wat betreft ophanging/weggedrag nog wel het een en ander gebeuren met de achteras maar in de basis blijft het zoals het is. er komen nog een aantal buisjes bij maar die kunnen pas later geplaatst worden.
de buisjes waar het achterste gedeelte mee bevestigd is zijn bevestigingspunten voor de achtergordels, dit is overal al dubbel/versterkt plaatwerk en de punten zijn strategisch gekozen om van de achter/voor constructie van de kooi een integraal geheel te maken met de auto. als een 300 onafhankelijke ophanging had achter dan had ik de achterbevestigingen achter uiteraard boven de veerpoot/schotel geplaatst, omdat je dan op een nuttige plek de carosserie versterkt. bij bladveerophanging heeft dat geen zin, het gedeelte waar de grootste last krachten op de auto komen zitten immers aan de uiteinden. er komt nog wel wat om de schokdemperophangingen naar de kooi te verbinden maar daar wacht ik mee omdat ik anders helemaal niet meer de brandstoftank etc kan bevestigen:D
de buisjes waar het achterste gedeelte mee bevestigd is zijn bevestigingspunten voor de achtergordels, dit is overal al dubbel/versterkt plaatwerk en de punten zijn strategisch gekozen om van de achter/voor constructie van de kooi een integraal geheel te maken met de auto. als een 300 onafhankelijke ophanging had achter dan had ik de achterbevestigingen achter uiteraard boven de veerpoot/schotel geplaatst, omdat je dan op een nuttige plek de carosserie versterkt. bij bladveerophanging heeft dat geen zin, het gedeelte waar de grootste last krachten op de auto komen zitten immers aan de uiteinden. er komt nog wel wat om de schokdemperophangingen naar de kooi te verbinden maar daar wacht ik mee omdat ik anders helemaal niet meer de brandstoftank etc kan bevestigen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets