show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2011 16:10 #885464
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ok?, thanks allemaal. De score tot nu toe bij Brezan is eigenlijk gewoon prima.
De juiste verdeelkap en rotor met koperkleurige contactjes, bougiekabelsetje (ziet er een beetje el cheapo uit, maar goede lengte, bobinekabel n?t iets te lang, maar prima). Luchtfilter konden ze ook bestellen, maar dat hoefde nog ff niet. Zaterdag krijg ik de originele dus van Kevin.
Ze wilden me op basis van autotype en jaartal (nieuwe kenteken kende het systeem niet) een rare ronde rotor met poespas erop slijten. Ik wist wel dat dit niet goed was, dus ik nam de andere uit het systeem mee (voor een later jaartal) die leek sprekend, maar die was te smal en paste er niet op. Bij wederkomst hebben we de juiste rotor gevonden, die voor de B19a (b19e staat niet in hun 'oude' boek, ook niet onder andere volvotypes). Neem dus altijd je originele spul mee naar binnen.
Hiervoor was ik al naar Volvodealer Verkerk gegaan: die hadden mooie oude onderdelenboekjes liggen, maar in de computer konden ze he-le-maal niets meer bestellen of zelfs invoeren i/h systeem!
Op de achtergrond hoorde ik de monteurs zeggen tegen elkaar:
"das nog een mooie 340"
shame on them!
Inmiddels is ook mijn dagrijverlichtingscontrolelampje kaduuk...
De bougies kreeg ik er met geen macht uit. Dat laat ik dus nog even zitten. De bougiekabels ook, want die er nu opzitten zijn hele rare dingen. Ook erg gaar denk ik, want de 'kop' van de bougie zit in de kabel i.p.v. op de bougie. De kabels hebben wel stalen huls aan het einde, ziet er degelijk uit. Maar ik heb het idee dat ie nu al beter stationair loopt. De oude rotor en verdeelkap waren erg versleten.
De juiste verdeelkap en rotor met koperkleurige contactjes, bougiekabelsetje (ziet er een beetje el cheapo uit, maar goede lengte, bobinekabel n?t iets te lang, maar prima). Luchtfilter konden ze ook bestellen, maar dat hoefde nog ff niet. Zaterdag krijg ik de originele dus van Kevin.
Ze wilden me op basis van autotype en jaartal (nieuwe kenteken kende het systeem niet) een rare ronde rotor met poespas erop slijten. Ik wist wel dat dit niet goed was, dus ik nam de andere uit het systeem mee (voor een later jaartal) die leek sprekend, maar die was te smal en paste er niet op. Bij wederkomst hebben we de juiste rotor gevonden, die voor de B19a (b19e staat niet in hun 'oude' boek, ook niet onder andere volvotypes). Neem dus altijd je originele spul mee naar binnen.
Hiervoor was ik al naar Volvodealer Verkerk gegaan: die hadden mooie oude onderdelenboekjes liggen, maar in de computer konden ze he-le-maal niets meer bestellen of zelfs invoeren i/h systeem!
Op de achtergrond hoorde ik de monteurs zeggen tegen elkaar:
"das nog een mooie 340"
shame on them!
Inmiddels is ook mijn dagrijverlichtingscontrolelampje kaduuk...
De bougies kreeg ik er met geen macht uit. Dat laat ik dus nog even zitten. De bougiekabels ook, want die er nu opzitten zijn hele rare dingen. Ook erg gaar denk ik, want de 'kop' van de bougie zit in de kabel i.p.v. op de bougie. De kabels hebben wel stalen huls aan het einde, ziet er degelijk uit. Maar ik heb het idee dat ie nu al beter stationair loopt. De oude rotor en verdeelkap waren erg versleten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2011 20:32 #885469
door V300 register
Bougies moet je even inspuiten met WD40 en lekker in laten werken, zou de bougies er zeker uithalen, ze zitten niet voor niks zo vast. Bougiekabels zou ik niet El Cheapo nemen, zijn verdomde belangrijk voor het weer dat gaat komen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2011 20:37 #885470
door V300 register
Ik wil ze ook heel graag vervangen, maar als ik moet kiezen tussen forceren en nog ff laten zitten, dan laat ik het nog ff zitten, totdat ik misschien een oplossing zie (een betere bougiesleutel bijv.) Heb geen zin in een afgebroken bougie.
Ik had geen andere keus qua kabelsetje. El cheapo bedoel ik mee dat het niet zo long-lasting lijkt, er is niets mis mee voor de komende 10k.
Ik had geen andere keus qua kabelsetje. El cheapo bedoel ik mee dat het niet zo long-lasting lijkt, er is niets mis mee voor de komende 10k.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2011 20:42 #885471
door V300 register
Daarom moet je er ook wat WD40 in laten lopen, gaat het over een paar dagen een stuk makkelijker.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2011 09:43 #885507
door V300 register
Bestel gewoon online die dikke kabels. Krijg je geen spijt van!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2011 12:05 #885524
door V300 register
Welke dikke kabels? Alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen op internet zijn dezelfde soort als die ik nu van Brezan heb.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2011 13:36 #885531
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
De kabels van Brezan vind ik niet zo'n fijne aansluiting op de bougies hebben. Het lijkt alsof de kabelhuls maar heel losjes en kort over de bougie heen schuift.
De originele Volvo-kabels hebben een verdikking aan het uiteinde (zo'n 10 cm lang) en klikken voor je gevoel veel steviger en bestendiger op de bougies.
Plaatjes:
Brezan
Volvo:
De originele Volvo-kabels hebben een verdikking aan het uiteinde (zo'n 10 cm lang) en klikken voor je gevoel veel steviger en bestendiger op de bougies.
Plaatjes:
Brezan
Volvo:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2011 13:45 #885532
door V300 register
Ik kon bij de dealer hier in de buurt dus niet meer origineel Volvo halen.
volvoonderdelen.com/240260/Ontsteking/Bo...-rubber-kap-4st-722/
= praktisch hetzelfde als die ik nu heb.
Ik schuif altijd eerst de aansluiting over de bougie en dan schuif ik de huls eromheen, zo weet je zeker dat ie er goed op zit.
volvoonderdelen.com/240260/Ontsteking/Bo...-rubber-kap-4st-722/
= praktisch hetzelfde als die ik nu heb.
Ik schuif altijd eerst de aansluiting over de bougie en dan schuif ik de huls eromheen, zo weet je zeker dat ie er goed op zit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2011 13:54 #885535
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Jammer!
Hier bij de dealer kunnen ze in het systeem niet zo heel ver meer terug en dus de echt oude onderdeelnummers niet meer opzoeken, maar als ik zelf met een onderdeelnummer kom (met dank aan de old-school onderdelenboeken in het ledenmenu) kunnen ze zo zien of dat nog leverbaar is of niet (en het evt. bestellen), ongeacht hoe oud het nummer al is.
Misschien kun je dat nog eens proberen (in de toekomst voor een volgend onderdeel).
Hier bij de dealer kunnen ze in het systeem niet zo heel ver meer terug en dus de echt oude onderdeelnummers niet meer opzoeken, maar als ik zelf met een onderdeelnummer kom (met dank aan de old-school onderdelenboeken in het ledenmenu) kunnen ze zo zien of dat nog leverbaar is of niet (en het evt. bestellen), ongeacht hoe oud het nummer al is.
Misschien kun je dat nog eens proberen (in de toekomst voor een volgend onderdeel).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2011 13:56 #885536
door V300 register
Ik zie nu pas de plaatjes. Brezan verkoopt dus ook gewoon die met die lange uiteinden. (QH Electronica XC271, 24 euro incl. bobinekabel die past, DIN of SAE). Ik heb even gekeken en het zijn echt exact dezelfde. Ok?, dat is dus degelijk. Prima, maar niet zo degelijk als die dingen die er nu op zitten. Wat een hulsapparaat zit daarop zeg!
Moderators: Mark Smeets