Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
punkazz;183485 schreef : Zo, nu kan ik 'm rustig gaan invoeren...
Aangezien de Duitse t?v "over wordt genomen" bij de RDW, wil ik niet tegen lullige aspecten aanlopen waardoor deze alsnog wordt geweigerd. Wat zijn die kleine afkeurpuntjes die ze snel kunnen controleren. Verlichting (hoe controleer je het lichtbeeld?), ruitensproeier/wissers, wat nog meer...?
Nou, dit is dus toch echt een overbodige vraag. Ik heb nog eens gebeld (over afspraak maken) en het enige wat ze controleren is of de t?v-papieren bij de auto horen die op NL kenteken komt. Dit is echt top!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is zelfs zo met die APK dat de Duitse t?v geldig blijft. Je krijgt g??n nieuw (NLs) keuringsbewijs, maar de t?v blijft geldig als bewijs voor de politie dat de auto gekeurd is. Heel apart en vrijdenkend voor Nederlandse begrippen. Bij aanvraag online hoef je dus ook niet op te geven dat je de auto wilt keuren. Dat bespaart je dus ook nog wat kosten.
De man van het keuringsstation: "om wat voor een auto gaat het?" - Volvo "ooohhh, dat is een goede zaak, wat is het chassisnummer?" - XLB344..."oh das ook nog een oudje, das mooi".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het enige Redblock wat ik vaker soepel dan onregelmatig stationair hoor lopen is de 2.3 LPT. (maar daar zit dan bij 90% weer een irritant piepje in) Alle andere Redblocks vind ik altijd vari?ren van "n?t niet helemaal strak stationair lopen" tot ronduit rommelig lopen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Bodejodel;183517 schreef : Veel plezier morgen!
Het enige Redblock wat ik vaker soepel dan onregelmatig stationair hoor lopen is de 2.3 LPT. (maar daar zit dan bij 90% weer een irritant piepje in) Alle andere Redblocks vind ik altijd vari?ren van "n?t niet helemaal strak stationair lopen" tot ronduit rommelig lopen...
Ja maar die afstelling is ook wel een secuur werkje... en ??n schakel in de keten veranderen = hele keten ontregeld
zo lag de d-riem van mijn 345 eerst een tandje verkeerd, de nieuwe lage r wel goed op en alles was van de afstelling af. Ontsteking aangepast, was het co weer veel te hoog, co aangepast, was het stationair weer niet goed, stationair iets bijgeregeld, is het co weer niet goed etc. zo blijf je aan de gang
Als je je B19E perfect aan het lopen wilt krijgen moet je hem eerst flink onderhoud geven, dan een goed stuk rijden en na een tijdje het hele blok in ??n keer door een prof geheel laten afstellen. Met alleen onderhoud kom je er niet denk ik.
Inmiddels loopt mijn b19 ontzettend lekker, goed ingereden, maar warm stationair blijft ie toch lichtjes schudden. Warme start vraagt ook om een bepaalde "procedure" (startmotor een keer rond laten gaan, teentje gas geven, gas loslaten, weer een dot gas geven en dan loopt 'ie ), maar hij loopt toch wel binnen 2 seconden als je het goed doet. Naar mijn mening krijg je een redblock veel moeilijker (stationair) lopend als een naaimachientje dan een b14 (maarja da's ook maar gebaseerd op 4 auto's).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
maarr,, zowel bij carburateurs als bij LE-jettronic zijn er een hoop mechanische afstellingen die precies goed moeten zijn om alles lekker te laten werken; zie bijv de vraagbaak 80-85, staat aardig wat in over dit onderwerp en ook de meeste van de zaken die afgesteld moeten/kunnen worden. dat tezamen met een complete onderhoudsbeurt en een keer goed afstellen zal een hele hoop gaan schelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
AvdAkker;183528 schreef : maarr,, zowel bij carburateurs als bij LE-jettronic zijn er een hoop mechanische afstellingen die precies goed moeten zijn om alles lekker te laten werken; zie bijv de vraagbaak 80-85, staat aardig wat in over dit onderwerp en ook de meeste van de zaken die afgesteld moeten/kunnen worden. dat tezamen met een complete onderhoudsbeurt en een keer goed afstellen zal een hele hoop gaan schelen.
persoonlijk vind ik de vraagbaak flink tekort schieten voor de B19 (iig wel als je als leek begint met zo'n motor aan het lopen te krijgen)
Op internet staan diverse sites met Volvo Greenbooks, heeeeel veeeeel over de B19, die veel bruikbaarder zijn, ook met veel foto's en meer informatie/afstelwaarden etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Onderhoudsbeurt is pas gedaan, incl. distributieriem. "Alles ist ganz frisch." Misschien kan er nog meer gebeuren, maar dat zoek ik dan wel uit. Afstellen doe ik sowieso dan bij de Volvogarage in Heerde. Daar is m'n pa al klant vanaf begin jaren '80, en er werkt nog altijd een oude monteur, die moet genoeg van die B19E's onder ogen hebben gekregen...
@Joost: heb je wellicht alvast wat handige linkjes over de B19(E)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.