show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '83 van Steven
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 21:02 #889461
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Dat ziet er goed uit!
Begin niet aan de Commandant! Investeer met zo'n mooie auto in een serie goede poetsspullen...
Begin niet aan de Commandant! Investeer met zo'n mooie auto in een serie goede poetsspullen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2011 21:24 #889464
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Hehe, ik ga echt niet de hele auto ermee doen hoor, maar flinke krassen willen nog wel eens een beetje opknappen van de commandant. Heb de liggende delen van de auto al met redelijk goed spul gepolijst en gewaxt, nu de rest dus nog. Overigens heb ik persoonlijk erg goede ervaringen met commandant (zie m'n oude witte), maar goed, ik snap wel dat het een olifantenmiddel is. Gelukkig zijn Volvolakken erg hard. Oja, en volgend jaar krijg hij de Wouter B. behandeling

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 21:37 #889466
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Nu je het zegt, meteen maar even in de electronische agenda gezet voor komend voorjaar.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 22:40 #889472
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Als je hem na de Commandant maar flink in de wax zet...
Ik heb ook goede resultaten geboekt met Commandant, maar dat was maar van beperkte duur. Toen ik goede middelen ging gebruiken bleef de glans veel langer aan.
Ik heb ook goede resultaten geboekt met Commandant, maar dat was maar van beperkte duur. Toen ik goede middelen ging gebruiken bleef de glans veel langer aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2011 22:45 #889474
door V300 register
Ik wax altijd na het cleanen/polijsten. Ik heb die commandant alleen voor hele agressieve behandelingen, 't is ook niet de mildste vorm zeg maar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2011 15:24 #889747
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2011 18:25 #889761
door V300 register
ziet er op de foto's prima uit! het is altijd leuk om van dat soort kleine dingen mooi te spuiten:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2011 20:18 #889765
door V300 register
Met het opdrogen wordt het wel beter moet ik zeggen. Er is inmiddels wel meer stof op gekomen,... oftewel ik moet m'n huisje weer eens gaan stofzuigen en schoonmaken 
De blanke lak is een beetje in de holtes gedropen, maar dat zie je toch nauwelijks en dat droogt doorzichtig op, dus misschien straks met nat schuren/goed polijsten nog beter resultaat. E?n klein stukje van de rand heeft waarschijnlijk tegen het karton (waar ik de dop in had geklemd als houder) aangezeten, dus daar zit ook een raar plekje. Ach, ik ben niet ontevreden. De verfbus had ik trouwens meegekregen van de vorige eigenaar.

De blanke lak is een beetje in de holtes gedropen, maar dat zie je toch nauwelijks en dat droogt doorzichtig op, dus misschien straks met nat schuren/goed polijsten nog beter resultaat. E?n klein stukje van de rand heeft waarschijnlijk tegen het karton (waar ik de dop in had geklemd als houder) aangezeten, dus daar zit ook een raar plekje. Ach, ik ben niet ontevreden. De verfbus had ik trouwens meegekregen van de vorige eigenaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2011 20:56 #889767
door V300 register
die stofjes zaten er waarschijnlijk al eerder in, maar je ziet ze pas als de blanke lak dunner wordt tijdens het drogen.
een tip om de lak stofvrij te houden n? het spuiten is om je "werkstuk" in de oven te doen. Een oven is van binnen iets vettig (of vervang 'iets' door 'behoorlijk' of 'ontzettend' :+), en daardoor zweeft er bijna geen stof in rond als ie al een tijdje uit staat.
een tip om de lak stofvrij te houden n? het spuiten is om je "werkstuk" in de oven te doen. Een oven is van binnen iets vettig (of vervang 'iets' door 'behoorlijk' of 'ontzettend' :+), en daardoor zweeft er bijna geen stof in rond als ie al een tijdje uit staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2011 21:35 #889776
door V300 register
oe, goeie tip!
Moderators: Mark Smeets