show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1986

  • Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2017 11:07 #967971 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 340 1986
Idd grote Bahco, of grote moordenaar tang. Werkt prima, gewoon steeksleuteltje 11 is veel te fragiel, en de raakvakken zijn dan wel erg klein.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2017 19:30 #971435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986

volvofiel;245891 schreef : Een goede Bahco kan helpen; die hebben een langere arm


Die was de investering waard. Beide stuurhoezen vervangen, dus klaar voor de herkeuring :)

Nog op de todo-lijst staat de aanjager weer werkend maken. Wat me ook opviel was het rempedaal: bij motor uit was hij gewoon keihard om in te drukken. Bij draaiende motor voelt het haast als pompen, en maakt het pedaal (daar lijkt het geluid vandaan te komen) ook een sissend pomp-geluid. Klinkt dit bekend? Het is me nooit opgevallen, maar ik had een keer de muziek uit :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2017 20:02 #971436 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1986
Klinkt als een gare rembekrachtiger. Die moet het vacuüm een tijdje vasthouden en dat lijkt de jouwe niet te doen. Als mijn 360 een week of 2 gestaan heeft, kan ik nog zeker 3 keer remmen met bekrachtiging voor het vacuüm "op" is. Dat moet ook, want als tijdens het rijden je motor uitvalt moet je veilig kunnen stoppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2019 21:45 #982599 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Pfoe, de apk staat weer voor de deur, en na een tijdje stilstaan in de winter slaat hij nu niet meer aan. Gelukkig had ik nog een set voor de ontsteking liggen, maar verdikkeme, verkeerde rotor. Morgen maar een passende halen. En als dat het niet is, waarschijnlijk de benzine aanvoer. Hoe zou ik daarvoor het beste de werking kunnen testen?


Nog een leuke: als ik mijn verlichting aandoe, springen ook de richtingaanwijzer lichten, achterruit verwarming en mistlicht lampjes aan. Daar gaat dus ook iets mis :wtf2:


Daarna staan nog nieuwe koelslangen op de planning, en de remschijven en handremkabels worden vervangen. En dan kan ie er technisch weer een jaartje (twee zelfs) tegenaan :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2019 08:36 #982607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
FF bougiekabel los op de motor leggen en dan starten. Geen vonk? Dan verder zoeken naar ontstekingsdelen. Wel vonk? Dan een keer starten met remmenreiniger direct in de carburateur. Ik heb zo'n vermoeden dat het membraan van de benzinepomp wat taai is geworden. Na een tijdje stil staan krijg je net niet genoeg benzine, maar met remmenreiniger krijg je de motor weer aan het lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2019 15:06 #982609 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
De remmenreiniger heeft geholpen, hij sloeg weer aan yeehaa!
Hij loopt nog niet super, dus volgende keer ook even de carburateur nalopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2019 15:12 #982775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Nou motorisch is hij weer in orde. Maar nu een elektraprobleem. Zodra ik de verlichting aan zet gaan de dashboard lampjes voor beide knipperlichten, mistlampen en achterruit verwarming aan, en werken de knipperlichten ook niet meer.. Iemand tips hoe ik zo'n storing kan opsporen?


Edit: Ik zie dat er meer zijn met dit probleem: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11388


Toch maar even het forum beter doorzoeken :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2019 15:19 #983034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Bericht terug van de garage: er moet heel wat gedaan worden voor de APK. Van wat ik zo heb onthouden lekt de rembekrachtiging, knipperlicht relais werkt niet, kachelweerstand werkt niet, laswerk aan linker dorpel op meerdere plekken, remschijf verroest, lagers moeten vervangen (zei niet welke) en het subframe is aan het rotten.


Ik heb momenteel echt geen geld om dit allemaal te bekostigen, dus het is denk ik meer de vraag waar hij nu heen afgevoerd moet dan of ik ken kan (laten) repareren :sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-09-2019 16:47 #983035 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986
Balen Marcel...


Er zijn via de clubleden vast wel mogelijkheden voor wat betreft onderdelen en lassen, het nare aan de A.P.K. is alleen dat je een heel beperkt tijdsbestek hebt om dat allemaal te regelen, en geschorst mag de auto alleen op een ambulance o.i.d vervoert worden.


Ja of..of je haalt de 340 compleet uit elkaar voor de onderdelen, dan hebben anderen er nog wat aan en je verdient er zodoende tenminste nog wat op.


Subframe aan het rotten vind ik overigens wel wat vaag, kan de garage dat niet wat nader specificeren?


In ieder geval succes met welke keuze je hierin ook maakt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2019 16:55 #983036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Zo lang hij de auto nog niet aangemeld heeft als 'afkeur' en je nog een resterend aantal dagen/weken hebt, zou ik ook een andere garage proberen.

Ik heb onlangs laswerk laten verrichten bij een Mitsubishi garage, aangezien daar een goeie lasser werkt die mij werd aangeraden. Heb er na overleg gelijk een APK-beurt bij laten uitvoeren, ondanks dat er wat afkeurpunten waren, ben ik er echt zeer correct geholpen.

Wat ik ermee wil zeggen dat het soms niet verkeerd is om eens bij een andere garage te laten keuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD