show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 1986
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2013 13:50 #940085
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Na de sleuteldag laatst is de koppeling afgesteld, en de carburateur schoongemaakt/nieuwe pakking/opnieuw afgesteld, nu rest alleen nog een emvk revisiesetje bestellen, aangezien hij niet terugschakeld.
Maar, na de volgende rit begon hetzelfde probleem weer, afslaan bij een te laag toerental. Ik heb het stationair dus iets omhoog geschroefd, maar het mag niet baten. Stationair loopt hij nu in een soort golf, even omhoog, dan weer omlaag, tot hij een keer uitvalt bij een dalpunt. Dit is bij warme motor.
De stationairsproeier krijgt gewoon spanning, de carb is net opgepimpt. Is dit puur stationair/CO schroef afstelwerk, of kan er meer aan de hand zijn?
Maar, na de volgende rit begon hetzelfde probleem weer, afslaan bij een te laag toerental. Ik heb het stationair dus iets omhoog geschroefd, maar het mag niet baten. Stationair loopt hij nu in een soort golf, even omhoog, dan weer omlaag, tot hij een keer uitvalt bij een dalpunt. Dit is bij warme motor.
De stationairsproeier krijgt gewoon spanning, de carb is net opgepimpt. Is dit puur stationair/CO schroef afstelwerk, of kan er meer aan de hand zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2013 13:53 #940086
door V300 register
Vacuumlek. Voet carb krom, of ergens een slangetje gescheurd. Doe de remmenreinigertest.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
28-11-2013 17:26 #940088
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986
Voor wat het waard is; wat J-L zegt is ook het eerste wat in me opkwam toen ik jouw bericht las.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2013 21:40 #940103
door V300 register
yep. zou me niks verbazen als het weer aan die carburateur ligt.. we hebben hem op de sleuteldag redelijk opgelapt zodat je weer kon rijden, maar voor de goede gang van zaken moet ie alsnog een keer ?cht grondig nagekeken worden. Beste zou zijn om er een revisiekit van BCCP in te steken en dan gelijk de vlotterhoogte/ chokebediening / etc volgens de boekjes af te stellen. Dat zijn helaas dingen waar op een sleuteldag te weinig tijd voor is.
edit ultrasoon reiniging zou ook geen verkeerd idee zijn, denk ik. De binnenkant had aardig wat aanslag
edit ultrasoon reiniging zou ook geen verkeerd idee zijn, denk ik. De binnenkant had aardig wat aanslag
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2014 13:30 #942628
door V300 register
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-02-2014 13:49 #942630
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1986
haha de hele rambam bij mekaar
wat ben je met de tellerbak van plan?
wat ben je met de tellerbak van plan?
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
26-02-2014 14:14 #942631
door Wouter Borsje
Kijk eens aan, dat ziet er goed uit Marcel, veel plezier met reviseren!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2014 14:46 #942632
door V300 register
Dank
De dagteller werkt niet meer, ik heb hier al eens eerder aan geprutst, en heb toen een tandwieltje teruggeduwd. Hij deed het een rit en toen niet meer. Dus nu wil ik het definitief fixen
De dagteller werkt niet meer, ik heb hier al eens eerder aan geprutst, en heb toen een tandwieltje teruggeduwd. Hij deed het een rit en toen niet meer. Dus nu wil ik het definitief fixen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-04-2014 13:37 #946949
door V300 register
Ik heb net even geprobeerd de carb af te stellen, het toerental hoog gezet om hem warm te laten lopen, maar vervolgens gebeurt precies hetzelfde weer: Het toerental neemt schokkerig langzaam af, tot hij sputterend tot stilstand komt. Dit keer met de pannekoek eraf, en een filmpje gemaakt:
[youtube]Rwp39gEq5EM[/youtube]
Er komt witte rook uit de 1e trap, en de 2e staat vol benzine, aan het eind van het filmpje is ook een witte walm te zien die hij uitpuft. Tijdens het draaien klinkt er ook een soort slurp/zuiggeluid, wat niet goed is opgenomen.
Maar iets zei me dat dit niet is zoals het hoort.. iemand idee?n? :hmmz2:
[youtube]Rwp39gEq5EM[/youtube]
Er komt witte rook uit de 1e trap, en de 2e staat vol benzine, aan het eind van het filmpje is ook een witte walm te zien die hij uitpuft. Tijdens het draaien klinkt er ook een soort slurp/zuiggeluid, wat niet goed is opgenomen.
Maar iets zei me dat dit niet is zoals het hoort.. iemand idee?n? :hmmz2:
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
23-04-2014 13:47 #946950
door Wouter Borsje
Mjah, iets zegt me aan de hand van wat jij beschrijft en wat er in het filmpje te zien is dat de vlotter niet goed staat afgesteld
(vlotterdeksel ondersteboven en dan 7mm meten inclusief pakking)
De aanzuiggeluiden zijn niet vreemd voor zover ik kan beoordelen, normaal gesproken hoor je dat niet omdat de pannenkoek met luchtfilter dit dempt, het is hooguit nu wat typischer omdat de motor hokkend en stotend loopt.
(vlotterdeksel ondersteboven en dan 7mm meten inclusief pakking)
De aanzuiggeluiden zijn niet vreemd voor zover ik kan beoordelen, normaal gesproken hoor je dat niet omdat de pannenkoek met luchtfilter dit dempt, het is hooguit nu wat typischer omdat de motor hokkend en stotend loopt.
Moderators: Mark Smeets