show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1986

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2011 20:58 #890882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Volgens mij kan je hem het beste tot 1,5 bijstellen, dan staat ie maximaal en kan je weer even vooruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2011 10:32 #890898 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986

Vermilion;187313 schreef : Met dank aan Wouter voor de how-to :y:


Dank je Marcel, mooi dat het gelukt is en ook leuk om te zien dat je de boterhamzakjes tip net als ik gebruikt.

Vermilion;187313 schreef : Bij het loshalen van de luchtfilterbehuizing viel me op dat de aansluiting van carterontluchting naar deze behuizing gescheurd was, heeft dit invloed op het lopen van de motor?


Als de scheur/lek zich bevind waar jij het vermeld zal dat voor zover mijn kennis reikt geen invloed op de motorloop hebben daar het lek zich dan aan de 'goede' kant van de restrictie bevind.

Wat betreft de CVT; had je die 0,8 aan beidde kanten?
Er mag wel enig verschil zitten tussen de linker en rechter secundaire poelies maar als je links 0,8 hebt en rechts bijvoorbeeld 0,0 bekruipt mij het gevoel dat dit niet echt gezond is voor de CVT daar hij dan wat uit balans raakt.

De vettigheid op de bakken duid op wat zweten wat in het geval van de secundaire bak vaak gebeurt op de keerringen (net v??r de homokineten) en ook tussen de twee bakhelften wil het wel eens wat gaan zweten, dat heeft ook te maken met de constructie van de CVT ( de helften worden onder de interne krachten in de bak als het ware uit elkaar gedrukt)

Tot het moment dat je wat aan het zweten wil gaan doen is het in ieder geval raadzaam om periodiek het oliepeil in de beidde bakken te controleren en evt bij te vullen

(transmissie olie 80W90)

Mocht je ca 0,8 mm aan beidde kanten hebben kun je in ieder geval weer even vooruit (of achteruit), de bak controleren en schijfafstand afstellen vind je misschien ook wel een mooie klus voor een eerst volgende sleuteldag?
Ik help je er dan graag mee (er even vanuitgaande dat ik er dan ook bij kan zijn), en er zijn binnen de club nog een paar andere leden (en natuurlijk onze TC goeroe's) die weten hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2011 17:24 #890921 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Danku, daar kan ik wat mee :) ik had maar een kant van de schijven gemeten, geen idee dat allebei moesten :p gelukkig staat de auto nog op de steunen. De ontluchting slang die gescheurd is is het slangetje dat aan de pannekoek vastzit, en het uiteinde dat over de 'T' uit het carterdeksel schuift, is gescheurd. Sowieso wil ik de koppeling checken op een voglende sleuteldag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2011 00:09 #890951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
0,8 beide zijden = niks aan doen verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 14:40 #891180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Ene kant is dus 0.8, de andere kant is 0.3mm Dit moet dus afgesteld worden zoals in de how to? Wordt dit verschil dan opgeheven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 22:54 #891233 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Ik ga maar even uit van wel en ga morgen de afstand bijstellen. de 15e gaat hij voor de apk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2011 23:04 #891234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
nee, onderling verschil is alleen op te lossen door vervanging van de riemen.

0,5 is wel vrij veel overigens, maar niet dramatisch. zorg in ieder geval dat je de grootste speling niet boven de 1,5 tot maximaal 2 mm zet, en dat de kleinste speling in ieder geval groter is dan 0,5 mm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 11:11 #891262 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1986
Probeer in ieder geval de moeren van de ophanging van de secundair goed los te maken en het glijvlak in te smeren. En na iedere keer opdraaien van de stelmoer flink de riemen rond laten gaan.
Als je nog een groot verschil hebt zou je eigenlijk riemen moeten vervangen. In de marge (dit vinden Wouter en Anjo niet leuk....:) ) zou je de bewegingsruimte van het totaal nog kunnen gebruiken om wat met de toleratie te doen.
Meet in ieder geval na het vastzetten nogmaals een paar keer na rondraaien van de riemen.
Maak eventueel je schijven schoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2011 13:55 #891280 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986
Ow ja dat is inderdaad wel een goede tip, even wat aceton gebruiken op een schone doek om de schijven mee te reinigen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2011 12:21 #891390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Notitie voor de volgende keer: handrem eraf halen als ik de riemen rond ga draaien.. Door de lamme armen daarna heb ik alleen gemeten dat de ene boven de 0,5 en de ander onder de 1,5 zit, lijkt me prima. Misschien nog eens herhalen op een sleuteldag ofzo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD