Volvo 340 1986
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Vermilion;187313 schreef : Met dank aan Wouter voor de how-to :y:
Dank je Marcel, mooi dat het gelukt is en ook leuk om te zien dat je de boterhamzakjes tip net als ik gebruikt.
Vermilion;187313 schreef : Bij het loshalen van de luchtfilterbehuizing viel me op dat de aansluiting van carterontluchting naar deze behuizing gescheurd was, heeft dit invloed op het lopen van de motor?
Als de scheur/lek zich bevind waar jij het vermeld zal dat voor zover mijn kennis reikt geen invloed op de motorloop hebben daar het lek zich dan aan de 'goede' kant van de restrictie bevind.
Wat betreft de CVT; had je die 0,8 aan beidde kanten?
Er mag wel enig verschil zitten tussen de linker en rechter secundaire poelies maar als je links 0,8 hebt en rechts bijvoorbeeld 0,0 bekruipt mij het gevoel dat dit niet echt gezond is voor de CVT daar hij dan wat uit balans raakt.
De vettigheid op de bakken duid op wat zweten wat in het geval van de secundaire bak vaak gebeurt op de keerringen (net v??r de homokineten) en ook tussen de twee bakhelften wil het wel eens wat gaan zweten, dat heeft ook te maken met de constructie van de CVT ( de helften worden onder de interne krachten in de bak als het ware uit elkaar gedrukt)
Tot het moment dat je wat aan het zweten wil gaan doen is het in ieder geval raadzaam om periodiek het oliepeil in de beidde bakken te controleren en evt bij te vullen
(transmissie olie 80W90)
Mocht je ca 0,8 mm aan beidde kanten hebben kun je in ieder geval weer even vooruit (of achteruit), de bak controleren en schijfafstand afstellen vind je misschien ook wel een mooie klus voor een eerst volgende sleuteldag?
Ik help je er dan graag mee (er even vanuitgaande dat ik er dan ook bij kan zijn), en er zijn binnen de club nog een paar andere leden (en natuurlijk onze TC goeroe's) die weten hoe dat allemaal in z'n werk gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
0,5 is wel vrij veel overigens, maar niet dramatisch. zorg in ieder geval dat je de grootste speling niet boven de 1,5 tot maximaal 2 mm zet, en dat de kleinste speling in ieder geval groter is dan 0,5 mm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Als je nog een groot verschil hebt zou je eigenlijk riemen moeten vervangen. In de marge (dit vinden Wouter en Anjo niet leuk.... ) zou je de bewegingsruimte van het totaal nog kunnen gebruiken om wat met de toleratie te doen.
Meet in ieder geval na het vastzetten nogmaals een paar keer na rondraaien van de riemen.
Maak eventueel je schijven schoon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.