show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1986

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2014 15:06 #946951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Doen wel alle cilinders mee?
Ik herinner me een soortgelijk geval bij mijzelf, waarbij ik per ongeluk 2 bougiekabels verwisselt had.
Het zou misschien maar toevallig zijn, maar eenvoudig te checken is het sowieso. Zitten de bougiekabels goed? En vonken alle bougies?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 17:24 #946989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986

Vermilion;228121 schreef : de 2e staat vol benzine (...) iemand idee?n? :hmmz2:


je vlotterkamer loopt over. mogelijke oorzaken:

- afstelling vlotterhoogte totaal verkeerd
- vlotter en/of naaldafsluiter lek
- veel te hoge brandstofdruk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2014 12:24 #947020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986

Wouter;228164 schreef : je vlotterkamer loopt over. mogelijke oorzaken:

- afstelling vlotterhoogte totaal verkeerd
- vlotter en/of naaldafsluiter lek
- veel te hoge brandstofdruk


Ik heb het vlotterdeksel losgehaald, en zowaar, totaal verkeerd. Hij staat nu op de 7mm afgesteld. (zie voor en na foto's)

Motor aangeslingerd, warm laten lopen en gas los. Nog steeds hetzelfde probleem. Bij gas inhouden blijft hij lopen, bij stationair loopt het toerental af tot hij schokkend tot stilstand komt. Beide trappen staat dan een bodempje benzine in.

De vlotterhoogte is nu goed afgesteld, ik heb van te voren de vlotter die er nu inzit getest op lek zijn; dat is hij niet, en de naald komt uit het revisiesetje. Dit zou dus een te hoge brandstofdruk betekenen? Hoe kan ik dit checken?


Co2schroef staat trouwens ongeveer anderhalf slag open voor afstellen, stationair boven wat nodig is.



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2014 20:30 #947038 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
even controleren of de vlotterkraan wel goed afsluit als je de vlotter omhoog beweegt; evt een slangetje aan de benzine aansluiting koppelen en hard in blazen.

is de vlotternaald en de zitting beide vervangen (dus hoort de set bij elkaar?)??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2014 17:52 #947075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Ik heb vanmiddag het deksel eraf gehaald en lekker geblazen, ondervonden hoe benzine in je oog voelt, en ontdekt dat de naald prima afsluit, maar dat de zitting los zat (los getrild, niet goed aangedraaid, watdanook) Dus die aangedraaid, motor warm laten lopen en afstellen, en yay hij verzuipt zichzelf niet meer :)
Op gevoel afgesteld, de toeren gaan nog iets omlaag als ik de rem intrap, maar vandeweek gaat hij voor de APK, dus dan kunnen ze hem daar wel even goed zetten.

Ik heb hem gelijk een snelle poetsbeurt gegeven, ik moest bijna kleur: groen op het kentekenbewijs zetten. Bedankt voor de hulp :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2014 11:37 #947287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
benzine in je oog. onvergetelijk leermoment. Orale inname van remvloeistof is er daar ook een van trouwens :+

Mooi dat het inderdaad iets logisch was zoals een losgelopen zitting vd vlotternaald. En opgelost dus! :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2015 17:09 #957326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Kuchkuch, weer een jaar verder en weer een APK gehad. Een afkeurpunt: benzineslang lekt. En jawel, een van die twee doorzichtige aan de onderkant, dus die moeten helemaal vervangen.. Maar mijn onderdelen shop kon hier niet aan komen, weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?

Een is 5mm, de ander 6mm als ik het goed heb, de buiten diameter.

Ik kan vooral 5x8 slangen vinden, of bijvoorbeeld deze weet iemand misschien de precieze maten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2015 18:06 #957340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Paniek om niets, gelukkig :+ het bleek de dikkere slang bij de benzinepomp te zijn die flink lekte, en doorstroomde naar beneden. Weer een jaar apk dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2015 09:33 #957349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Heb ik laatst ook gehad. Ineens gigantische benzinelucht in de file, terwijl ik alleen op lpg rij. Was nog zo'n stoffen slangetje.

Weet je zeker dat het geen 2 jaar apk is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2015 10:41 #957351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Wagen is uit 1986, pas als je wagen 30 jaar oud is hoef je hem maar eens per twee jaar te laten keuren.

Link naar een tabel van het RDW

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD