show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2013 21:35 #923280 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Klopt Anjo.Het is ook maar even dus niet echt vervelend.Zoals ik al zei,als ie eenmaal warm is loopt ie netjes en heb ik nergens last van.

Oplossingen komen vaak uit toevallige ingevingen dus vandaar dat "iemand suggesties"Overigens deed ie het ook al met de originele LMM en de 850 injectoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2013 22:02 #923284 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Had jij er een WUR in zitten of haal ik 2 mods door elkaar?



want die krengen zijn echt naar om goed te krijgen als ze eenmaal versleten zijn. en het past heel goed bij je symptoom: je motor loopt de eerste paar minuten veel en veel te arm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2013 22:17 #923286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
die is van n K-jet denk ik ........en ik heb geen K-jet

De motor loopt te rijk..niet te arm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 09:48 #923301 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

Bart Manders;211068 schreef : die is van n K-jet denk ik ........en ik heb geen K-jet

De motor loopt te rijk..niet te arm


ah, sorry. ik heb een volvo-turbo-project in m'n hoofd met een stukje k-jet in mijn hoofd. ik kon het al niet terugvinden in je topic, maar wou het toch effe vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 20:52 #923435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Bart, jou auto is herkeurd met dit blok er in toch? is dit alleen een formele zaak of wordt er ook echt daadwerkelijk 'gekeurd'? op internet staan verschillende verhalen en ervaringen? Zou een bv. 130kw motor zonder problemen goedgekeurd worden als deze in een 360 hangt?

Ik ben wel van plan de remmen en ophanging aan te passen alvorens zo'n keuring te ondergaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 22:05 #923440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De keuring bestaat uit 2 delen,een administratieve en een technische keuring. In het administratieve gedeelte wordt gechecked of de motor toegelaten is in Nederland. Ook word er nagegaan of er een diefstal melding is voor de betreffende motor.
Bij de technische keuring wordt gekeken of het allemaal deugdelijk ingebouwd is(geen houtjes-touwtjes werk). Ze waren redelijk op de hoogte met de 360 want ze begonnen meteen over de motorsteun aan de rechterkant. Daar wordt vaak als oplossing gekozen om n andere steun te maken en als ze erg zeikerig zijn moet je dan aan kunnen tonen dat de steun sterk genoeg is. Ik heb gewoon de originele motorsteunen van de 360 gebruikt. Verder hebben ze de modificatie van zowel het remsysteem en de draagarmen aan de vooras meegenomen in de keuring. Ze kunnen eventueel nog n CO meeting doen,in mijn geval is ie alleen opnieuw gewogen. De B21ET heeft standaard 114 kw en dat blijft mooi binnen de 40% regel. Hoe dat zit met 130 kw (B204 of zoiets?) durf ik niet te zeggen. Ik heb wel gemerkt dat t helpt als je de papierwinkel netjes in orde hebt en het geheel er netjes verzorgd en afgewerkt uit ziet.

Voor de kosten hoef je t niet te laten.?53,- zijn peanuts bij zo'n(of soortgelijke)ombouw maar dan kun je dr ook nooit geen gezeik mee krijgen! En als ik zeg peanuts dan bedoel ik dat ook echt zo. Maar vraagt t maar eens aan iemand die zo'n project ook daadwerkelijk voltooid heeft. Het kost stiekem n bult geld ook al kun je veel zelf en blijf je net zo lang zoeken naar het onderdeel dat wel n goeie prijs heeft. De fabeltjes dat allemaal met 'n paar honderd euri klaar is die moet je vlug vergeten. Of ik spijt heb dat ik er aan begonnen ben..... NEE,absoluut niet. Ik geniet met volle teugen van zowel het bouwen als van het rijden met de auto. Vooral dat laatste is n kroon op het werk. Het probleem is alleen dit,Anjo heeft t ooit eens heel treffend uitgedrukt in een artikel in "Volvoice"........een projectauto is NOOIT klaar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 22:29 #923442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Mm ik dacht dat ze van die 40% regel af waren gestapt.. Dan gaat een engelse 230et (136 kw 185pk op papier) misschien wel voor problemen zorgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 22:42 #923445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dr is ook nog iets met bouwjaar. Is de auto van voor n bepaalde datum dan gelden weer andere regels als die 40% norm maar eerlijk is eerlijk daar weet ik het fijne ook niet van. Het kan ook zo maar zijn dat mijn auto('87)helmaal niet onder die 40% norm valt ! Zoals je zelf al zegt,daar zijn verschillende lezingen over.

Hm 230 ET..........lekker hoor! Maar dan is een upgrade van het remsysteem idd wel zeer wenselijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2013 15:47 #923658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik heb vanmorgen het koudstartventiel afgekoppeld...Starten gaat nu een heel stuk beter!Ik heb met Martijn Bijlsma nog zitten brainstormen of het mogelijk is om te om de openingstyd van dit ventiel aan te passen.Wordt vervolgd zullen we maar zeggen........

Omdat ik vanmorgen even in Landgraaf en Brunssum moest zijn,ben ik via Duitsland terug gekomen....leuke gelegenheid om de nieuwe nokkenas eens echt te laten bewijzen wat ie waard is ennnnnnnn................ ffff het stof uit de uitlaat te blazen.......

[youtube]iLrEhEfukIc[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2013 16:18 #923659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
ohhh wat een zalig filmpje! "trek 'm ff door tot de 200 hoor!" haha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD