show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2013 14:47 #922585
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Is niet waarschijnlijk want dan hadden ze m ook weer moeten harden en dat is niet gedaan.Als je de basiscirkel van de nokkenas kleiner maakt wordt de nok dus automatisch groter.Je stelt de klepsteling nml af op de basiscirkel.De nokken hebben nu wel een iets anders,scherper profiel.De klephoedjes zitten erbij omdat je anders idioot dikke stelplaatjes moet gaan gebruiken om de kleppen gesteld te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-01-2013 16:56 #922588
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Owja logisch natuurlijk, in plaats van de nokken groter te maken wordt de as kleiner gemaakt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2013 15:46 #922708
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Zo,de goeie plaatjes zitten er in.
Ook maar meteen een setje nieuwe bougie's dr in gezet......
Platina bougie's......
Deze zijn heel anders dan de standaard bougies.Ze hebben de electrode dieper in de schacht liggen dan normaal.Ook zijn ze een paar stappen kouder dan de standaard bougies.Een mooie combinatie om detonatie tegen te gaan.(L nieuw,R oud).
Ik ben net fffff een stuk gaan rijden en wat meteen al opviel is dat de motor zich veel soepeler laat rijden vanaf zo'n 1900 toeren begint t fluitconcert.Dat was voorheen boven de 4500 t/m toch wel ver over.Nu gaat ie vrolijk fluitend tot tegen t rode gebied aan en dan voelt ie nog steeds niet aan alsof ie dr mee op wil houden........:y:
Conclusie.....een nuttige upgrade..
Ook maar meteen een setje nieuwe bougie's dr in gezet......
Platina bougie's......
Deze zijn heel anders dan de standaard bougies.Ze hebben de electrode dieper in de schacht liggen dan normaal.Ook zijn ze een paar stappen kouder dan de standaard bougies.Een mooie combinatie om detonatie tegen te gaan.(L nieuw,R oud).
Ik ben net fffff een stuk gaan rijden en wat meteen al opviel is dat de motor zich veel soepeler laat rijden vanaf zo'n 1900 toeren begint t fluitconcert.Dat was voorheen boven de 4500 t/m toch wel ver over.Nu gaat ie vrolijk fluitend tot tegen t rode gebied aan en dan voelt ie nog steeds niet aan alsof ie dr mee op wil houden........:y:
Conclusie.....een nuttige upgrade..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2013 16:41 #922710
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dit klinkt als een geslaagde missie! Misschien weer eens een filmpje maken? Helaas waren er bij ons niet meer (voor jou) bruikbare maten (klep-stelplaatjes) aanwezig.
Misschien binnenkort maar weer eens meerijden, dat word nu wel eens tijd na de eerste testrit van ruim een half jaar geleden;)
Groetjes, Fabian
Misschien binnenkort maar weer eens meerijden, dat word nu wel eens tijd na de eerste testrit van ruim een half jaar geleden;)
Groetjes, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-01-2013 17:27 #922931
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Spitting flames..................
No comment :photo::w00t:
[youtube]x1Vfn4criZo[/youtube]
No comment :photo::w00t:
[youtube]x1Vfn4criZo[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-02-2013 16:38 #923192
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Bart was vandaag even komen buurten. Weer eens meegereden met de 360 turbo. De 360 accelereert erg goed moet ik zeggen!:y: De nieuwe nokkenas is een goede vervanging voor de voormalige t-nokkenas. Vrijwel in elk toerengebied trekt de auto nu hard door, en is de pret niet afgelopen bij 4500 rpm, wat eerst bij de t-nokkenas het geval was.
Samen met z'n drie?n, wederom met een grijns in de auto, die zowat niet de auto past!
Toch blijft dat wel erg leuk, wielspin in z'n drie trekken bij 90-100 kmh :y: En dat met redelijk brede banden.
Groetjes, Fabian
Samen met z'n drie?n, wederom met een grijns in de auto, die zowat niet de auto past!
Toch blijft dat wel erg leuk, wielspin in z'n drie trekken bij 90-100 kmh :y: En dat met redelijk brede banden.
Groetjes, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-02-2013 19:55 #923258
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik heb gisteren eens op mn gemak wat getoert en gespeeld.Wat als eerste opvalt is dat het vermogen eerder komt en niet hoger in de toeren afsterft zoals met de "T"nokkenas.Maar wat eigenlijk nog veel prettiger is,is dat de auto zich nu over het hele toerengebied veel prettiger laat rijden.Gewoon rustig met het verkeer binnen de bebouwde kom meehobbelen gaat nu veel prettiger dan voorheen en met voorheen bedoel ik ook nog met de B200 in het vooronder.De auto heeft nu meer dan voorheen 2 gezichten.Het ene gezicht is dat van een gemoedelijke oude gezinssedan die het allemaal wel goed vindt.Het andere gezicht is dat van een venijnige hardloper die dat hardlopen ook heel graag doet.En het mooie is dat ik zelf kan bepalen welk gezicht ie heeft.Doordat t vermogen zich nu eerder en vloeiender opbouwt is het veel makkelijker te doseren als voorheen.Natuurlijk is het best interessant om te kunnen zeggen tot 2500 t/m doet ie nix en daarboven breekt de pleurus uit maar ik vind het karakter van de motor zo veel prettiger.Per slot van rekening is een auto die "dagelijks" gebruikt moet kunnen worden EN heel moet blijven.Het enige wat ik nog zou moeten oplossen is het feit dat ie als, ie koud is,heel beroerd loopt de eerste paar minuten is het echt behelpen.Als ie eenmaal warm is loopt ie heel mooi .Iemand suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-02-2013 20:11 #923261
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Iets met de koude start injector wellicht? ik heb me daar nooit erg in verdiept, dus geen idee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-02-2013 20:46 #923271
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
het lijkt er meer op dat ie veels te rijk loopt als ie koud is..... misschien dat ding eens afkoppelen...kijken wat er dan gebeurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-02-2013 21:11 #923276
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
die injector staat vanaf de 1e x cranken 7sec open (mits de kvs onder temperatuur x is) en dan gaat ie weer dicht.
over het slecht koud lopen, je hebt nu al zoveel dingen veranderd waaronder het monteren van onderdelen die voor andere auto's bedoeld zijn dat er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen is.
over het slecht koud lopen, je hebt nu al zoveel dingen veranderd waaronder het monteren van onderdelen die voor andere auto's bedoeld zijn dat er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets