show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 21:31 #832188 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
zo, lekker middagje beunen na 't werk gehad vandaag

"vluchtende cvt"


oud


vs "nieuw"


ff eronder prakken:


en hij hangt


inclusief vervangend homokineetje, want een van de 2 oude (de ashoesjes weliswaar) was niet zo best meer..


en ja, nadat alles weer vast zat maar even uitproberen, helemaal geen verbetering:o h?t grote voordeel is dat deze bak geen olie lekt verder heb ik het eigenlijk zo ongeveer voor de kat z'n kut gedaan. ik had een tijdje terug al gekeken of de schakelstang speling had, onder de pook was de tule nagenoeg nieuw en geen speling. toen ik achter voelde zat er aardig wat speling op het mechanisme

ik had natuurlijk even verder moeten voelen om de beweging van gaffel van schakelstang tov gaffel versnellingsbak te vergelijken; maar, er stond een koud biertje te wachten en dan ga je prioriteiten stellen enzo:humor:

ik toverde de schakelstang even onder de auto vandaan en moest toch wel lachen om m'n blunder,


ook was ik het geklooi met dat somme clipje aan de voorkant van de schakelstang helemaal beu dus heb een nieuw gaffel op de stang gemonteerd wat van een veel mooier mechanisme is voorzien


en voor de originele tule een vervanger gedraaid uit Delrin, m6 3d ringetje erbovenop als spacer met de gaffel en hij werkt perfect


morgen na 't werk even monteren want het word nu al snel donker en ik ben het nu wel even zat om op m'n rug onder dat ding te liggen:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-05-2010 21:47 #832194 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Valt me toch van je tegen dat je dat niet meteen doorhad Anjo....:+

Mooie oplossing ook zo voor de schakelstang, mag ik nu de conclusie trekken dat je op dit moment twee goede CVT's hebt?

Ziet er ook goed uit die ruil CVT, mooi gepoetst (wie riepen hier nu allemaal dat ik mijn CVT ook nog wel eens zou gaan poetsen, zie hier de man die het ook werkelijk doet :woei:...;) )

Kun je nu tenminste weer de bak in D zetten en ook zeker weten dat hij daar dan ook echt in staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 21:52 #832200 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
uh, de ophanging is gepoedercoat:D (what else:+) de rest van de bak is in ongeveer een kwartier tijd een beetje schoongekwast met diesel

dit ding stond afgelopen VKB nog op de V3C stand trouwens:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-05-2010 21:58 #832206 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Aaaaahhh was dat die CVT, juustem.

Diesel....je brengt me op idee?n aangezien ik zeer waarschijnlijk aankomende donderdag onder de auto lig i.v.m. de benzine slangen en tank.

Wat word nu de volgende stap voor wat betreft de 343?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 22:02 #832208 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
m'n pa erin laten rijden....... en ff een radiotje inbouwen

de schakelstang is ongeveer het laatste wat gedaan moest worden om hem als daily lekker te laten rijden, ik ergerde me daar de klote aan.. ergens in juli moet ie dan een keer voor de apk en ik was er op de lekkende uitlaat na (op de foto's hierboven te zien voor de oplettende kijker:+) niet van plan om er iets aan te doen mits er verder geen afkeurpunten zijn, verwacht dat overigens niet. ding is knetterhard en rijd verdomd goed

in juni gaat de rode 340 uit elkaar, data liggen al vast. daarna ga ik dus zachtjesaan beginnen met de enorme berg werk en onderdelen; wat dat oplevert word een mooi klusje deze zomer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 22:07 #832210 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo's 1980 343 DL
werkt diesel ook voor de buitenkant van het motorblok te reinigen?deze 343 is in erg goede handen terecht gekomen..:yesyes:..en dat poedercoaten wordt zeker een must in de club..;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 22:13 #832213 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
in principe wel, op een motorblok werkt koudontvetter echter vele malen beter.

dat poedercoaten; ik zit er stiekem over na te denken om daar veel meer mee te gaan doen, motorblokken opknappen en alle montagedelen laten poedercoaten in kleuren naar keuze enzo. lijkt me een leuk bij-beun baantje en je hebt binnen de club nog eer van je werk ook;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 22:21 #832218 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo's 1980 343 DL
zeker er nu veel liefhebbers de volvo 300 serie rijden en ontdekken is de optie voor het poedercoaten een goed idee..:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 22:24 #832220 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
Ik ga dan alvast maar op zoek naar een B230FT/K of een B234F om te laten opknappen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 22:33 #832224 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo's 1980 343 DL
ik heb nog een hele 343 in de aanbieding dan..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD