show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2010 00:11 #824875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
waar haal je die vernikkelde remleiding vandaan dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2010 08:26 #824882 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;138950 schreef : iets van e55 geloof ik, weet het niet meer:+



In dat geval zou ik het voor volgend jaar ook willen overwegen deze te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2010 09:31 #824885 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Blankers unusual classics

't is trouwens cunifer (koper-nikkel-ijzer legering) remleiding, schijnt wel weer een jaartje of 40 goed te blijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 21:34 #826314 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
zo het eerste stukje voor wat er aan poedercoating gaat gebeuren is reeds af en klaar om in te bouwen, het is slechts 't topje van de ijsberg maar een leuke blikvanger onder de motorkap:yesyes:

totaalpakketje onderdelen:


de irritante recirculatieklep gemonteerd (zat er eerst flink mee te vogelen hoe dat nou precies zat)


complete binnenwerk:


nieuwe kooimoertjes:D:


en het hele zooitje in elkaar:yesyes:


het luchtfilterhuis is natuurlijk nog niet af, daar gaan de welbekende stickersets van Robbert-Jan Veraa voor zorgen!!

dit kreng wou overigens een week of 2 geleden van de ene op de andere dag amper starten, heb er niet al teveel tijd voor gehad en heb gezien dat de contactpunten ingebrand waren; snel vervangen en daarna wou hij nog steeds niet starten:+ vanmiddag alvast de verdeler van het blok gehaald om binnen eens netjes na te kijken, smeren e.d. en bij de automaterialenzaak contactpunten + condensator en alle andere ontstekingsdelen (excl bobine) gehaald, kan ik hem zondag even in orde maken. heb er een kwartiertje geleden alvast even naar gekeken en lachte me dood toen ik zag dat de lichthoogte van de contactpunten iets van 4mm was.. hoezooo even zitten slapen:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 22:02 #826317 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's 1980 343 DL
Wat was je kwijt aan het poedercoaten per filterhuis?
'T ziet er schitterend uit Anjo!
Maar laat je foto's zien van 2 verschillende filterhuizen? Ik zie er eentje met een EGR beugel en eentje zonder....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 22:08 #826318 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Thx:)! de rekening was nog niet opgesteld, ik moet volgende week vrijdag de rest van de spullen ophalen en dan moet er als het goed is ook betaald worden:D..

dit is het luchtfilterhuis origineel voor deze auto (heeft geen EGR); het fototje van het geassembleerde huis in het poedercoating topic is het huis van Erik z'n 343; dit zijn overigens de luchtfilterhuizen die na de ALV hier in een krat stonden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 22:19 #826320 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's 1980 343 DL
Dat kan ik me nog herinneren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 16:11 #826452 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hellyeah, ik heb weer 2 rijdende auto'syeehaa!yeehaa!yeehaa!

nieuwe contactpuntjes (dit keer wel goed afgesteld:lol:), nieuwe condensator, verdelerkap, rotor & bougiekabels en de verse bougies zaten er al in:) verdelervoeding even gepoetst met een glasvezelpen voor een goed contact en de verdeler kon er weer opgebouwd worden

eerst de verdeler weer geplaatst; die moest natuurlijk weer op tijd gezet worden:


choke uit, sleutel 1 slagje verder crankcrankvroem!


motortje ff laten pruttelen en ding loopt weer perfect, draad van de stationairsproeier afgetrokken en hij viel direct dood; toen weer achter het stuur gaan zitten, contactsleutel in de startstand en ik heb de startmotor nieteens horen draaien want hij sloeg direct perfect aan, gefixt dus:)

toen maar even de motorruimte wat verfraaid:



voor de oplettende kijker; er komt nog een nieuwe vleugelmoer op:D

toen maar even wezen touren want ik had totaal niet verwacht dat ik al zo snel klaar zou zijn..





ding rijd heerlijk, deze CVT is wel een beetje noisy en er zit een lekje in de uitlaat maar overall is dat totaal niet storend. bij stationair gaat het bijlaadlampje weer branden dus ik denk ook dat het tijd is voor een setje nieuwe koolborsteltjes:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 16:45 #826464 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ook de rvs tankdop maar eens geprobeerd ta passen, ging perfect:yesyes:, nu kan ie tenminste op slot:P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 16:56 #826466 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo's 1980 343 DL
een plaatje van 343..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD