show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2010 11:08 #836686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Het is echt een plaatje zo!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2010 13:01 #836804 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
gistermiddag de nieuwe achteras en motor in de aanhanger gelegd en daarna ook de kofferbak van de 343 er in leeggedumpt. geloof dat ik tijdens het tillen van die zooi ruim 2 liter water verloren ben, wat een hitte. maandag na 't werk even overal de hogedrukreiniger + special soap erop.

vanmorgen nog de garagebox weer opgeruimd en ik heb nu weer een fatsoenlijke ruimte om te sleutelen, wel gemerkt dat het met die zon geen doen is om lang in de box te vertoeven, vanaf 11 uur 'sochtends was het al ruim 30 graden daar binnen en dan zit ik nog eens met zware zooi te slepen ook

kan niet wachten tot het flink gaat regenen en weer afkoeld naar een graadje of 20, dan kan er weer fatsoenlijk gewerkt worden, m'n handen jeuken als de klere in ieder geval:)

heb vrijdag/zaterdag ongeveer 600km met de 343 gereden op het heetst van de dag, klapraampjes achter open en voorruitjes op een kier en nog gewoon een zweetrug hebben en licht verbrande armen.. wordt toch wel tijd om wat aan het ongetinte glas te doen, zit op dit moment aan een coating/folie te denken met 80% lichtdoorlating en die rondom op alle ruiten toe te passen.

nu ff een koude douche en dan op naar de lek of loosdrechtse plassen, eens zien hoe wakeboarden me af gaat:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 21:29 #837094 door Anjo van den Akker
gisteravond deed ineens het licht het niet meer toen ik de schakelaar aanzette, stiekem zonder verlichting naar huis gereden (was maar een kort stukje door het dorp) en even gekeken wat 't probleem was. de lichtschakelaar bleek uit elkaar gevallen te zijn, ik probeerde even simpel de nokjes recht te buigen, ding weer in elkaar bouwen (aardig priegelwerk) en de nokjes weer in de uitsparingen te tikken om het geheel te borgen, maar toen braken de nokjes af en sprong de zooi weer uit elkaar:D

dus net maar even de schakelaar gefixt met losse delrin ringen en 4 m2,5 boutjes, dit springt nooit meer los:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 21:31 #837095 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
Tjongejongejonge... je zult toch maar zo handig zijn... :crazy1:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 21:49 #837098 door Anjo van den Akker
het is eerder een mooi machinepark tot je beschikking hebben en weten hoe dat allemaal werkt:D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 22:22 #837099 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;149094 schreef : het is eerder een mooi machinepark tot je beschikking hebben en weten hoe dat allemaal werkt:D

Al zou ik die apparatuur tot mijn beschikking hebben en weten hoe het werkt... dan zou ik alsnog al mijn vingers verliezen denk ik...

Hoewel... z? ontzettend onhandig ben ik nu ook weer niet... 1 vinger misschien dan... :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2010 22:22 #837100 door V300 register
ben nu wel benieuwd hoe je een gesprongen zijruitje repareerd :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2010 22:48 #837102 door V300 register
dat van die machines heb ik inmiddels ook geleerd. Ik werk nu de hele dag met een draai of freesbank op het werk en je kunt zo'n ontzettend mooie dingen maken!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 23:04 #837106 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's 1980 343 DL
Mijn vader heeft een draaibank zelf ontworpen en gebouwde draaibank thuis staan. Hij is 45 jaar machinebankwerker geweest in de fijnmetaal. Laatst vroeg ik hem of hij het mij wilde leren. Dat wilde ie niet.:no: Dat vind ik jammer, want niemand anders van de kinderen heeft interesse.

Mooi gemaakt Anjo. Had een leuk werkstukje voor school kunnen zijn....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 23:14 #837110 door Anjo van den Akker
dat schijnt een common problem te zijn met de ouwere lui

m'n pa en ik zijn eigenlijk ook als water en vuur. ik heb dus eigenlijk het werken met de machines een beetje mezelf aangeleerd met vallen en opstaan. zo heeft er een keer een beitel in het systeemplafond gehangen en hebben we regelmatig een vliegende sleutel door de werkplaats gehad.. gelukkig is het aardig goed gekomen, heb er inmiddels ook een hoop truucjes bijgeleerd met stage's in div verspanings en metaalbewerkingsbedrijven:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC