show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-04-2010 19:02 #826495 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Mooi zeg, ja dat als alle ontstekingsdelen helemaal goed functioneren het starten ook weer een stuk rapper gaat komt me bekend voor :yesyes:

Hij staat er echt nog heel knap bij zeg, zeker met die GLT velgen.

Is het vervangen van de koolborstels misschien ook een goede voor een "How-To" ?, was zomaar een ingeving omdat er al wat meer mensen zijn (geweest) met een af en toe brandend laad lampje om dezelfde reden.

Ook deze auto gaat vast weer superstrak worden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 19:35 #826499 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
dat ie keisnel start komt overigens wel doordat hij contactpuntontsteking heeft:) auto's met renix krijgen pas een voeding op de ontsteking op het moment dat de startmotor rondgaat, bij contactpunten is er zodra het contact aanstaat een voeding op de ontsteking; scheelt wel die 2x cranken.

superstrak is ie overigens al, ik maak 'm net als de 340Turbo beter als ze bij Volvo ooit hadden durven dromen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 20:24 #826517 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;140634 schreef : ik maak 'm net als de 340Turbo beter als ze bij Volvo ooit hadden durven dromen:D

:groovy:


Ik wacht in spanning af :halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 20:42 #826526 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;140634 schreef : dat ie keisnel start komt overigens wel doordat hij contactpuntontsteking heeft:) auto's met renix krijgen pas een voeding op de ontsteking op het moment dat de startmotor rondgaat, bij contactpunten is er zodra het contact aanstaat een voeding op de ontsteking; scheelt wel die 2x cranken.

superstrak is ie overigens al, ik maak 'm net als de 340Turbo beter als ze bij Volvo ooit hadden durven dromen:D


Sorry voor m'n offtopic stap, maar als de ontsteking niet op tijd staat, zou het starten dan langer moeten duren?

Als de motor van mijn 345 warm is, start 'ie ook in 0,1 seconde (behalve nu met dat vacuumlek...) maar ik twijfel of de ontsteking goed staat.

Verder; complimenten voor die 343! Ik kan niet wachten om hem eens in het echt te bewonderen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 20:51 #826529 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hmm, dat bijladen of althans, het volgens m'n dashboard niet bijladen klopt geen ruk van.

accuspanning met de motor uit is net 13V (ding is tjokkievol geladen vorige week) al loopt hij dan komt hij netjes op 14,4V uit; niets aan het handje dus.

koolborsteltjes nog ruim 12mm lang, asje van de dynamo niet ingesleten geen rariteiten etc.

ik denk dat het enkel een probleempje met de bedrading van dat acculampje betreft, dat wordt dus de schema's in duiken:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 21:26 #826532 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo's 1980 343 DL
Lampje er uit halen :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 19:53 #828668 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hehe, had nooit gedacht dat ik dit ooit nieuw zou kopen voor een 300:D



2 nieuwe remtrommels:)

m'n garagebox schijnt al bijna leeg te zijn, word zo onderhand tijd dat ik de sleutels ga krijgen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 21:33 #828685 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Waarom dan twee nieuwe remtrommels? Zijn de oude te ver heen om te stralen + coaten ofzo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 14:15 #828739 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
remtrommels en poedercoat klinkt zowieso niet als een hele gelukkige combinatie :)

Je hebt ook hittebestendige lak, zou iets van 650 graden nemen.

tweede probleem is de laagdikte en de bijbehorende problemen met passing op de naaf en met de velg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 18:24 #828753 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
puur toeval eigenlijk Joost, ik heb alle veertjes en troep zelfs nieuw liggen dus waarom zou ik dan de oude trommels blijven oplappen :)

hittebestendige lak heb ik hier liggen, ook nog wat andere speciale verf.

ik zat heel even een keramisch coaten te denken maar dat vond ik dan weer een beetje t? voor een setje remtrommels..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD