show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 17:24 #815853 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
vanmiddag 98 ongelood getankd, ging precies 40 liter in, precies op tijd bij de pomp dus:+ en toen de 343 maar eens op de brug gezet, was spannend want het was voor het eerst sinds de aankoop:D:D:D

ging het oliepeil in de cvt controleren tot ik zag dat er bij het secundarie afgewerkte motorolie in zat.. gelijk af laten lopen dus.


kwam er al schuimend en bubbelend uit. daarna weer afgevuld met 80w90. in het primair zat wel 80w90 maar oude prut, dus ook gelijk maar ververst. riemen zagen er nog o.k. uit dus die blijven voorlopig lekker zitten.

paar chassisfoto's:






klein gaatje in het binnenspatscherm





over het algemeen is linksvoor de slechtste hoek, bovenin de wielkast begint er een beetje roest te vormen en er zit een gaatje in het binnenspatscherm; verder gewoon knetterhard die auto, echt heel blij mee:yesyes::yesyes:!!

koppeling afgesteld:

stond behoorlijk te ruim, nu met 2mm aan vulplaatjes weer prima. en geconstateerd dat de schakelstangspeling in het primaire zit, jammer dus. dan maar via P naar de R:)

kwam amper van de parkeerplek af door hangende remmen dus heb de wielophanging nog even nagelopen


nog een FM2850 die ik in elkaar gezet heb op de brug ernaast:


een flinke partij roest op de schijven, niets aan de hand dus. op de terugweg de schijven even schoongeremd en nu glimmen ze weer.

toen ik de auto de brug op had en de motor afzette hoorde ik iets keihard sissen:+ had namelijk bij het plaatsen van de .4e kop op de .1e motor de slang van carburateur naar cylinderkop afgedopt, die slang stond dus bol en er sijpelde koelwater uit op het uitlaatspruitstuk.

had ook nog een vlotterdekselpakking liggen, dus gelijk maar de carburateur even schoongemaakt.




boutjes van de vlotterdeksel geborgd:D

en voila, m'n nieuwe slangetjes.


of het technisch verantwoord is weet ik niet, ga ik vanavond even uitzoeken. als het als tijdelijke oplossing (tot de motorswap) werkt is het mij prima

en het motortje hikte nog een beetje dus nog even afgesteld;



en weer klaar voor vanmiddag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 17:44 #815855 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Tjonge zeg, die ziet er slecht uit.
Nee, die is echt niet meer te redden!

:D :humor:

Strak ding, wordt nog veel strakker jou kennende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 17:56 #815856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;132092 schreef : had ook nog een vlotterdekselpakking liggen, dus gelijk maar de carburateur even schoongemaakt.


LOL! Dat zijn zeker die pakkingen die je altijd overhoudt met die setjes van BCCP. Hoef je daar niet met een stanleymes mee in de weer zoals bij de latere Webers?

Enne... dat luchtfilterhuis, ga je dat nog poeiercoaten? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2010 18:30 #815863 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL

Niels;132095 schreef : LOL! Dat zijn zeker die pakkingen die je altijd overhoudt met die setjes van BCCP. Hoef je daar niet met een stanleymes mee in de weer zoals bij de latere Webers?


precies!!!!! net zoals dat brandstoffiltertje dat meegeleverd wordt:) ook bij deze moet er even met een stanleymes in de vlotterdekselpakking gesneden worden voor de vlotterkamer, had ik bij de foto alleen nog niet gedaan.

Niels;132095 schreef : Enne... dat luchtfilterhuis, ga je dat nog poeiercoaten? ;)

ik zeg even helemaal niets, behalve een verwijzing naar een stukje uit de startpost:D

AvdAkker;125405 schreef : Wat verder in het plan gaat de rode '89 340 compleet uit elkaar om voor de 343 in onderdelen te voorzien. Zoveel mogelijk motorisch (behalve de kat), de remmerij en de complete wielophanging is iets wat er zowieso op de to-do list staat om om te bouwen, ook enkele niet op dat modeljaar geleverde accessoires. uiteraard wordt het niet zomaar even omwisselen, want ook in dit topic gaat de term poedercoating regelmatig vallen. Kleurstelling heb ik ook al ongeveer bepaald om zeeeeeer goed te matchen met de grijze kleur van de auto. En ook dit gaat er gewoon gaaf uit zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 20:47 #815868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Echt onvoorstelbaar hoe snel jij al die klusjes doet, leuk om te lezen :) Leerzaam ook, de speling van de koppeling, oliepeil in de vario en de riem/schijfafstand wil ik ook allemaal nakijken op een brug volgende week.

Interessant om te zien ook van die vlotterdekselpakking, dat klusje moet ik ook doen binnenkort. Als je (of iemand anders) nog zo'n pakking over hebt wil ik hem wel overnemen :)

Hoe dan ook: ik krijg altijd zin om te sleutelen als ik jouw topics lees :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-01-2010 22:40 #815876 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Leuk om te zien hoe de carburateur er uit ziet zonder het deksel maar daar gaan we vast nog veel meer van leren de 13e februari!

Weer lekker bezig geweest Anjo :y:

Motorolie in de cvt , gelukkig ben je daar op tijd achter gekomen zeg, of kan dat niet zo veel kwaad dat er meteen schade optreed?

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 12:00 #815902 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
mwa, liever de verkeerde olie als helemaal geen olie; van drooglopen gaat de boel direct kapot. ik zag weinig schade intern en aan het magneetje van de aftapplug maar het is niet de bedoeling natuurlijk.. het kwam er ook al schuimend en bubbelend uit was best een vreemd gezicht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 18:12 #815914 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's 1980 343 DL
Ziet er super uit Anjo. Ik zie op foto 13 dat je er ook al een trekker in dezelfde kleur bij hebt gekocht. Altijd handig............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2010 23:40 #816076 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo's 1980 343 DL
of mischien een motorswap van die vrachtwagen motor?lijkt me een leuk gezicht.,een volvo 343 met hi en low gearing..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2010 09:58 #816098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Nah zo'n 420pk volvo zescilinder diesel in een 343 is wel leuk. Je hebt ze ook met 340pk geloof ik:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD