show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 DLS: deel II - de roestauratie

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2009 19:03 #808028 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Vergeleken met die pens werk die Stefan nu oppert; ja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 19:06 #808030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Ach Joost, ik heb 1 ding geleerd: Je kunt niet van tevoren plannen wat je gaat doen.
Als je dadelijk een prachtige auto hebt staan met nieuwe bodem en dorpels etc. wil je misschien ook de motor wel een nieuw likje verf geven, en de veerpoten netjes stralen. Je moet gewoon bij het begin beginnen en kijken hoe ver je wilt gaan.
Aanvankelijk wilde ik ook alleen een vlugge motor in mijn auto leggen. Dat is ook een beetje uit de hand gelopen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2009 19:27 #808037 door 16673-dummy
Dat is Stefans probleem, niet het mijne :)

Ik kijk puur naar de haalbaarheid. Als ik in september op kamers zit kan 'ie het wel schudden want dan is er niemand meer die er tijd voor heeft.

Dan kun je dus beter die motor laten zitten (er is immers niks mis mee) en dat wat daadwerkelijk moet gebeuren, uitvoeren.

Ik was niet van plan m'n complete vakantie in de DLS te steken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 19:49 #808041 door V300 register
Sowieso moet de distributieriem vernieuwd worden, en de krukaskeerring zweet ook. Waarom zou ik dat laten zitten als ik verder de hele auto overhoop heb liggen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 21:03 #808063 door V300 register

volvofiel;126463 schreef : Succes ermee dan :)

Waarom zou je dat blok eruit halen? Er zit helemaal geen roest in de motorruimte. Alleen bij de veerpoten moet er gelast worden.
De koppeling is prima, hij verbruikt geen druppel olie, hij trekt uitstekend, waarom dan een maand extra spenderen omdat er misschien ergens een onvolkomenheid zit?

Wielkasten, paravan, portieren, bodem en dorpels. Verder is er niks aan 't handje.

Nou joost, ik zou de motor eruit halen! Zelfs van mijn 360 doe ik hem eruit, want hij is echt niet in orde onder de motorka

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 21:03 #808064 door V300 register

volvofiel 2;126479 schreef : Waarom zou ik dat laten zitten als ik verder de hele auto overhoop heb liggen?

omdat je op een gegeven moment ook weer moet gaan bouwen, wil het nog wat worden.
??rst het structurele laswerk zover voltooien dat de auto weer APK waardig is; dan pas voor het mooi gaan werken.

als de motor eruit moet voor structureel reparatiewerk (bevestigingspunten van het voorste subframe ofzo) dan is het natuurlijk een ander verhaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 21:04 #808065 door V300 register

volvofiel;126463 schreef : Succes ermee dan :)

Waarom zou je dat blok eruit halen? Er zit helemaal geen roest in de motorruimte. Alleen bij de veerpoten moet er gelast worden.
De koppeling is prima, hij verbruikt geen druppel olie, hij trekt uitstekend, waarom dan een maand extra spenderen omdat er misschien ergens een onvolkomenheid zit?

Wielkasten, paravan, portieren, bodem en dorpels. Verder is er niks aan 't handje.

Nou joost, ik zou de motor eruit halen! Zelfs van mijn 360 doe ik hem eruit, (en die zat al aardig in de dinitrol in de holle ruimten)want hij is echt niet in orde onder de motorkap, zo rond de veerpoten... Daar kan je dan gewoon niet bij om te lassen, dus gooi ik het hele blok eruit...

En aangezien ik toch voor een volledige herspuiting ga, kunnen ze ook ineens de motorruimte meenemen... Geen half werk jongen! Niet doen, krijg je alleen maar spijt van!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2011 21:08 #893062 door 16673-dummy
Zeg Stefan, zullen we er volgende zomer maar eens aan gaan beginnen?

De nieuwe portieren zijn er al, een andere achterklep is er al, een nieuwe achterplaat ligt klaar, er is een nieuwe dorpel (links), de rest is (met uitzondering van de wielkastranden achter) met vlakke plaat wel te lassen. Bumpstops heb je toch niet nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2011 22:41 #893070 door V300 register
Wow, gewoon al 2 jaar geen activiteit meer in mijn topic, schandalig eigenlijk :no: :yeah:

Eh, volgende zomer eraan beginnen? 2013 bedoel je :humor:

Nee, zonder gein, planning is om eerst studie af te ronden, dan werk vinden en pas dan komt de DLS weer in beeld. Aangezien ik nu nog niet weet of ik in de zomer werk heb (en dus een stabiel inkomen), heb ik gepland om er nog niet aan te beginnen. De DLS staat mooi droog opgeslagen, contract tot 2013, dus ik laat hem mooi nog even staan. Kan ik in de tussentijd mooi op zoek naar onderdelen, geld en vrije tijd. :humor:

Maar wel leuk dat je dit topic omhoog kickt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2011 22:41 #893071 door V300 register
En oh ja, de planning is nog steeds om het in een keer goed te doen, dus motorblok eruit ja!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC