show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Streepje"

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2009 16:28 #761524 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"

Kooyman;93224 schreef : Een warme zomerse stortbui lijkt me ook wel wat om een auto mee te wassen. Badpak aan en poetsen maar... :p

Oeioei dit doet me weer denken aan het filmpje waar ze vanmorgen naar linkten op autoblog.nl .. bikini carwash :+ (nee ik ga de link hier niet plaatsen, zoek zelf maar :crock:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 16:45 #761527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"

huysmans;93207 schreef : Dan zet ik er meteen nog 3 naast. ;D :humor:

Zoiets dacht ik al... Met een grootverpakking autshampoo zeker...

Repareer jij dan dat kraantje in de hobbykamer, of hang je de uitstortbak op, met een andere kraan? :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 16:47 #761530 door V300 register

v0lv0freak;93233 schreef : Oeioei dit doet me weer denken aan het filmpje waar ze vanmorgen naar linkten op autoblog.nl .. bikini carwash :+ (nee ik ga de link hier niet plaatsen, zoek zelf maar :crock:)

:lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 21:15 #761577 door V300 register

v0lv0freak;93233 schreef : Oeioei dit doet me weer denken aan het filmpje waar ze vanmorgen naar linkten op autoblog.nl .. bikini carwash :+ (nee ik ga de link hier niet plaatsen, zoek zelf maar :crock:)

Ahhh, flauw hoor. :sad:

Ok, de foto's zijn er. We waren iets later dan gepland bij Erik, maar 11:35 waren we er dan. Ok, eerst belangrijkere zaken... koffie. Na de koffie wat opgeruimd, zodat we bij Streepje konden en onszelf daarmee niet klem zette.

Om te beginnen hadden we een kleine uitdaging. Bij 'normale' wagens ;) scharniert de de motorkap bij de voorruit, maar hier niet. Toen de motorkap eenmaal weg was, hadden we goed zicht op het hart van streepje.

Tja, ftuk... dan is er maar een mogelijkheid (als je niet een gehele revisie aan wil gaan), eruit met dat ding. Eerst alles los en dan hijsen. 14:00 hing het oude blok in de takels en was de motorruimte erg leeg.

Mooi moment om het hier eens goed uit te baggeren, maar geen tijd. Het vervangende blok stond al klaar, echter zonder carburator, dynamo en koppeling. Tevens was het vliegwiel ook niet geheel uitwisselbaar, zo'n handbak vliegwiel is best wel onsubtiel. Overbouwen dan maar. Met de hulp van Petra werden de benodigde onderdelen over gezet.

Ok, alles zit, incl het vliegwiel (rot bouten, kleine kopjes e.d.), dus de volgende stap. Streepje moest d'r hart terug krijgen.

Het blok hing er 18:19 in... nu nog de rest aansluiten.

Helaas moest Petra er vandoor, waardoor ze het grote moment gemist heeft.
Streepje leeft

Zonder koelvloeistof, maar starten en lopen, in 1 keer. Ok, uit, koelvloeistof er in, toch nog een extra check of ze ook voor en achteruit wilde. Yup, de 1e centimeters waren afgelegd.

Alles afronden, brandstofverdeelblokje (gok ik) aan het blok nog snel vervangen (benzine lekkage is een zeer terechte apk afkeur) en uitlaten... (21:40 kwam ze fier langs, mer Erik achter het stuur)

Daarna de wagens snel naar binnen en dan... Streepje afleveren bij de APK man van Erik. (Tabitha vond het wel een leuk ritje geloof ik :woops:)
We zijn benieuwd wat er bij het lampje van het rechter achterlicht komt.

22:30... voer! Wat waren we blij dat Streepje rijdt en dat we 01:00 ons bed zagen. (maar ik heb mezelf toch maar eerst even van wat strijdkleuren ontdaan ;) )

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2009 21:25 #761581 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"

huysmans;93288 schreef : Ahhh, flauw hoor. :sad:

Haha goed gevonden ;D

On topic: proficiat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 15:08 #761705 door V300 register
Thanks. Nu zijn we in afwachting van de uitslag van de apk. Hoe lang zal de lijst met te fixen punten zijn, is er wel een lijst of hebben we geluk dat ie in 1 keer (op 1 lampje na) goed is. (en dan is Erik z'n PB folder nog vol ook, zodat we het niet via een pb kunnen vragen)

We zijn helemaal niet schieuwnierig. :halo: (maar het is best wel spannend, na al die opstartprobleempjes :yesyes:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 15:14 #761709 door V300 register
Erik heeft toch ook een mailadres? ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 15:24 #761711 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
De betreffende garage heeft toch ook een telefoonnummer?

Wat let je, zou ik zeggen:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 17:19 #761726 door V300 register
Tja, dat nummer ken ik niet, maar Erik heeft een mailtje. ;D

Edit: ok, morgen middag weten we meer. Er is niet gevraagd om de papieren, dus er is vast wat gevonden. (gingen we ook wel vanuit)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 17:49 #761731 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Ik verzorg het contact met de garage. Dit om de garage (1 persoon) te ontlasten. Anders krijgt hij allerlei telefoontjes van mensen die hij niet kent etc.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC