Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Wel lastig als je de auto nodig hebt hoor, steeds heen en weer kleppen naar Eindhoven met de trein, dan lopend naar het museum om te vragen aan de suppoost of hij de witte Volvo 340 even van de draaischijf af wil rijden nadat hij de spiegels waarmee je de onderkant zo goed kan bekijken weg heeft gehaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(Motipshit, na een beetje spuiten zat de nozzle al verstopt...^&#@$~!@*&(&)($#@%^*%@$#$&^)
Dus, het resultaat vind ik verder prima, hopelijk komt de verf er niet na drie dagen alweer vanaf donderen, we shall see.
Verder nog wat, nou niet ech...ow ja, de veertjes (vacuümbalg+ontkoppelhefboom) in een glas (ja u leest dat goed) WD-40 gedompeld.
En het kogeltje voor diezelfde hefboom, en al het andere kleinmateriaal waaronder de borgveren.
Lekker een paar uur laten intrekken voor wat het waard is, ligt nu allemaal na te hijgen en uit te lekken op een stukkie keukenpapier.
(daar heb ik het dus ook maar even neergelegd, in de woonkamer zou ik woonkamerpapier nodig hebben gehad en dat heb ik niet)
Volgende week van kiet met het her-assembleren, te beginnen met de vacuümbalg en aanverwante artikelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;249295 schreef : Ondertussen dames en heren, ben ik zo eigenwijs geweest eens te zien of het afdekkapje zwart te krijgen is met wat verf uit een spuitbus na gebruik van een goedkoop soort primer.
(Motipshit, na een beetje spuiten zat de nozzle al verstopt...^&#@$~!@*&(&)($#@%^*%@$#$&^)
Ik heb van de plaatselijke Praxis een keer een potje plasticprimer meegebracht. Dat is een soort stinkend water wat zorgt dat de goedkope soort primer goed blijft plakken op plastic. Kosten, een euro of 8, en je doet er heel lang mee. Echt een aanrader voor dit soort plastic dingetjes.
(daar heb ik het dus ook maar even neergelegd, in de woonkamer zou ik woonkamerpapier nodig hebben gehad en dat heb ik niet)
:lol::lol::lol:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zo zie je maar hoe vaak modelbouw ook op echte auto's van toepassing is

- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gisteren heeft de 340 overigens van Heerenveen terug naar Gorssel tuffende uit zichzelf besloten dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met het aantal erbij komende kilometers, voor je het weet komt de psychologische grens van 100.000 km in zicht (nu 92.000 km)
Tja en dat wil geen mens en ehhh sommige auto's dus kennelijk ook niet, en in plaats van een ploffende motor of een onder de auto uitdonderende versnellingsbak heeft die grapauto van mij dus besloten er geen kilometer meer bij te zetten ondanks dat de auto nog voortreffelijk rolt.
Hoewel....bij nader inzien vermoed ik toch een kunststof tandwieltje (altijd weer die plastieke meuk) die lijdt aan het zogenaamde intermissumia dentio syndroom.
Nou lekker dan...heb ik weer...a 340 is wat happens to you when your busy making other plans....
Tot zover mijn gezever, dit is één van de echt heel erg weinige dingen die in de afgelopen tien jaar defect zijn geraakt aan de 340 dus ik heb bepaald geen reden tot een klaagzang.
Gelukkig ligt er ergens in de schemerige spelonken van de zolder nog een reserve exemplaar waar ik wat tandwieltjes uit kan peuren, leuk klusje voor een regenachtige zondag.
Leuk en aardig allemaal beste Wouter maar hoe staat het met het koppelinghuis enzo (niet te verwarren met de voornaam van de heer Ferrari)
De sleutelwoorden van afgelopen week waren onderdelen en tooltjes.
Daar kom ik later nog op terug met de broodnodige ploaties.
Nu heb ik ergens wat gelezen (of gehoord, ik heb soms moeite met het uit elkaar houden van ogen en oren, laatst fluisterde ik iemand wat in haar oog, zij dacht meteen dat het een versier poging anno 2018 was....)
Maar goed waar was ik...ow ja, ik kwam dus met dat kind bij de hoeren....ow nee daar was ik helemaal niet..
Krukaskeerring, stuk hout, inmeppen.
Wouter be like; dat kan toch netter, mooier, fraaier, eleganter.
Dus even kijken of ik iets kan vinden, maken of laten produceren wat lijkt op een mooie stempel zodat de keerring er soepel en recht inglijdt, iets stevigs met de juiste vorm helpt daar al snel bij, eventueel wat vaseline ter ondersteuning.
Hieronder even een paar plaatjes met de maten, voor de geïnteresseerden onder ons:
Ikke heel enthousiast en super mannelijk meteen de dikke Mitutoyo erbij, blijken die ex en interieur omtrek maten al gewoon op de ring zelf te staan zag ik later....
Dat was het weer even voor vandaag hoor, ander keertje verder.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Om meteen maar van wal te steken;
Of het ook werkelijk past weet ik niet, een kleine gok: (gelukkig goeiekoop)
Een koppeling centreerset van living la Vida(XL) loca:
Nieuwe tolerantiering:
Uit de categorie; omdat het kan, een NOS veer voor de cardanas:
Nieuw druklager:
Twee RVS buisjesvan 26.9 mm om het lager over de prise as te persen:
De nieuw binnengekomen borgringen even vergeleken met de oude waarbij vooral opvalt dat de grootste borgring wat groter is dan mijn bedoeling...
Die van Conrad (even een tweetal op de gok gekocht) komen wel behoorlijk overeen, op de starlock ring na ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik de nieuwe ringen ook ga gebruiken....keuzes, keuzes....
De Conrad boring borgring (in het staartstuk) met het zakje waarop de bestel info staat, mocht je deze zelf ook eens willen aanschaffen:
Het lijkt misschien wat zonde om zeker bij niet gebruiken deze borgringen te kopen, maar dat zie ik nu maar even als hobby-risico, op de website vind ik het vaak nogal lastig goed duidelijk voor ogen te krijgen of de maten exact overeenkomen met de originele borgringen.
Mocht iemand over het borgringen verhaal zich nog geroepen voelen wat inhoudelijks te roepen zeg ik, graag!
Plan van aanpak is zoals het er nu voor staat om volgende week dinsdag bij mijn werkgever het nieuwe lager om de prise-as te persen en daar weer omheen het staartstuk, borgringen er netjes op en dan de hele mikmak assembleren thuis.
- V300 register
- Verbannen
-